سه شنبه 25 بهمن 1384

حجت‌الاسلام محسن غرويان: در مقام مقابله به مثل مي‌توان از سلاح‌هاي هسته‌اي استفاده كرد، از نظر شرعي همه چيز بستگي به هدف دارد، ايرانيوز

وقتي همه دنيا مسلح به سلاح هسته‌اي هستند، در مقام مقابله به مثل مي‌توان از اين سلاح‌ها استفاده كرد و از لحاظ شرعي نيز فقط هدف مهم است.هدف اصلي غرب تحت فشار گذاشتن نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و مي‌خواهد ايجاد خوف كند اما ما منتظر رفتار بعدي اروپا و آمريكا مي‌مانيم و در اين صورت بهترين تصميم را خواهيم گرفت.


حجت‌الاسلام والمسلمين محسن غرويان از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدي و استاد حوزه علميه قم، در گفت و گو با خبرگزاري ايرانيوز، با بيان اين مطلب اظهارداشت:از نظر شرعي همه چيز بستگي به هدف ما دارد. اساساً استفاده انساني و معقول از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي هيچ گونه اشكال شرعي ندارد و مانند پروژه‌هاي آب، برق، گاز و ... به راحتي مي‌توان از آن استفاده كرد.

محسن غرويان، درادامه تصريح كرد: حتي بايد گفت كه وقتي همه دنيا به سلاح‌هاي هسته‌اي مسلح هستند، طبيعتاً در مقام مقابله به مثل بايد بتوان از اين سلاح‌ها استفاده كرد، اما اين مهم است كه در چه راهي استفاده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به موضوع اصولي نظام جمهوري اسلامي ايران پرداخت و گفت: فعلاً جمهوري اسلامي ايران، قصد استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي دارد و در اين راه دولت و ملت قطعاً مقاومت خواهند كرد و با همين مقاومت است كه نظام ما پايدار مانده است.

استاد حوزه علميه قم، مسأله «گزارش» و نه «ارجاع» پرونده هسته‌اي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را «بازي لفظي» ناميد و خاطرنشان كرد: هدف اصلي غرب تحت فشار گذاشتن نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و مي‌خواهد ايجاد خوف كند اما ما منتظر رفتار بعدي اروپا و آمريكا مي‌مانيم و در اين صورت بهترين تصميم را خواهيم گرفت.

Copyright: gooya.com 2016