دوشنبه 4 اردیبهشت 1385

حجاریان: دیدار مشارکت و مؤتلفه استراتژیک نبود، آفتاب

آفتاب: «سعید حجاریان» عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت دیدار سران مؤتلفه و مشارکت و نیز ملاقات «بهزاد نبوی» و «عزت الله سحابی» را به فال نیک گرفت و آنها را موجب بهبود فضای سیاسی کشور دانست. حجاریان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب، درباره دیدار سران مشارکت و مؤتلفه که اواخر فروردین ماه انجام شد، گفت:«نفس ملاقات با هر گروهی برای معارفه و تعارف بسیار خوب است؛ چنانکه عرب می گوید چنانکه عرب می گوید "الناس اعدا ماجهلوا".یعنی، وقتی آدمی کسی را نشناسد، کم کم با آن دگرسازی و عداوت سازی و خصومت ورزی می کند».

وی افزود که کمترین دستاورد چنین دیداری فارغ از محتوای بحثها، کاستن از فضای توهین و تنش میان احزابی چون مشارکت و مؤتلفه است.

حجاریان با رد تحلیلهایی که دیدار مشارکت و مؤتلفه را بعنوان «گردش به راست جبهه مشارکت» معرفی می کنند، گفت:«قصد مشارکت از این ملاقات، در راستای هدفی بوده که مشخصا به آینده نزدیک مربوط می شد که همان قصه هسته ای است. بنابراین، بحث استراتژیکی مطرح نیست».

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با بیان اینکه سران این حزب لازم می دانند دیدگاههای خود در موضوع هسته ای را به اطلاع همه شخصیتها و احزاب مؤثر در عرصه سیاسی ایران برسانند، یادآور شد که در این زمینه، به جز حزب مؤتلفه با چندین حزب اصلاح طلب و نیز چهره هایی چون «سید محمد خاتمی» ،«میرحسین موسوی» ،«اکبر هاشمی رفسنجانی» و «حسن روحانی» دیدارهایی انجام شده است. وی افزود:« به برخی افراد مسؤول در پرونده هسته ای و دولت هم تقاضای ملاقات داده ایم، اما تاکنون در پذیرش آن تعلل کرده اند و ما هم فکر می کنیم که دیگر دیر شده باشد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درباره دیدار بهزاد نبوی و عزت الله سحابی
حجاریان درباره دیدار«بهزاد نبوی» عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و «عزت الله سحابی» رییس شورای فعالان ملی-مذهبی که اخیرا و پس از 24 سال انجام شد، نیز اظهار داشت:«این ملاقات لازم بود که انجام شود و آن را باید به فال نیک گرفت. آن طور که شنیده ام حرفهای خوبی بین آقایان رد و بدل شده و پرده اوهام دریده شده و سوءتفاهمات و سوءبرداشتها برطرف شده است».

وی درباره تأثیر این دیدار بر ترکیب جبهه دموکراسی خواهی نیز گفت:«اینکه سازمان مجاهدین انقلاب به جبهه دموکراسی خواهی بپیوندد یا نه، معلوم نیست. همانطور که در بین دوستان ملی-مذهبی هنوز کسانی به جبهه نپیوسته اند و منتظرند ببینند منشور و اساسنامه جبهه چگونه خواهد بود و دورنمای فعالیت چیست و جبهه چه نقش و کارکردی خواهد داشت تا بعد تصمیم بگیرند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجاریان: دیدار مشارکت و مؤتلفه استراتژیک نبود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016