یکشنبه 10 اردیبهشت 1385

ابراهيم يزدی: دولت، آشتي ملي اعلام كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل نهضت آزادي ايران گفت: در شرايطي كه كشور در معرض تهديدات جدي خارجي است و مسوولان آشكارا و با صراحت بر اين خطر صحه مي‌‏گذارند، اولين شرط عقلانيت سياسي اعلام آشتي ملي در داخل كشور است.

ابراهيم يزدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه ضروري است دولت در اين شرايط آشتي ملي اعلام كند، افزود: بايد فعاليت احزابي كه برانداز نيستند و كار قانوني مي‌‏كنند، آزاد شود، محدوديت روزنامه‌‏ها رفع گردند و زندانيان آزاد گردند.
وي تصريح كرد: پس از انجام اين اقدامات از سوي دولت، احزاب سياسي نيز متحد مي‌‏شوند، اعلام وفاق ملي مي‌‏كنند و به دنيا اعلام مي‌‏كنند كه اگر قرار است ايران مورد تهديد قرار بگيرد، همه صرف نظر از باورهايمان در برابر خطر بيروني يكپارچه مي‌‏ايستيم.
به گفته يزدي، سابقه آشتي ملي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز وجود داشته است و پس از كودتاي نوژه، حكومت تمام نظاميان را بخشيد و از آنها براي همكاري دعوت به عمل آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه نهضت آزادي ايران در شرايط كنوني كه جايگاهي در ساختار قدرت ندارد، براي مقابله با تهديدات خارجي تنها مي‌‏تواند تجربياتش را در اختيار دولت قرار دهد، افزود: نهضت آزادي با تجربه‌‏اي كه دارد، معتقد است براي دفاع از كشورمان بايد آشتي ملي اعلام شود و فعاليت همه گروه‌‏هاي سياسي آزاد شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدی: دولت، آشتي ملي اعلام كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016