پنجشنبه 18 خرداد 1385

تونی بلر: پيشنهاد مذاکره مستقيم آمريکا به ايران گام بلندی به جلو است، ايرانيوز

تونی بلر نخست وزير انگلستان، در کنفرانس مطبوعاتی ماهانه خود گفت: پيشنهاد آمريکا برای مذاکره مستقيم با دولت ايران گام مهمی به سمت حل بن بست کنونی در موضوع برنامه هسته ای ايران محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ايرانيوز، بلر گفت: اين بسيار معقولانه بود که ايالات متحده آمريکا اعلام کرد که به شرط تعليق فرآيند غنی‌سازی مايل به ورود به مذاکرات مستقيم با ايران‌ و پيوستن به اروپاست.

نخست وزير انگليس ادامه داد: من فکر می‌کنم اين گام بلندی به جلو بوده و نشان می دهد که آمريکا خواستار يافتن راه حلی ديپلماتيک برای مساله است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من می توانم بگويم در کليه گفتگوهايی که تابحال با جورج بوش درباره ايران داشته ام، او مصصم بوده تا از دستيابی ايران به قابليت توليد تسليحات هسته ای جلوگيری کند، با وجود اين او (بوش) مايل است و اعتقاد دارد که بايد راه حلی ديپلماتيک يافت.

بلر در عين حال از پاسخگويی به اظهارات اخير احمدی نژاد درباره آمادگی برای رفع نگرانی های دوجانبه بر سر برنامه هسته ای خودداری کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تونی بلر: پيشنهاد مذاکره مستقيم آمريکا به ايران گام بلندی به جلو است، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016