جمعه 19 خرداد 1385

شکرالله عطارزاده، نماينده بوشهر: روابط عاشقانه کاندوليزا رايس با يک جوان قزوينی را افشا می‌کنم، سرمايه

کيوان مهرگان - چند ماه پيش، شکرالله عطارزاده، خبری را مبنی بر ارتباط عاشقانهء رايس، وزير امور خارجهء ايالات متحده با يک دانشجوی قزوينی مطرح کرد و مدعی شد ريشهء موضع‌گيری‌های ضدايرانی وی در اين نکته نهفته است. در اين ستون، کم و کيف خبر را از وی جويا شديم:

شما چندی پيش مطرح کرديد که خانم کاندوليزا رايس به دليل شکست در روابط عاشقه با يک جوان قزوينی با ايران سر عناد و جنگ دارد؟
اين مساله کهنه و قديمی است.

آيا لازم نمی‌بينيد که بيشتر توضيح دهيد که ماجرا از چه قرار بوده است؟
مسايلی که درخصوص روابط عاشقانه خانم رايس با جوانی قزوينی مطرح شد از اين‌جا بود که يکی از نمايندگان زن مجلس هفتم که درآمريکا تحصيل کرده است و در نهايت آشنايی با محيط زندگی خانم رايس و آن دانشجو داشته، اطلاعات خوب و مستندی در اين باره به من داد.

اسم اين خانم چيست؟
نمی‌توانم اسم ايشان را بگويم.

با هم همکلاس بوده‌اند؟
همکلاس نبوده‌اند اما اطلاعات خوبی از محيط آمريکا داشت و اطلاعات را در حضور جمعی در مجلس به ما منتقل کرد که به جامعهء خبری اين مطلب را منعکس کرديم، از آن تاريخی که رسانه‌ها اين مساله را - منعکس کرده‌اند، خانم رايس سکوت کرده است. همين سکوت خانم رايس هم نشان دهندهء صحت مطلب ماست. خاطرتان باشد، من خانم رايس را دعوت به مناظره کردم و گفتم در يک مناظرهء تلويزيونی مسايل ايشان را باز کنيم و به مردم دنيا بگوييم که مشکلاتی که ايشان درخصوص ايران و آمريکا به وجود می‌آورند و برخوردهای احساسی و تندی که در رابطه با ايران دارند ناشی از مشکلات روحی و روانی اوست که ايشان در مسالهء عشق و عاشقی شکست خوردهء خود داشته‌اند. می‌خواهم اين را بگويم که جامعهء آمريکا نبايد گوش به فرمان زنی باشد که اين همه مشکلات روحی دارد. البته از حجم و ميزان مشکلات روحی که برای ايشان به وجود آمده ما اطلاع چندانی نداريم.

اطلاعاتی که به شما منتقل کرده‌اند، شامل چه نکاتی است؟
در هر حال برای غرب و جامعهء غربی نوع رابطه مهم نيست چه اندازه باشد. خانم رايس با اين دانشجوی ايرانی ارتباطی داشته که ما می‌گوييم انشاالله ارتباط زناشويی داشته‌اند بعد از مدتی اختلافات کمی که بين اين دو بروز می‌کند از آن زمان کينهء ايرانی‌ها را به دل می‌گيرد.

اين اختلافات از چه سالی آغاز شده است؟
اين اختلافات بر‌می‌گردد به سال‌های خيلی دور شايد ۲۰ سال يا کمتر يا بيشتر. ما هم به خاطر حفظ حرمت همکار خودمان در مجلس که از نمايندگان زن مجلس بودند، حاضر نشديم در اين مورد بيشتر کنکاش کنيم، اما در حال حاضر برای خانم رايس فرقی نمی‌کند که آن مسايل مطرح شود يا نشود آن‌چه مشکل برای جامعه آمريکاست، اين است که ايشان پنهان کاری کرده است. در آمريکا و اروپا مسايل مربوط به روابط جنسی زياد موردنظر قرار نمی‌گيرد ضمن اين‌که رييس جمهور سابق آمريکا هم مسايل و مشکلات اخلاقی داشت اما آن‌چه در اروپا و آمريکا مهم است، دروغگويی است. خانم رايس دروغگويی است که ادعا می‌کند من ازدواج نکرده‌ام و به نوعی ديگر از مسايل عشقی و عاشقی چيزی نمی‌فهمم. وی در حقيقت به جامعهء آمريکا دروغ می‌گويد و مردم آمريکا حق دارند که از خانم رايس سؤال کنند که ماجرای روابط عاشقانه ايشان با آن جوان ايرانی چه بوده و به چه اندازه با هم در ارتباط بوده‌اند.

اين فردی که شما به آن اشاره می‌کنيد حالا کجاست آيا اطلاعات تکميلی را از ايشان گرفته‌ايد؟
آن جوان هم اکنون در ايران است، اما ما به خاطر حفظ مسايل اخلاقی بيشتر از اين درصدد پيگيری بحث نبوده‌ايم.

با خودش تماس داريد؟
آن کسی که آن دانشجو را می‌شناسد و آن کسی که خبر را به ما منتقل کرد، فرد بسيار مورد قبولی است.

يعنی با آن جوان قزوينی ارتباطی نگرفته‌ايد؟
من ارتباط برقرار نکردم ولی آن خانمی که نمايندهء مجلس است که اطلاع از اين قضايا دارد به خاطر حفظ شأن نمايندگی و اين‌که دچار مشکل نشود، در مقامی نيستم که بخواهم ايشان را معرفی کنم.

شما می‌گوييد خصومت دولت آمريکا با ايران به خاطر رايس و رايس هم به خاطر شکست در يک ماجرای عشقی ايران مشکل دارد پس سياست‌های کلان آمريکا در قبل از رايس چه جايگاهی دارد؟
همه وزرای امور خارجهء آمريکا زنانی که سابقائ در مسووليت دولت آمريکا بوده‌اند در اين سطح به جمهوری اسلامی هجوم نياورده‌اند.

از نظر شما سياست‌های آمريکا در اين هجوم بر چه مبنايی استوار است؟
من معتقدم همه اين سياست‌ها ناشی از مشکلات شخصی و مشکلات رفتاری برخی از افراد در اين مسايل است.

شما گفتيد که رايس سکوت کرده، اين سکوت را با توجه به چه مواردی استنباط کرديد؟
خانم رايس در اين مساله هيچ‌گونه بحثی نکرده است، ما هم آماده هستيم که رايس يک جمله بيان کند و بگويد من نبودم تا آن موقع اسناد و دلايل خودمان را بر صحت اين روابط منتشر کنيم.

مگر در اين باره سند داريد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شک نکنيد که در اين قضيه ما دلايل محکمی داريم.

اسناد و مدارکی که در اختيار داريد، شامل چه چيزهايی است؟
شما اجازه بدهيد خانم رايس اظهار عقيده کنند آن موقع سراغ ما بياييد تا اسناد را منتشر کنيم.

اين اسناد شامل نامه‌های عاشقانه هم می‌شود؟
بعدا می‌گويم.

و اگر رايس همچنان سکوت کند؟
به همين سبک خودمان ادامه می‌دهيم و افشاگری بيشتر نمی‌کنيم چون ما سکوت را نشانهء تاييد مطلب می‌دانيم چون در عرف ما اين گونه است که سکوت نشانهء درستی است.

چرا آن خانم نماينده خودشان مطرح نکردند و طرح اين مساله را به شما سپردند؟
اخلاقيات در جامعه ما برای خانم‌ها يک‌سری محدوديت‌ها در بيان مسايل اخلاقی به وجود ميآ ورند که نمی‌توانند به راحتی موضوع را باز کنند.

منبع: سرمايه، هفدهم خرداد

Copyright: gooya.com 2016