جمعه 19 خرداد 1385

احمد جنتی از اظهارات خود در مورد نامه احمدی‌‏نژاد به بوش دفاع کرد، ايلنا

جنتی: بسته اروپايی‌‏ها به دردخودشان می‌‏خورد نه ملت ايران

تهران- خبرگزاری کار ايران

احمد جنتی، دبير شورای نگهبان که اظهارتش در خطبه‌‏های نماز جمعه چند هفته پيش مبنی بر الهام الهی بودن نامه احمدی‌‏نژاد به بوش با انتقادهايی مواجه شده بود، در خطبه‌‏های امروز نماز جمعه تهران توضيحاتی را در اين باره ارايه کرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: الهام از نظر لغوی به معنای «به دل افکندن» است و پاره‌‏ای وقت‌‏ها خدا چيزی را به دل کسی می‌‏افکند، اين الهام است و همه شاهدی بر اين موضوع دارند. تصرف در دل‌‏ها و الهام‌‏ها يکی از کارهايی است که خداوند از ابتدای انقلاب تاکنون برای تقويت اين نظام کرده است.
وی در مورد تشبيه نامه احمدی‌‏نژاد به بوش به نامه امام به گورپاچف نيز توضيح داد: اينکه بگوييم کسی فلان کار را کرد که پيش از اين حضرت امام آن کار را کرده بود، به معنای آن نيست که آن شخصيت در مقام حضرت امام قرار گرفته است، همان‌‏گونه که می‌‏گوييم فلانی علی‌‏گونه، پيامبرگونه يا حتی خداگونه عمل می‌‏کند، به معنای آن نيست که آن شخص را در مقام حضرت علی(ع), پيامبر(ص) يا خدا قرار داده‌‏ايم.
جنتی به بخش ديگری از سخنان خود درباره گنجاندن نامه احمدی‌‏نژاد در کتاب‌‏های درسی اشاره کرد و افزود: تاريخ انقلاب بايد نوشته شود، همان طور که ذلت شاه در مقابل آمريکا نوشته شد، بايد نوشته شود که يک نفر در جمهوری اسلامی در نامه‌‏ای به رييس‌‏جمهور آمريکا، آنها را به محاکمه می‌‏کشد.
وی با اشاره به اظهارات احمدی‌‏نژاد مبنی بر اينکه من نوکر ملت هستم، گفت: هيچ‌‏کس از عيب بری نيست و ما هم تذکرات خود را به احمدی‌‏نژاد گفته‌‏ايم.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع هسته‌‏ای کشور، گفت: غربی‌‏ها می‌‏خواستند با توپ و تشر ما را از ميدان به در کنند اما امروز خود عقب نشستند و بسته‌‏ای به ما داده‌‏اند، هر چند با آن هم می‌‏خواهند برخی از حقوق ما را بگيرند.
وی با بيان اينکه اين بسته اروپا به درد خودشان می‌‏خورد نه ملت ايران، گفت: همه کسانی که در اداره اين مملکت نقش دارند، راضی نيستند ما از مواضع به حق خود عقب‌‏نشينی کنيم.
خطيب جمعه تهران تصريح کرد: تجربه تاريخی ما نشان داده است که هر جا ايستاديم، پيروز شديم، غنی‌‏سازی ۵/۳ تا ۵ درصد را بايد داشته باشيم و مذاکره هم به جای خود انجام خواهد شد اما حق ما قابل اغماض نيست.
وی همچنين با تشکر از حضور مردم در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمينی، گفت: اين حضور به گونه‌‏ای بود که انگار هنوز مصيبت تازه است و پس از ۱۷ سال هنوز کهنه نشده است.
جنتی همچنين به موضوع محيط زيست و برخی قوانين در اين باره اشاره کرد و گفت: وجود آلودگی در خاک باعث عدم حاصلخيزی خاک می‌‏شود بنابراين هر کس بايد محيط زيست را به سهم خود حفظ کند ضمن اينکه بايد در اين باره فرهنگ‌‏سازی کرد و همه نهادها اعم از آموزش و پرورش، بسيج و خطبای جمعه بايد در اين باره کار کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جنتی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فرارسيدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش‌‏آموزان، گفت: بايد دانش‌‏آموزان را در همه کارها اعم از صنعتی و کشاورزی به کار گرفت تا هم وقت آنها تلف نشود و هم آنها را از آسيب‌‏های مختلف اجتماعی دور کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد جنتی از اظهارات خود در مورد نامه احمدی‌‏نژاد به بوش دفاع کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016