جمعه 26 خرداد 1385

تلاش زرقاوی برای افزايش اختلاف ميان ايران و آمريکا، فردا

- اسناد بجای مانده از رهبر القاعده در عراق نشان داد اين گروه تروريستی برنامه پيچيده ای برای افزايش اختلاف ميان ايران و آمريکا داشته است


در پی هلاکت ابومصعب الزرقاوی سرکرده القاعده، دولت عراق امروز از سند خطرناک جديدی پرده برداشت که نشان می دهد اين گروه تروريستی برنامه پيچيده ای برای افزايش اختلاف ميان ايران و آمريکا داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزيری عراق با استناد به اين سند با انتشار بيانيه ای رئوس برنامه زرقاوی را برای قتل و خرابکاری درعراق اعلام کرد .

اين سند پس از حمله هوايی نظاميان آمريکايی که منجر به مرگ ابو مصعب الزقاوی سرکرده القاعده در عراق شد در مخفيگاه وی پيدا شد .

در اين سند آمده است که "مشخص نيست آيا آمريکا دشمن واقعی ايران است به اين خاطر که ايران درجنگهای افغانستان وعراق از آمريکا حمايت گسترده ای کرد.بر اين اساس، ضروری است که برای افزايش خطرايران برای آمريکا تلاش کنيم و به آمريکا و در کل به غرب نشان دهيم که ايران خطر واقعی است".

گزارشهای پيشين حاکی از آن بود که اسنادی در مخفيگاه زرقاوی پيدا شد که نشان می دهد القاعده در تلاش برای تشديد درگيری بين شيعيان و نظاميان آمريکايی و همچنين بين رهبران مختلف شيعه است، اما اين اولين باراست که گزارشهايی درباره تلاش القاعده برای دشمنی بين ايران و آمريکا منتشر می شود .

در اين اسناد آمده است که برنامه زرقاوی،انجام آدم ربايی و حمله به اهداف آمريکا در عراق و منتسب دانستن علنی آنها با ايرانيها به منظور ايجاد تنش ميان اين کشورها بود.

بر اساس اين سند، اين گروه قصد داشتند که با انجام حملات تروريستی در غرب عراق،شواهدی را دراين مکانها بر جای بگذارند که نشان دهد اين حملات کار ايرانيهاست .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارش، سازمان الزرقاوی قصد داشت با پراکنده کردن اطلاعات، نشان دهد که ايران تسليحات کشنتار جمعی از جمله تسليحات شيميايی و ميکروبی در اختياردارد .

آمريکا که با ايران روابط ديپلماتيک ندارد ، پس از حمله به عراق ، ادعاهايی را درباره دخالت ايران درامور داخلی عراق و انجام حملات عليه منافع خود مطرح کرد که اين ادعاها بارها از سوی مقامات ايران رد شد و آن را توطئه عليه جمهوری اسلامی ايران خواندند.

سرکرده شبکه القاعده در عراق در تاريخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) در حمله هوايی ارتش آمريکا در شمال بغداد به هلاکت رسيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش زرقاوی برای افزايش اختلاف ميان ايران و آمريکا، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016