یکشنبه 28 خرداد 1385

حدادعادل: ترجيح داديم قوه قضاييه هم گزارش سقوط سی -۱۳۰ را بررسی کند، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم قرائت گزارش سانحه سقوط هواپيمای سی ۱۳۰ حامل جمعی از اصحاب رسانه در صحن علنی مجلس، گفت: هدف ما اين بود که با بررسی مسئله، علل حادثه و مقصر اين سانحه مشخص شود و ترجيح داديم قوه قضاييه هم گزارش سقوط سی ۱۳۰ را بررسی کند که اميدواريم دستگاه قضايی نيز به زودی نتيجه کار را اعلام نمايد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، غلامعلی حدادعادل در حاشيه گشايش نمايشگاه صنايع دستی درساختمان مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سوالی اظهار داشت: برگزاری اين نمايشگاه در مجلس نشان از علاقه نمايندگان ملت به صنايع دستی و فرهنگ و هنر اين مرز بوم دارد.

حدادعادل درپاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص عدم قرائت گزارش سانحه سقوط هواپيمای نظامی سی ۱۳۰ حامل جمعی از اصحاب رسانه در صحن علنی پارلمان اظهار داشت: ترجيح داديم گزارش را برای رسيدگی به قوه قضاييه ارائه دهيم.

وی افزود: هدف ما اين بود که با بررسی مسئله علل حادثه و مقصر و نقض احتمالی عامل بوجود آمدن اين سانحه مشخص شود که اميد است دستگاه قضايی به زودی نتيجه کار را اعلام نمايد.

رئيس مجلس در خصوص نامه ۱۵۰ اقتصاددان به دولت در باره وضعيت اقتصادی کشور نيز گفت: بايد به نظر نويسندگان نامه احترام بگذاريم و بدون پيش داوری محتوای آن را بررسی نمايم و چنانچه حرف منطقی داشت آن را پذيرفته و اگر نيازمند پاسخ بود ، پاسخ داده شود.

وی با استقبال از نفس حساسيت دانشگاهيان به مسائل اقتصادی کشور تصريح کرد: ما از هر گونه انتقاد استقبال می کنيم و اگردر ميان ۱۰ حرفی که گفته می شود يک حرف صحيح باشد، ارزش آن را دارد که دولت به اين موضوعات توجه کند.

رئيس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص گرانی های اخير نيز گفت: گرانی ها گاهی تابع تحولات جهانی و گاه بر اثر برخی مشکلات مديريتی ايجاد می شود.

حداد عادل اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به هر دو نوع گرانی ها حساس است و به اين موضوع رسيدگی می کند و اگر نيازمند تذکر باشد، تذکر می دهد و قطعا به وظايف خود برای کاهش گرانی ها عمل می کند.

وی تاکيد کرد: دولت نيز مانند ساير ارکان نظام مايل نيست گرانی ها قوت گيرد و در زمينه حل اين مشکل تلاش می کند و ما نيز هر جا نيازمند همکاری و تعامل باشد اقدام خواهيم کرد.

حداد عادل در خصوص آخرين وضعيت پرونده چهارديپلمات ربوده شده ايرانی در لبنان و سرنوشت امام موسی صدر رهبر شيعيان آن کشور که مورد سوال يکی ازخبرنگاران قرار گرفت ، اظهار داشت: يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی اخيرا برای پيگيری اين موضوع به لبنان سفر کرد و در آنجا مواردی را مورد بررسی قرار داد.

وی با تاکيد بر اينکه تاکنون خبر جديدی در اين خصوص دريافت نشده گفت: مصمم هستيم موضوع را باعلاقه تعقيب کنيم تا به بايگانی سپرده نشود.

خبرنگاری در خصوص نامه ۷۰ نماينده به وی برای عزل محمد رضا رحيمی رئيس ديوان محاسبات سوال کرد که حداد عادل پاسخ داد: بايد اين مسئله که عزل رئيس ديوان محاسبات توسط رئيس مجلس مطابق آيين نامه داخلی هست يا خير ؟ مورد بررسی قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تعدادی از نمايندگان خواستار عزل رحيمی شدند و تعداد بيشتری برخلاف اين مطلب نظر دادند ولی رئيس ديوان محاسبات در کميسيون برنامه و بودجه ومحاسبات حضور يافت و توضيحاتی در اين زمينه اظهارات خود درهمايش ديوان محاسبات ارائه داد.

حداد عادل تاکيد کرد: اگر خبرنگاران اجازه دهند اين موضوع پايان می پذيرد؛ چرا که بايد از نظر مجلس موضوع خاتمه يافته تلقی شود.

خبرنگاری در خصوص ورود مجلس به بحث پرونده هسته ای کشورمان و بررسی پيشنهادات اروپا و ارائه پيشنهادات جديد از سوی کشورمان به آنها سوال کرد که حداد عادل گفت: ما کاملا در جريان امر هستيم و هر گاه ضروری باشد به وظايف قانون خود عمل می کنيم .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حدادعادل: ترجيح داديم قوه قضاييه هم گزارش سقوط سی -۱۳۰ را بررسی کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016