شنبه 3 تیر 1385

سخنگوی قوه قضائيه درخواست دستگيری سعيد مرتضوی را از سوی کانادا دخالت در امور داخلی کشور ناميد، راديو فردا

هيات اعزامی جمهوری اسلامی در نشست افتتاحيه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو عصر جمعه به تهران بازگشت. جمال کريمی راد وزير دادگستری و سخنگوی دستگاه قضايی در آخرين روز اقامت در ژنو در يک کنفرانس خبری در دفتر نمايندگی جمهوری اسلامی حاضر شد. مريم اقوامی خبرنگار راديو فردا که در ژنو بسر می برد و در اين جلسه حضور داشت، می گويد: آقای کريمی راد گفت متاسف است که دولت کانادا در امور کشورهای ديگر دخالت می کند. وی اتهامات وزير امور خارجه کانادا را درباره مرتضوی کذب محض خواند و گفت کانادا با اين اقدام از عرف بين المللی وديپلماتيک خارج شده است. آقای کريمی راد در مورد نقش آقای مرتضوی در مرگ زهرا کاظمی گفت اين ادعا ها کذب محض است و ساخته رسانه های غربی. وی گفت پرونده زهرا کاظمی بر اساس قوانين جمهوری اسلامی بررسی شده و هنوز هم بررسی ها ادامه دارد. سعيد مرتضوی جز در نخستين روز افتتاحيه شورای حقوق بشر در هيچ جا توسط کسی ديده نشده است. گفته می شود آقای مرتضوی به برن رفته بود و از آنجا به ژنو و سپس به ايران باز گشت.
مريم احمدی


هيات اعزامی جمهوری اسلامی در نشست افتتاحيه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو عصر جمعه به تهران بازگشت. جمال کريمی راد وزير دادگستری و سخنگوی دستگاه قضايی و سعيد مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران از اعضای هيات بودند. مرتضوی زير فشار شديد گروه های مدافع حقوق بشر نتوانست در نشست سخنرانی کند. منوچهر متکی وزير امور خارجه بجای وی سخنرانی کرد. جمال کريمی راد در آخرين روز اقامت در ژنو در يک کنفرانس خبری در دفتر نمايندگی جمهوری اسلامی حاضر شد. مريم اقوامی خبرنگار راديو فردا که در ژنو بسر می برد و در اين جلسه حضور داشت، به راديو فردا می گويد:
مريم اقوامی (راديو فردا): بيشترين پرسش ها درباره آقای مرتضوی بود و آقای کريمی راد درباره درخواست دولت کانادا برای دستگيری وی گفت متاسف است که دولت کانادا در امور کشورهای ديگر دخالت می کند. وی اتهامات وزير امور خارجه کانادا را درباره مرتضوی کذب محض خواند و گفت کانادا با اين اقدام از عرف بين المللی وديپلماتيک خارج شده است.

بيشتر پرسش ها راجع به پرونده زهرا کاظمی بود و آقای کريمی راد در مورد نقش آقای مرتضوی در مرگ زهرا کاظمی گفت اين ادعا ها کذب محض است و ساخته رسانه های غربی. وی گفت پرونده زهرا کاظمی بر اساس قوانين جمهوری اسلامی بررسی شده و هنوز هم بررسی ها ادامه دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد مرتضوی جز در نخستين روز افتتاحيه شورای حقوق بشر در هيچ جا توسط کسی ديده نشده است. گفته می شود آقای مرتضوی به برن رفته بود و از آنجا به ژنو و سپس به ايران باز گشت. در مورد درخواست دستگيری آقای مرتضوی توسط کانادا، آقای کريمی راد پاسخی نداد و فقط گفت کانادا حق ندارد در امور داخلی ايران دخالت کند. آقای کريمی راد درمورد رامين جهانبگلو نيز در پاسخ به خبرنگار تلويزيون سی بی سی کانادا گفت اتهام های رامين جهانبگلو امنيتی است و حق دارد وکيل بگيرد.

Copyright: gooya.com 2016