یکشنبه 18 تیر 1385

بيانيه شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت به مناسبت ۱۸ تير

۱۸تير ديگری فرا می رسد . هفت سال است که از نواخته شدن سيلی سنگينی که از سوی اقتدار طلبان به جرم آزادی خواهی بر گونه جنبش دانشجويی فرود آمد، ميگذرد . اما هنوز اين بغض فرو داده شده در گلو باقی است .

در حالی هر روز از پی هم تازيانه ای بر پيکر جنبش دانشجويی نواخته می شود که تنها اين نوای والعصر است که بر لبانشان جاری می شود .باری دريغ که چشمان نامحرم ،اشک جنبش دانشجويی را نخواهد ديد تا هنگامی که نگاهش در چشمان محرم آزادی بيفتد.
آری ۱۸ تير ياد آور فرياد فروخورده ی يکصد ساله ملت ايران است که باز هم بی پاسخ ماند . آتش خفته ای بود که بار ديگر زبانه کشيد و با جوابی جز آب سرد مواجه نشد .

در حالی به استقبال ۱۸تير ميرويم که بر خورد قهر آميز با دانشجويان وجنبش دانشجويی به اوج خود رسيده است . سالی را پشت سرگذرانده ايم که هر روز خبری ناگوارتر از دوره قبل به گوش رسيد . يک روز با سو استفاده از نام مقدس شهدا به حريم امن دانشگاه يورش بردند . روزی ديگر دانشجويان معترض به مشکلات صنفی را مورد ضرب وشتم قرار دادندگاهی دانشجويان مظلوم را از تحصيل محرو کردند ،وديگر بار انتخابات دانشگاه را بی هيچ بهانه ای مانع شدند . موم استبدادرا بر درهای انجمن دانجويان اسلامی دانشگاه مهر کردند وهروز دانشجويان مخلصی بودند که روانه زندانها شدندواز همه غم انگيز تر بازداشت دوستانمان ياشار قاجار و عابد توانچه. دانشجويان صادقی که خود در پی بسط عدالت بدوند و اکنون اسير بی عدالتيند. و همچنان در بی خبری دربندند. حداقل حقوق انسانيشان ناديده انگاشته شده از ملاقات با خانواده و وکلايشان محرومندو نامشان به ليست پر شمار مغضوبين ومحرومين از بشری اضافه شده است.و اين خود دليلی بر اين مدعاست که در اين سرزمين نه تنها آزادگان از حق آزادی محروم می شوند که از حق دفاع از حقوق پايمال شده و اتهامات ناروای روا داشته شده از سوی قدرت نيز بی بهره اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاکميت دوستانمان را به بند کشيده است غافل از اينکه هر يار دربند زخمی است بر لبانمان که ما را در دست يافتن به آب زلال آزادی تشنه تر می کند.

۱۸ تير ديگری فرا رسيد. ۷ سال مؤمن بودن به آرمان و تلاش مشفقانه در راه پرواز پرنده آزادی در عين تحمل فشار، حبس، محروميت از تحصيل وبرخورد های متحجرانه خود شاهدی است بر استواری جنبش راستين دانشجويی.

بار ديگر اعلام می کنيم بر عهد و پيمان خود ايستاده ايم و پرچم سفيدی که برادران و خواهرانمان به ما سپردهاند با تمام توان افراشته نگاه داشته ايم . در دفاع از حقوق حقه امان کوتاهی نکرده در برابر سيل خروشان استبداد باکی به دل راه نخواهيم داد.

شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت
۱۸ تيرماه ۱۳۸۵

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت به مناسبت ۱۸ تير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016