دوشنبه 26 تیر 1385

قطعنامه نشست پايانی اعتصاب غذای ۳ روزه در تهران، ادوارنيوز

ادوارنيوز: شرکت کنندگان در مراسم اعتصاب غذای سه روزه در تهران با صدور بيانيه ای به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

متن اين بيانيه که توسط عليرضا کفشکنان عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم وحدت قرائت شد به اين شرح است:


با گذشت بيش از يک قرن از تلاش جمعی مردم ايران برای رسيدن به حاکميتی دموکراتيک و جامعه ای مبتنی بر موازين حقوق انسانی همچنان شاهديم که بهره مندی از نخستين و بديهی ترين حق شهروندان ايرانی، يعنی حق دگراديشی و انتقاد از وضع موجود و نيز تلاش برای بهبود آن مستلزم پرداخت هزينه های بسياری است که از سوی مناديان تماميت خواهی بر دوش فعالان پی گير آزادی های مدنی تحميل می شود و امروز به تصديق اربابان قدرت عزم بر آن قرار گرفته است که تمامی منتقدين پاسخ انتقاد خود را به داغ و درفش و بند و زندان دريافت کنند.
يکی را به جرم حق گويی و وفای به عهد خود با ملت در دوران نمايندگی به بند می افکنند و او را ناجوانمردانه به افتادن در تور دشمن متهم می کنند، ديگری را که از جنس انديشه و قلم است ابتدا در محبس می افکنند و پس از ماهها فشار در پشت دربهای بسته اتهام مضحک براندازی نرم! را بدو وارد می کنند، نماينده کارگران در يک تشکل صنفی را زبان می درند و سپس بی هيچ جرمی در زندان می کنند، فعالان دانشجويی را به دليل دفاع از کيان دانشگاه و ايستادگی بر مواضع آزاديخواهانه اشان به محبس می افکنند، بدان اميد که چراغ آزادی را به خاموشی کشند و در همه اين احوال دستگاه پرونده سازی و دروغ پراکنی ناقض حقوق بشری درکار و فعاليت است. بدين نسق زندان های ايران هر روز ميزبان فرهيختگانی ديگر در کنار سايرينی است که تنها جرمشان حقيقت طلبی است. آنانکه گر نبودشان اين بند شايد بامدادی همچو يادی دور و لغزان می گذشتند از تراز خاک سرد پست.

بر تمام آزاديخواهان است که اجازه ندهند ياد ياران دربند از اذهان فراموش شود و با روش های مدنی اعتراض خود را به تداوم بازداشت اين عزيزان به گوش همگان برسانند و به حاکمان متذکر شوند که به ابزار زور نمی توان صدای آزاديخواهی را خاموش کرد و مطالبات جامعه را ناديده گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دفتر تحکيم وحدت و سازمان دانش آموختگان ايران(ادوار تحکيم وحدت) و به عنوان نهادهای مدنی که همواره استراتژ‍ی خود را دفاع از حريم جامعه مدنی، آزادی های شهروندی و حاکميت دموکراسی در ايران قرار داده است، به منظور اعتراض به تداوم بازداشت تمامی زندانيان سياسی- عقيدتی و به وی‍ژه دبيرکل شجاع سازمان دانش آموختگان ايران، جناب آقای مهندس موسوی خويينی و اعتراض به استمرار حبس دکتر رامين جهانبگلو، منصور اسانلو، ناصر زرافشان، حشمت اله طبرزدی، زندانيان کوی دانشگاه تهران، فعالين قومی و ساير زندانيانی که بعضاَ نام آنان نيز کمتر به گوش رسيده است و نيز تداوم حکم زندان مهندس عباس امير انتظام ، همگام با ساير ايرانيان آزاديخواه در داخل و خارج کشور اقدام به برگزاری اعتصاب غذای سه روزه (۲۳تا۲۵ تيرماه) کرد تا پاسداشتی باشد بر تلاش ها ی همه اين عزيزان برای دفاع از آزادی،دموکراسی و حقوق بشر و کوششی باشد برای سهيم شدن در سهمی هرچند اندک از هزينه هايی که در اين راه می پردازند. بی شک اين اعتراضات با استفاده از تمامی ظرفيت ها و با تکيه بر روشهای مسالمت آميز و مدنی تا زمان آزادی ياران دربندمان ادامه خواهد داشت.

اميد که به زودی زود آزادی سرفرازانه همه آنان را به تماشا بنيشينيم.

- سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی(ادوار تحکيم وحدت)
-دفتر تحکيم وحدت

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قطعنامه نشست پايانی اعتصاب غذای ۳ روزه در تهران، ادوارنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016