یکشنبه 2 مهر 1385

موافقت احمدی‌نژاد با بررسی عملکرد شهرداری، آفتاب

آفتاب: سید احمد موسوی معاون حقوقی و امور مجلس رئيس‌‏جمهوری امروز یک‌شنبه در نامه‌‏ای به رئيس مجلس‌‏هفتم، از استقبال محمود احمدی‌‏نژاد از طرح تحقيق و تفحص از عملكرد شهرداری تهران در دوره‌‏های گذشته خبر داد. موافقت شهردار سابق تهران و رئیس جمهور کنونی ایران با بررسی عملکرد او در دوره کوتاه مدیریت شهر تهران در حالی اعلام شد که دامنه انتقادات و شبهات از حوزه منتقدین احمدی‌نژاد نیز فراتر رفت و به اصولگرایان کشیده شد. تا آن جا که در هفته‌های اخیر برخی اصولگرایان عضو شورای شهر تهران نیز انتقاداتی را به شهردار سابق تهران و عملکرد مالی او وارد کردند.


این تحقیق و تفحص مربوط به اسناد هزینه ای بالغ بر 350 میلیارد تومان است که گفته می شود در دوره مسؤولیت «محمود احمدی نژاد» در شهرداری تهران بدون سند یعنی به صورت «فاقد» هزینه شده است.

نامه استقبال محمود احمدی نژاد از «تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران» درحالی تقدیم هیات رئیسه شد که نمایندگان مصمم بودند طرح تحقیق و تفحص را امروز در صحن علنی مجلس بررسی کنند. پیشتر جمعي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در نامه‌اي به «غلامعلي حدادعادل» رييس مجلس خواستار ارجاع طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران به اين كميسيون شده بودند. اکبر اعلمی یکی از طراحان این طرح نیز چندی پیش در گفتگو با آفتاب از برخی مقاومت‌ها در مقابل این طرح خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب در این نامه آمده است: یكی از اصول مترقی و ارزشمند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل 76 قانون اساسی است كه اجازه انجام تحقیق و تفحص در تمام امور كشور را به مجلس شورای اسلامی داده است.

وی در ادامه خاطرنشان كرده است؛ طبعا اجرای صحیح و دقیق این اصل می‌‏تواند ضامن سلامت نظام بوده و تصویر روشن و شفافی از عملكرد و اقدامات هریك از دستگاه‌ها ارایه نماید و چنانچه تخلف و جرمی مشهود و محرز گردد، با آن برخورد قانونی صورت می‌‏گیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه موسوی خطاب به رییس مجلس تاكید كرده است: با عنایت به اینكه درخواست تحقیق و تفحص از عملكرد شهرداری تهران در دستور جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد، دولت و مشخصا ریاست محترم جمهوری انجام این تحقیق و تفحص را در راستای شفاف‌‏سازی اقداماتی كه در دوره‌‏های مختلف در این دستگاه مهم صورت گرفته است، لازم و ضروری می‌‏داند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موافقت احمدی‌نژاد با بررسی عملکرد شهرداری، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016