یکشنبه 2 مهر 1385

اخبار منتشر شده در مجلس از ارزيابی های احمدی نژاد: نمره اغلب وزرا زير ۱۰ است، آفتاب

آفتاب-هنگامه منهاجی: در حاليکه با گذشت يک ماه از هفته دولت، هنوز نتايج بررسی های رييس جمهوری از عملکرد وزرای کابينه خود منتشر نشده، يک عضو فراکسيون اقليت مجلس با تکيه بر اخبار منتشر شده در پارلمان خبر از آن داد که اکثر وزرای کابينه نهم در اين ارزيابی نمره زير ۱۰ گرفته و همين امر باعث شده نمايندگان طيفهای مختلف خواستار استيضاح وزرايی باشند که در ارزيابی رئيس جمهوری چنين نمراتی گرفته‌اند.


«داريوش قنبری» نماينده ايلام در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: نمايندگان منتظر ارزيابی رئيس جمهوری از کابينه‌شان بودند تا ببينند آيا در مورد وزرا ضعيف گام عملی برداشته خواهد شد يا نه؟ ولی گويا رئيس جمهوری چنين قصدی ندارد و مجلس وارد عمل خواهد شد.

وی افزود که شايعات حکايت از اين دارد که اکثر وزرا در اين ارزيابی نمره زير ۱۰ گرفته‌اند و بيشترين نمره ۱۲ و کمترين ۶ بوده است.

قنبری تصريح کرد: معدل زير ۱۰ وزرا نشان می‌دهد که عملکرد خوبی نداشتند و با چنين اعترافی که از سوی خود رئيس جمهوری هم صورت گرفته نشانه عملکرد ضعيف کابينه است.

وی اظهار داشت: ترميم کابينه بايد خيلی جدی صورت گيرد و با شروع کار مجلس بحث استيضاح در دستور کار قرار خواهد گرفت و با اولويت از نارضايتی‌های نمايندگان از عملکرد وزرا اين کار صورت خواهد گرفت.

اين عضو فراکسيون اقليت در پاسخ به اينکه «آيا تنها اعضای اين فراکسيون به دنبال استيضاح هستند؟» گفت: اينجا ديگر بحث اقليت و اکثريت مطرح نيست عملکرد ضعيف وزرا، نارضايتی بسياری از نمايندگان را برانگيخته است.

قنبری در پاسخ به اينکه «آيا رئيس جمهوری شخصا قصد تغيير وزرا را ندارد؟» گفت: رئيس جمهوری ارزيابی خود را انجام داد و با اينکه معترف است اغلب وزرا کارنامه چندان قابل قبولی به دست نياورده‌اند،ولی اقدام به تغيير و تحول نکرده است.

وی اظهار داشت: نمايندگان منتظر ماندند تا خود رئيس جمهوری بانی تغييرات باشد ولی اين کار صورت نگرفت و بيش از اين نبايد اجحاف در حق مردم صورت گيرد.

عضو کميسيون امنيت ملی در پاسخ به اينکه«آيا اين استيضاح‌ها نيز مانند ساير استيضاح‌هايی که تاکنون در مجلس هفتم اعلام شده و صورت نگرفته،خواهد بود؟» گفت:در چنداستيضاح قبلی مانند استيضاح وزير دفاع بحث سياسی شد و در نتيجه استيضاح مسکوت ماند اما امروز ديگر بحث سياسی مطرح نيست و نمايندگان متوقف‌القول به عملکرد ضعيف وزرا انتقاد دارند. بنابراين ديگر بحث سياسی نيست.

وی در عين حال افزود که در حال حاضر هم،اشخاصی سعی می‌کنند استيضاح‌ها را به سمت سياسی بودن سوق دهند اما کارنامه ضعيف وزرا نشان دهنده عملکرد ضعيف آنهاست و بحث سياسی شدن منتفی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قنبری گفت:‌ مجلس اقتدار خود را با عزل وزرای ناکارآمد نشان خواهد داد و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.بویِژه آنکه مجلس هفتم تاکنون از ابزار نظارتی خود استفاده چندانی نکرده و فقط به دنبال روزمرگی بوده است.

عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد:وظیفه شرعی و قانونی مجلس ایجاب می‌کند مجریان ضعیف را استیضاح کند تا در مقابل مردم روسفید باشد.

وی در مورد وزرایی که بحث استیضاح آنها جدی تر است،اظهار داشت: وزیر کشور با انتصاباتی که در بخشداری‌ها دارد،نارضایتی زیاد در بین نمایندگان ایجاد کرده و پس از وی وزرای آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در اولویت استیضاح‌ها قرار دارند.

Copyright: gooya.com 2016