چهارشنبه 5 مهر 1385

آمريکا بار ديگر تعليق غنی سازی در ايران را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمريکا يک بار ديگر تعليق فعاليت‌های غنی سازی اورانيوم ايران را در ازای پيوستنش به هر گونه مذاکرات احتمالی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزاری شينهوا گزارش داد، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در نشستی خبری گفت: آمريکا در صورت فقدان تعليق آن طور که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و شورای امنيت سازمان ملل خواستار شده‌اند، بر سر ميز هيچ گونه مذاکراتی نخواهد نشست.

وی افزود: اين به معنای آن است که بايد تعليقی قابل راستی آزمايی وجود داشته باشد و تعليق يعنی تعليقی که معنايش تعليق است. تعريفی برای آن در بيانيه‌ی شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در چند ماه گذشته ارايه شده است.

خبرگزاری فرانسه نيز به نقل از مک کورمک درباره‌ی گزارشاتی که در آن ادعا شده بود ايران با تعليق ۹۰ روزه غنی سازی موافقت خواهد کرد نوشت: پاسخ دقيق به اين سوال مستلزم داشتن شناختی بسيار روشن و دقيق از روند تصميم‌گيری سياسی در رژيم ايران است که ما چنين شناختی را نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: برخی بيانيه‌های اميدبخش را مثلا از وزير امور خارجه ايران شنيده‌ام خواهيم ديد که آيا صحت دارند يا خير.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا افزود: قطعا ما اميدواريم پاسخ اين باشد که بله، ما تعليق خواهيم کرد، ما تعليق قابل راستی آزمايی خواهيم داشت تا اينکه به مذاکرات بپردازيم. مطمئنا اين نحو اقدامی است که ما ترجيح می‌دهيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمريکا بار ديگر تعليق غنی سازی در ايران را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016