سه شنبه 18 مهر 1385

آسوشيتدپرس: آزمايش هسته‌ای کره‌ شمالی، ايران را جسورتر می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از تحليلگران نوشت: ادعای کره‌ی شمالی مبنی بر انجام آزمايش هسته‌يی ممکن است ايران را در سرپيچی از شورای امنيت و آمريکا بر سر برنامه‌ی هسته‌يی‌اش جسورتر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اين خبرگزاری افزود: توجه جهان پس از اعلام انجام آزمايش هسته‌يی کره شمالی به يک دفعه از ايران به سوی کره‌ی شمالی بازگشت.

رابرت اينهورن، مشاور وزير امورخارجه‌ی اسبق آمريکا در امور منع اشاعه و مشاور عالی مرکز مطالعات استراتژيک و بين‌الملل واشنگتن گفت: چگونگی واکنش شورای امنيت به کره‌ی شمالی از سوی ايران به دقت نظاره می‌شود؛ اگر آمريکا نتواند اجماعی را برای اقدام سخت عليه کره‌ی شمالی به دست آورد ممکن است ايران فکر کند می‌تواند مسير هسته‌يی را با مصونيت طی کند.

ری تکيه، عضو ارشد شورای روابط خارجی آمريکا گفت: اراده‌ی جامعه‌ی بين‌المللی در مقابله با ايران نيز ممکن است تحليل رود؛ زيرا شورای امنيت درگير بحران جديدی شده است .

براساس اين گزارش، الياس هانا، يک ژنرال سابق ارتش لبنان و کارشناس نظامی گفت که آزمايش کره‌ی شمالی باعث می‌شود ايران برنامه‌ی هسته‌يی‌اش را دنبال کند.

وی افزود: ايرانی‌ها قصد دارند به برنامه‌ی هسته‌يی‌شان تا به آخر ادامه دهند. برنامه‌ی هسته‌يی در ايران به شان ملی، تداوم اين رژيم و نقش آينده‌ی ايران در منطقه مربوط است.

خبرگزاری فرانسه نيز در گزارشی به نقل از يک مقام عالی‌رتبه‌ی صهيونيست که خواست نامش فاش نشود نوشت: آزمايش هسته‌يی کره‌ی شمالی زنگ خطری برای جامعه بين‌الملل است.

وی مدعی شد: اين خطر وجود دارد که اگر به شکلی فعال عمل نشود در مورد ايران نيز با وضعيت مشابهی روبرو شويم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه‌ی اورشليم پست نيز به نقل از يعاکوف اميدرور، رييس سابق اداره‌ی ارزيابی اطلاعاتی وزارت جنگ اسرائيل مدعی شد که برنامه‌ی هسته‌يی کره‌ی شمالی ايران را به تداوم مسير قدرت هسته‌يی ترغيب می‌کند.

وی گفت: ما نمی‌توانيم به شکلی مانند گذشته به (ايران و کره‌ی شمالی) بپردازيم.

اين مقام اسبق اسرائيل مدعی شد که رييس‌جمهور ايران می‌خواهد تحت چتر قابليت هسته‌يی قرار داشته باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آسوشيتدپرس: آزمايش هسته‌ای کره‌ شمالی، ايران را جسورتر می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016