یکشنبه 8 بهمن 1385

هشدار روسیه در مورد انکار هولوکاست، آفتاب

آفتاب: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید «پدیده انکار هولوکاست می‌تواند به یک مانیفست توجیه‌کننده برای انکار واقعیات تاریخی تبدیل شده و اثرات نامطلوبی بر بسیاری جنبه‌های روابط کشورها گذارد». وی همچنین بر این باور است خاطرات و آثار به‌جای مانده از کهنه ‌سربازان روسی در جنگ جهانی دوم وقوع هولوکاست را اثبات می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتارتاس، ویتالی چورکین که روز شنبه درخصوص دلایل رای مثبت کشورش به قطعنامه محکومیت انکار هولوکاست با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: «برای روسیه این امر مطلقا غیرقابل پذیرش است که برخی کشورها بخواهند نازی‌ها را از آنچه که در طول زمامداری‌شان انجام داده‌اند مبرا ساخته و خاطرات و آثار قهرمانانی که نازیسم و فاشیسم را از اروپا ریشه‌کن کرده و به عصر دهشت‌بار هولوکاست پایان نهادند را نادیده انگارند».

نماینده روسیه در سازمان ملل بدون اشاره به نام هیچ کشوری گفت: «اکنون کاملا واضح است که برخی کشورها می‌کوشند با انکار وجود قربانیان و یا نفی انگیزه‌های عاملان جنایات به شکلی سفسطه ‌آمیز وقوع هولوکاست را زیر سئوال برند».

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که انکار کشتار یهودیان در طول سالهای جنگ جهانی دوم را در تمامی اشکال محکوم می‌سازد. حسین قریبی نماینده ایران در این نشست با متهم کردن اسرائیل و آمریکا به سوءاستفاده از مجمع عمومی سازمان ملل بررسی مساله هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل را اقدامی در راستای اهداف واشنگتن و متحدانش عنوان کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار روسیه در مورد انکار هولوکاست، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016