جمعه 23 شهریور 1386

احمدی نژاد در مصاحبه با ۲ شبکه تلويزيونی انگليس: اجازه ندادن برای تحقيق در زمينه هولوکاست، مشکوک است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


محمود احمدی نژاد با ارايه پيشنهادی در خصوص برگزاری رفراندوم در زمينه مساله فلسطين در اروپا تاکيد کرد: مردم اروپا با نظر ملت ايران در خصوص مساله فلسطين و محکوم بودن اقدامات صهيونيست‌ها موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، رييس جمهور اسلامی ايران چهارشنبه شب در دو مصاحبه جداگانه با شبکه های ۳ و ۴ تلويزيون انگليس که به طور زنده پخش شد، همچنين تبليغات آمريکا و انگليس را مبنی بر دخالت ايران در عراق ادعايی بی اساس دانست و تصريح کرد: لندن و واشنگتن به تجاوز عليه ملت عراق متهم هستند و اگر بخواهند شکست‌های خود در عراق را به حساب ديگران بگذارند، باز هم شکست می‌خورند.

احمدی نژاد افزود: خوشبختانه امروز دولت انگليس شرايط را زودتر درک کرده و خارج شدن از بصره اقدامی مثبت از سوی دولت انگليس تلقی می‌شود.

رييس جمهور با بيان اينکه دو ملت ايران و عراق دارای سابقه تمدنی و فرهنگ مشترک و دوستی ، مودت و حتی خويشاوندی هستند، گفت: ملت و دولت ايران بيشترين صدمات را از ناامنی در عراق متحمل می شوند و به همين دليل همواره خواهان امنيت در عراق هستيم.

احمدی نژاد تاکيد کرد: مردم عراق ملتی بزرگ ، متمدن، شجاع ، منسجم و ضد اشغالگر هستند و برای دفاع از خود به ايران نياز ندارند.

رييس جمهور با اشاره به روابط بسيار خوب ايران با همه گروه ها و اقشار عراقی از جمله کردها، سنی ها و شيعيان گفت: مشکل آمريکا و انگليس در عراق نداشتن رابطه خوب با گروه های عراقی است، زيرا مهمان ناخوانده هستند.

احمدی نژاد با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران همواره آماده کمک به حل مشکلات عراق است، تاکيد کرد: بهترين راه حل برای خروج اشغالگران از بن بست در عراق، خروج از اين کشور است.

رييس جمهور افزود: ايران در صورت درخواست عراق آماده مذاکره در خصوص مسايل اين کشور با آمريکا است .

دکتر احمدی نژاد در ادامه اين گفت و گو در پاسخ به سوالی درباره پرونده هسته ای ايران تصريح کرد : موضوع هسته ای ايران بسيار روشن است و ما به عنوان عضو، طبق مقررات آژانس بين المللی انرژی اتمی عمل کرده ايم اما از حقوق خود در قالب آژانس بهره مند نبوده ايم .

به گزارش ايسنا، رييس شورای عالی امنيت ملی گفت : علت سياسی شدن مساله هسته ای ايران دشمنی دولت آمريکا با ملت ايران است.

احمدی نژاد با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران از نظر مبانی اعتقادی با بمب اتمی مخالف است ، خاطر نشان کرد: ما معتقديم امروز بمب هسته‌يی و سلاح های کشتار جمعی از نظر سياسی کاربردی ندارد.

رييس جمهور در پاسخ به سوالی گفت: همه فعاليت های ايران در زمينه دستيابی به فناوری صلح آميز هسته ای زير نظر آژانس است اما کدام کشور همه اين اقدامات را کرده است .

دکتر احمدی نژاد در ادامه با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران، رژيم صهيونيستی را اشغالگر و نامشروع می داند، تصريح کرد: ما برای رژيم صهيونيستی راه حل انسانی داريم و آن برگزاری رفراندوم همگانی برای همه فلسطينيان است.

رييس جمهور با بيان اينکه اتحاد جماهير شوروی نيز محو شد اما اين امر بدون جنگ بود ، يادآور شد: رژيم صهيونيستی به عنوان رژيمی که فلسفه وجودی ندارد، اشغالگر است . اين رژيم ظلم و کشتار می کند، دارای فرهنگ و تمدن نيست و فقط به قدرت نظامی متکی است و بر اين اساس ادامه حيات نخواهد داد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به سوال های مطرح شده از سوی وی به عنوان يک استاد دانشگاه در زمينه هولوکاست، گفت: به جای آنکه به سوالات مطرح شده، پاسخ داده شود، عليه جمهوری اسلامی ايران تبليغ کردند اما اگر هولوکاست واقعيت تاريخی است، بايد اجازه داد که درباره آن تحقيق شود .

وی با بيان اينکه ممکن است با انجام تحقيقات، مسايل جديدی در زمينه هولوکاست روشن شود ، تاکيد کرد: اجازه ندادن برای تحقيق در زمينه هولوکاست، مشکوک است.

رييس جمهور همچنين محل اتفاق هولوکاست را دومين سوال در اين زمينه برشمرد و خاطر نشان کرد : اگر هولوکاست در مکانی غير از سرزمين فلسطين اتفاق افتاده ، مردم فلسطين که گناهی ندارند؛ پس چرا بايد آواره و کشته شده و چرا بايد سرزمين آنها اشغال شود؟

دکتر احمدی نژاد تصريح کرد : در صورتی که درباره مساله فلسطين در اروپا رفراندوم شود، مشخص خواهد شد که مردم اروپا با نظر ملت ايران در اين خصوص موافق هستند .

رييس جمهور افزود : جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد با همکاری سازمان های بين المللی اين رفراندوم را برگزار کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه برخی سياستمداران آمريکايی در هر جا که با عقل محکوم می شوند ، جنگ طلبی می کنند، تصريح کرد: با اين منطق نمی توان دنيا را اداره کرد، زيرا منطقی شکست خورده است و به همين دليل امکان حمله به ايران منتفی است .

رييس جمهور در پاسخ به پرسشی تصريح کرد: پس از پيروزی انقلاب اسلامی اعلام کرديم که گذشته را فراموش کرده و آماده برقراری رابطه دوستانه با همه کشورها از جمله اروپايی ها هستيم اما تحميل را نمی پذيريم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اينکه ما همانگونه که از کشته شدن عراقی ها ناراحت می شويم، از کشته شدن سربازان انگليسی در عراق هم متاثر می گرديم، تاکيد کرد : معتقديم می تواند اشغالگری و کشتار نباشد و به جای آن دوستی و صلح برقرار باشد.

Copyright: gooya.com 2016