شنبه 14 بهمن 1385

علی لاريجانی: ايران از ايجاد يک دولت وحدت ملی در فلسطين حمايت می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس:دبير شورای عالی امنيت ملی تاکيد کرد؛ جمهوری اسلامی ايران از ايجاد يک دولت وحدت ملی در فلسطين حمايت می‌کند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس علی لاريجانی دبير شورای عالی امنيت ملی امروز شنبه پس از ديدار با رمضان عبدالله دبيرکل گروه جهاد اسلامی فلسطين مذاکرات خود با عبدالله را مثبت خواند و افزود: مسئله فلسطين يکی از موضوعات مهم در عالم اسلام است که در شرايط کنونی نياز به گفت‌وگو و رايزنی بيشتر دارد.
وی اختلافات گروه‌های فلسطينی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش ما اين است که فلسطينی‌ها با وحدت نظر کار خود را دنبال کنند و اميدواريم با تلاش‌های جهاد اسلامی در آينده نزديک شاهد وحدت نيروهای فلسطينی باشيم.
دبير شورای عالی ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اين که آيا شما بين امنيت ملی و منافع ملی تمايز قائل هستيد؟ گفت: هسته‌ای شدن ايران يک مسئله ساده نيست و موضوعی است که کاملاً به سرنوشت و توسعه کشور در آينده وابسته است.
لاريجانی افزود: اگر ايران در آينده بخواهد ايرانی پيشرفته باشد بايد وارد تکنولوژی نوين شود و اگر کشورهای بزرگ بخواهند مانع ورود ايران به اين تکنولوژی شوند، قابل پذيرش نخواهد بود.
وی با بيان اين که ترتيباتی مطمئن را در خصوص پرونده هسته‌ای دنبال می‌کنيم اظهار داشت: شايد ساير کشورهايی که هسته‌ای شدند اين مسير را دنبال نکردند. ما از ابتدا گفتيم که نظام‌های بين‌المللی را برای اتمی شدن می پذيريم، يک کشور مسئوليت پذير هستيم و مقررات آژانس را قبول داريم، اما اين راه را برای منافع و توسعه کشور ضروری می‌دانيم.
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: ايران از هرگونه روش و متدی که بتواند از طريق مسالمت‌آميز اين مسئله را حل کند استقبال می‌کند، اما اين ديگران بودند که ميز مذاکره را ترک کردند.
لاريجانی اضافه کرد: در حال حاضر فرصت برای آنها فراهم است و ما به تماس‌هايی که با آقای البرادعی و دوستان ديگر داشتيم از حل مسئله هسته‌ای از طريق مذاکره استقبال کرديم.
وی گفت: هسته مرکزی پيشنهاد آنها نيز اين است که موضوع از طريق مذاکره حل و فصل شود.
دبير شورای عالی امنيت ملی همچنين دستگيری ۷ تن از نيروهای ايرانی در فلسطين را خبری کذب خواند.
لاريجانی در پاسخ به سؤال ديگری مبنی بر اين که آيا در مذاکرات با دبير کل جهاد اسلامی طرح مشخصی از طرف ايران برای وحدت گروه‌های فلسطينی ارائه شد؟ گفت: بخش قابل توجهی از مذاکرات ما حول اين محور بود که چگونه می‌توان فضای وحدت آميزی را ايجاد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که درگيری و اختلاف ميان گروه‌های فلسطينی به نفع مردم فلسطين نيست، افزود: ما از ايجاد يک دولت وحدت ملی حمايت می‌کنيم و بحث‌هايی نيز راجع به اين که با طرفين مذاکراتی انجام شود تا اين دولت شکل گيرد و جنبه فرسايشی پيدا نکند نيز انجام شده است.
لاريجانی در پاسخ به سؤال ديگری در خصوص ممانعت از حضور بازرسان آژانس گفت: بازرسان مطابق ضوابط NPT و پادمان می‌توانند بازرسی‌ها را انجام دهند و مطابق مقررات پادمان هم می‌توانند دوربين در تاسيسات نصب کنند و چارچوب کار ما براساس NPT و پادمان است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی لاريجانی: ايران از ايجاد يک دولت وحدت ملی در فلسطين حمايت می‌کند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016