سه شنبه 17 اردیبهشت 1387

علی لاريجانی: ۱+۵ را به مذاکره فرا می‌خوانيم تا به دنبال ماجراجويی نباشد، ايسنا

نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی گفت: ما گروه ۱+۵ را به حضور سر ميز مذاکره فرا می‌خوانيم تا به دنبال ماجراجويی نباشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مازندران ، علی لاريجانی طی نشست مطبوعاتی در ساری هم‌چنين گفت: رياست مجلس هشتم برای من موضوع با اهميتی نيست؛ هر چند برخی نمايندگان و رسانه‌ها در اين مورد اظهار نظر کرده بودند.

وی ادامه داد: بحث رياست مجلس بايد از درون مجلس و با تضارب آرای منطقی بين نمايندگان به نتيجه برسد.

لاريجانی با تاکيد بر اين که انتخاب رييس مجلس بايد دمکراتيک باشد، افزود: همه نمايندگان در اين مورد می‌توانند صاحب نقش باشند تا موضوعات قابل طرح در مجلس را پی‌گيری کنند.

وی درباره اجماع اصولگرايان برای انتخاب رييس مجلس هشتم نيز گفت: اين يک روش متعارف در دنيا محسوب می‌شود که جريان‌های مختلف کانديداهای مورد نظر خود را معرفی می‌کنند.

لايجانی شرايط حال حاضر در مجلس هشتم را از جنس ديگری توصيف کرد و گفت: علی رغم اين که احزاب کانديداهای مختلفی را مطرح می‌کنند گرايش من در ساختار اداره مجلس اين است که به جای نگاه حزبی نگاه ملی جايگزين شود.

نماينده منتخب مردم قم در مجلس هشتم از دعوت شدن خود در جلسه جبهه متحد اصولگرايان که روز پنجشنبه همين هفته تشکيل می‌شود خبر داد و افزود: اگر موانعی برای من بوجود نيايد قطعا در اين جلسه شرکت می‌کنم.

نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی درباره مسائل هسته‌ای ايران با بيان اين که استراتژی جمهوری اسلامی ايران يک حرکت منطقی است گفت: تاکتيک هايی نيز در اين مورد وجود دارد ولی اگر مبنا قوانين بين‌الملل و تاکتيک مذاکرات واقعی باشد، راه برای حل و فصل امکان‌پذير است.

وی در همين رابطه تصريح کرد : ما گروه ۱+۵ را به ميز مذاکره فرا می‌خوانيم تا به دنبال ماجراجويی نباشد.

لاريجانی افزود: تا کنون پيشنهاد مدونی از سوی ۱+۵ دريافت نکرده‌ايم ولی پيشنهاد کارآمد ايران قابل ارائه است.

اين منتخب مجلس هشتم درباره مهار تورم و تمهيداتی که مجلس می‌تواند ارائه دهد نيز گفت: مهار تورم حضور نخبگان اقتصادی و مساعی مشترک دولت و مجلس را می طلبد .

وی افزود: فرمول‌بندی کار مجلس در اين موضوع می‌تواند بر اساس توازن نقدينگی در کارها باشد تا باعث نوعی تورم بلاوجه نشود.

لاريجانی با بيان اين که در روش‌های متعارف دنيا هيچ گاه رشد نقدينگی را متوقف نمی‌کنند ادامه داد: با عوض کردن مسير نقدينگی به سمت توليد نه تنها آرامش برای توليدکننده به وجود می‌آيد بلکه مکاسب تصنعی نيز جذابيت خود را از دست می‌دهد.

وی ايجاد ساز و کارهای لازم برای توليدکنندگان و ايجاد امنيت شغلی را از فرآيندهای کنترل تورم برشمرد.

لاريجانی در پاسخ به اين پرسش که مجلس هشتم برای حرکت مطلوب‌تر احزاب چه تمهيداتی خواهد داشت نيز تصريح کرد: در قانون اساسی احزاب به عنوان نهادهای سياسی و مدنی کشور طراحی شده‌اند؛ ولی متاسفانه بياناتی که درباره احزاب در جامعه وجود دارد نه تنها ستودنی نيست، بلکه تخريب‌کننده است.

وی تاکيد کرد: اگر قصد احزاب تربيت انسان‌های آموزش ديده و مديران استراتژيک برای بهبود منافع ملی باشد، بسيار کار با ارزشی است و ما می‌توانيم بسياری از ساز و کارهای قانونی را به اين سمت سوق دهيم تا نقش احزاب در تصميم‌گيری‌ها بيشتر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجانی همچنين درباره وضعيت تحصيل و اشتغال جونان گفت: من نمی‌خواهم بگويم اول و آخر کار جامعه درس خواندن است ولی در کنار تحصيل بايد برای کار آنان نيز برنامه‌ريزی کرد.

وی با بيان اين که نوعی بی‌نظمی بين مشاغل و رشته‌های تحصيلی وجود دارد افزود: زمانی در شورای انقلاب فرهنگی اين معضل را عنوان کرده بودم اما يکی از دوستان با بيان اينکه علم يک فضيلت است و در امر تحصيل بايد يک حرکت رو به جلو داشت اين موضع را بی‌اهميت خواند.

لاريجانی ادامه داد: علم يک فضيلت است اما مسئولان وظيفه دارند تا توازن فراهم کنند.

نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی همچنين به بحث کارآمدی نظام در دستگاه‌های ديوانی کشور اشاره کرد و گفت: تاکتيک عملياتی ما خارج از مسابقه حزبی و نوعی همگرايی است و در اين راستا همه بخشها بايد توان خود را ارائه دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی لاريجانی: ۱+۵ را به مذاکره فرا می‌خوانيم تا به دنبال ماجراجويی نباشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016