سه شنبه 17 بهمن 1385

هشدار وزیر دفاع به آمریکا: حمله به ایران با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود، آفتاب

آفتاب: مصطفی محمد‌ نجار وزیر دفاع با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هر تهدیدی را دارد گفت که «ایران در آمادگی کامل است که به متجاوزین احتمالی چنان درسی دهد که تا ابد از اقدام خود پشیمان شوند». محمد نجار با اشاره به اینکه آمریکائیها با توسل به جنگ روانی تلاش می‌کنند به ایران فشار وارد کنند گفت که اگر واشنگتن جنگ را شعله‌ور کند بی‌شک آتش آن بیش از اینکه دیگران را بسوزاند کاخ سفید را خواهد سوزاند.

وی همچنین حضور نظامی آمریکا در منطقه را به نفع کشورهای خاورمیانه ندانست و از آمریکائیها خواست در اسرع وقت منطقه را ترک کنند تا مردم این منطقه بتوانند امنیت و ثبات را درمیان کشورهای خود حکمفرما کنند. بنابر اظهارات وزیر دفاع تهران می‌تواند چنین امنیتی را از راه ابتکارهای عمل دو جانبه تامین کند و دیدارهای جاری میان مسئولان ایرانی و مسئولان کشورهای منطقه در این راستا می‌باشد.

وزیر دفاع در جریان گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری الجزیره با تاکید به علاقمندی ایران به امنیت و صلح در منطقه، سیاست تهران را روشن دانست و گفت: تهران این مساله را که امنیت باید توسط خود کشورهای منطقه تامین شود به کرات مورد تاکید قرار داده است و حضور نظامی آمریکا در منطقه راعامل بی‌ثباتی خاورمیانه ‌می‌داند. وی همچنین از آمریکائیها خواست در اسرع وقت منطقه را ترک کنند تا مردم این منطقه بتوانند امنیت و ثبات را درمیان کشورهای خود حکمفرما کنند.

محمد نجار در ادامه اظهارات خود با اشاره به مقاصد خصمانه آمریکا بر ضد ایران و احتمال تدارک حمله‌نظامی با هدف نابودی تاسیسات اتمی ایران این تهدیدات را در راستای جنگ روانی دانست که رهبری و مردم ایران را بیازمایند و گفت: بدون تردید هرگونه تهدیدی علیه ایران با شدیدترین نیروی بازدارنده و ویرانگر مواجه خواهد شد و پاسخ طوری خواهد شد که متجاوز را تا ابد از کرده خود پشیمان می‌کند.

نجار با بیان‌اینکه تهدیدهای آمریکا لفظی است افزود: مشکلات داخلی و خارجی آمریکا هم اکنون زیاد شده است و آمریکایی‌ها امروزه در افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورهای منطقه با نفرت مواجه هستند. وی افزود: آنها از دورترین نقطه جهان به عراق آمدند تا به بهانه مبارزه با تروریسم امنیت را برای این کشور به ارمغان بیاورند ولی آنها نتوانستند برای مردم عراق بجز ناامنی و کشتار ارمغان دیگری بیاورند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص رزمایش‌های نظامی و افزایش قدرت موشکی کشورگفت: این وظیفه ذاتی نیروهای مسلح در تمام کشورهاست که تجهیزات نظامی خود را مدرن کنند زیرا هر کشوری که خواهان دفاع از استقلال خود باشد، باید ارتشی مجهز ، آماده و آموزش دیده نیز داشته باشد. نجار با تاکید بر اینکه تمرین‌های نظامی ایران طبق یک برنامه از پیش تعیین شده به منظور کسب آمادگی و پاسخ به هرگونه تهدید احتمالی صورت می‌گیرد گفت: طبیعی است که ایران در این تمرین‌ها فقط بخش کوچکی‌از نیروها و واحدهای نظامی خود را شرکت می‌دهد.

محمدنجار با اشاره به اینکه آمریکائیها با توسل به جنگ روانی تلاش می‌کنند به ایران فشار وارد کنند ولی چنین روش‌هایی نمی‌تواند برای آنها فایده زیادی داشته باشد بلکه مشکلات و پیچیدگی‌های بیشتری برای آنان در منطقه به وجود خواهد آورد گفت: ما به آمریکا می‌گوئیم ‌اگر جنگ را شعله ور کند بی‌شک آتش آن بیش از اینکه دیگران را بسوزاند کاخ‌سفید را خواهد سوزاند.

وزیردفاع در پاسخ به سئوال الجزیره در مورد قدرت برترنظامی آمریکا در جهان، با بیان این واقعیت که عوامل تشکیل‌دهنده قدرت متعدد است خاطر نشان کرد: ایران اعتقاد ندارد توان و قدرت کشورها بر اساس میزان سلاح‌های پیشرفته و مدرن است ما قدرت دفاعی خود را مبتنی بر اراده و ایمان مردم خود می‌دانیم. وی تصریح کرد: تجربه ‪ ۸‬سال جنگ باعراق ، نقش بزرگ اراده ملت ایران مبنی بر مقاومت در برابر رژیم صدام که مجهز به تمامی امکانات نظامی جهان بود را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی جمهوری اسلامی خیلی بهتر از شرایط ‪۲۰‬ سال پیش است گفت که قدرت ایران هم اکنون فقط بخاطر داشتن نیروی موشکی قوی نیست بلکه ایران از لحاظ داخلی، منطقه‌ای و جفرافیایی و نیز بدلیل داشتن نیروی هوایی، زمینی و دریایی، قوی و مقتدر است. به گفته وی قدرت دفاعی هر کشور متاثر از شرایط زمانی ومکانی است. البته ایران داعیه جنگ ندارد بلکه داعیه صلح و همزیستی با سایر کشورهای جهان بویژه با کشورهای منطقه را در سر دارد.

نجار همچنین در مورد قطعنامه اخیر شورای امنیت و نیز میزان تاثیرگذاری این قطعنامه بر صنایع نظامی ایران گفت: امروز بخش اعظم سلاح‌ها و تجهیزات رزمی ارتش ایران در داخل کشور ساخته می‌شود و دیگر نیازی به تامین این سلاح‌ها از بازارهای خارجی نداریم. وی با بیان اینکه تحریم‌های تسلیحاتی غرب برضد ایران ‌از سالها پیش اعمال می‌شود و تازگی ندارد گفت : صدور قطعنامه‌ها علیه ایران با حمایت کاخ سفید فقط برای مصارف داخلی آمریکا و پر کردن ستون روزنامه‌ها و مجله‌های آنان است.

محمد نجار در خصوص برنامه‌های فضایی جمهوری اسلامی نیز اظهار داشت: ایران در این زمینه برنامه مشخصی دارد و در آینده هنگامی که نیازی به دادن توضیح باشد راجع به اهداف و دستاوردهای برنامه خود توضیح خواهیم داد.

وی راجع به آنچه نگرانی کشورهای منطقه و جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نامیده می‌شود گفت: در این زمینه دو نکته مهم وجود دارد که در صورت مورد توجه قرار گرفتن راهبرد هسته‌ای ایران نیز روشن خواهد شد. اولین نکته در این زمینه این است ‌که ‌برنامه اتمی ایران بطور کامل صلح آمیز است و ایران عضو معاهده ممنوعیت گسترش سلاحهای اتمی است در حالیکه دشمنان ایران تلاش می‌کنند راجع به این برنامه شک وتردید ایجاد کنند و صلح‌آمیز نبودن آنرا تبلیغ کنند. ایران به کرات راجع به صلح آمیز بودن برنامه اتمی خود سخن گفته ودراین راستا هزاران سند ومدرک راجع به فعالیت‌های اتمی خود ارایه کرده است. ایران همچنین بطور داوطلبانه تاسیسات اتمی خود را در معرض نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده است و بازرسان آن هزاران ساعت بازرسی از این تاسیسات بعمل آورده‌اند. این رفتار ایران صلح آمیز بودن فعالیتها و مقاصد برنامه اتمی کشور را به خوبی روشن می‌سازد.

محمدنجار گفت: دومین نکته در این زمینه این است که سلاح اتمی به هیچ وجه در سیاست‌های دفاعی ایران جایگاهی ندارد. همچنین استفاده از سلاح‌های اتمی هرگز در نقشه‌های نظامی ایران وجود ندارد. وی افزود: آمریکا به رغم اطلاع داشتن از این سیاست همواره تلاش می‌کند تا دیگران را نسبت به برنامه اتمی ایران فریب دهد. وزیر دفاع با اشاره به اینکه ایران مانند سایر کشورهای جهان در راستای تحقق اراده ملت خود مبنی بر استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تلاش می‌کند گفت: مشکل اینجا است که آمریکا در مورد پرونده اتمی ایران سیاست فریب وقلدری را دنبال می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اعتراف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به داشتن سلاح‌های اتمی گفت : آمریکا بدون اشاره به زرادخانه این رژیم فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای ایران را مورد سئوال قرار می‌دهد و این همان سیاست دوگانه‌ای است که جامعه جهانی با آن مخالف است.

محمد نجار همچنین با اشاره به تلاش آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلاف‌های مذهبی میان شیعه وسنی گفت: البته هدف از این روشها ایجاد اختلاف میان ایران با دوستان وبرادران خود در منطقه است. وی با اشاره به اینکه ایران به کرات آمادگی خود را برای تثبیت امنیت همه‌جانبه در خلیج فارس اعلام کرده گفت: تهران می‌تواند چنین امنیتی را از راه ابتکارهای عمل دو جانبه تامین کند و دیدارهای جاری میان مسئولان ایرانی و مسئولان کشورهای منطقه در این راستا می‌باشد.

مصطفی نجار در انتهای اظهارات خود درباره اتهام‌های بوش علیه‌ ایران و صدور فرمان حمله به اتباع ایرانی در عراق گفت: صدور دستور به قتل رساندن اتباع ایرانی در عراق نشانه آشکاری از تروریسم است. وی نهایتا با ابراز امیدواری نسبت به برقراری صلح و آرامش در تمامی منطقه گفت: ایران دنبال جنگ و بحران‌زایی نیست و در این راستا به دولت آمریکا نصیحت می‌کند که بطور عاقلانه بیاندیشد ومنافع مردم کشورش وسایر کشورهای منطقه را در نظر بگیرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار وزیر دفاع به آمریکا: حمله به ایران با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016