چهارشنبه 22 فروردین 1386

صلیب سرخ زخم های جلال شرفی را تایید کرد، بی بی سی

يک مقام کميته بين المللی صليب سرخ مشاهده آثار زخم بر بدن ديپلمات ايرانی ربوده شده در بغداد را تاييد کرده است.
روز چهارشنبه، ۱۱ آوريل، خبرگزاری های ايرانی گزارش کردند که پيتر اشتوکر، رييس دفتر نمايندگی کميته بين المللی صليب سرخ در تهران، همراه با محمد مجيد، سفير عراق در ايران، از جلال شرفی، ديبر دوم سفارت ايران در بغداد، در يکی از بيمارستان های تهران ديدن کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - در جريان اين ديدار، زخم های آقای شرفی مورد معاينه قرار گرفت و پزشک معالج در مورد وضعيت وی گزارش داد.

آقای اشتوکر در اين ملاقات گفت که از آنجا که صليب سرخ جهانی نتوانسته بود با جلال شرفی در بغداد ملاقات کند، از ديدار با وی در تهران خوشنود است.

نماينده صليب سرخ در تهران ضمن تاييد وجود زخم هايی بر بدن آقای شرفی، گفته است که از نحوه وارد شدن اين جراحات اطلاعی ندارد.

ايرنا به نقل از گزارش پزشک معالج نوشته است که "آثار سوراخ های وارده از طريق مته شکنجه گران به پای شرفی و همچنين شکستگی بينی، گردن، آسيب های عميق بر پشت وی، خونريزی دستگاه گوارش و پارگی گوش" به وضوح قابل مشاهده بوده است.

اين خبرگزاری "نيروهای امنيتی تحت سرپرستی آمريکا در عراق" را مسئول ربودن و شکنجه آقای شرفی معرفی کرده است.

تصاوير تلويزيونی

تلويزيون دولتی ايران نيز تصاويری از آقای شرفی را در بيمارستان نشان داده و نيروهای آمريکايی را به شکنجه کردن وی متهم کرده است.

جلال شرفی، دبير دوم سفارت ايران در عراق، روز چهارم فوريه در خيابانی در بغداد ربوده و پس از پنجاه روز، آزاد و تحويل مقامات ايرانی شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی پس از آزادی به رسانه های ايرانی گفت توسط نيروهای آمريکايی و با کمک ماموران يک سازمان عراقی که زير نظر سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا - سيا - فعاليت می کند، ربوده شد و بشدت تحت شکنجه قرار گرفت.

منابع نظامی ايالات متحده در عراق هر نوع ارتباطی با ربودن يا آزادی آقای شرفی را تکذيب کرده اند.

در حال حاضر، پنج شهروند ايرانی که دولت جمهوری اسلامی آنان را ديپلمات های اعزامی به کنسولگری اين کشور در شهر اربيل، در کردستان عراق، توصيف کرده در بازداشت نيروهای آمريکايی قرار دارند.

نيروهای آمريکايی اين افراد را ماموران سپاه پاسداران اعلام و آنان را متهم کرده اند به منظور کمک به شورشيان عراقی به اين کشور اعزام شده بودند.

اوايل اين هفته گزارش شد که نمايندگان کميته بين المللی صليب سرخ پس از ديدار با اين افراد، در ملاقات با اعضای خانواده هايشان، وضعيت روحی و جسمی آنان را خوب توصيف کرده اند.





دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صلیب سرخ زخم های جلال شرفی را تایید کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016