شنبه 28 اردیبهشت 1387

جلال طالبانی: ارسال سلاح از ايران به عراق را رد می‌کنم، ايرنا

تهران- جلال طالبانی رييس جمهوری عراق جمعه شب در گفت وگو با تلويزيون العربيه ضمن رد ادعای ارسال سلاح از ايران به عراق گفت: کسانی که چنين ادعاهايی دارند از جمله نظاميان نظر شخصی خود را ابراز می‌دارند که منعکس کننده نظر دولت نيست و من به عنوان رييس جمهوری با اين نظرات موافق نيستم .

وی گفت: برادران ايرانی آماده گفت و گو و بررسی هر مساله و اتهام در اين زمينه بصورت دوستانه هستند و در مورد مساله وجود سلاح ايرانی در عراق بايد توضيح داد که ايران در دوران صدام اسلحه را در اختيار مخالفان عراقی از جمله اتحاديه ميهنی کردستان عراق و ديگر نيروها قرار داد .

طالبانی درباره ادعای دخالت ايران در عراق از راه گفت وگو با جريان مقتدا صدر گفت: اين سخن دقيقی نيست و نکته مهم اين است که کمک به عراق برای حل مشکلات داخلی دخالت در امور داخلی نيست.

رييس جمهوری عراق گفت: ما و آمريکايی‌ها اصل برقراری روابط سه جانبه بين ايران آمريکا و عراق از طريق تشکيل کميته سه جانبه به منظور حل مشکلات و مقابله با تروريستها را پذيرفتيم ، بنا بر اين اين دخالت نيست بلکه کمکی است برای ما در جهت حل مشکلات.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در مورد موافقتنامه الجزاير بين عراق و ايران گفت: اين مساله پيچيده است و دولت عراق تا کنون در اين رابطه به نتيجه نرسيده است اما بايد دانست که اين موافقنامه به عنوان يک سند بين‌المللی در اختيار سازمان ملل قرار گرفته است و لغو يکجانبه اين قرارداد امکان پذير نيست و بايد بين عراق و ايران برای رسيدن به راه حلی قابل قبول گفت و شنود انجام گيرد .

رييس جمهوری عراق بر اهميت تقويت روابط کشورش با ايران در تمام زمينه ها تاکيد کرد و گفت: من نسبت به تحکيم روابط بين عراق و ايران در زمينه های سياسی امنيتی و اقتصادی ايمان دارم .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلال طالبانی: ارسال سلاح از ايران به عراق را رد می‌کنم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016