یکشنبه 14 مرداد 1386

واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران به فضاسازی تازه مخالفان، نوروز

نوروز: دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران، برگزاری مجمع عمومی سالانه اين انجمن را اقدامی قانونی دانست که بر اساس اساسنامه اين تشکل و برای انتخاب بازرسان و ارائه گزارش عملکرد يکساله آن بايد انجام شود.

«بدرالسادات مفيدی» با رد ادعای خبرگزاری فارس مبنی بر اينکه «برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران خلاف اساسنامه اين انجمن و قررات حاکم بر تشکل های صنفی است»، گفت:انجمن صنفی روزنامه نگاران علاوه بر آنکه بر اساس اساسنامه موظف به برگزاری مجمع عمومی سالانه است ، طبق خواسته وزارت کار بايد مجمع عمومی فوق العاده را نيز برای اصلاح اساسنامه برگزار کند.وی افزود: اين سؤال برای ما مطرح است که چرا همواره در آستانه برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران يک خبرگزاری به نقل از يک منبع آگاه يک سری شبهات و ادعاهای کذب را مطرح می کند ، اين اقدام خبرگزاری مورد نظر کاملا مشکوک است.

مفيدی در مورد ادعای اين منبع آگاه که مدعی شده «انجمن صنفی روزنامه نگاران طبق ماده ۳۸ اساسنامه اين انجمن بايد منحل شود و تشريفات قانونی مربوط به تصفيه را انجام دهد»، گفت: به نظر می رسد اين منبع آگاه هيچ اشرافی به اساسنامه انجمن ندارد چراکه بر اساس ماده ۳۸ اساسنامه، انجمن صنفی روزنامه نگاران در سه حالت منحل می شود. اول اينکه مجمع عمومی فوقالعاده چنين تصميمی بگيرد که اين اتفاق نيفتاده است . دوم مراجع قضايی حکم به انحلال انجمن دهند که تاکنون چنين حکمی داده نشده است و سوم آنکه شش ماه از پايان مدت اعتبار هيات مديره بگذرد که به اين دليل که سال گذشته انجمن در موعد مقرر اقدام به برگزاری انتخابات هيات مديره و بازرسين کرد اين مورد نيز منتفی است.

وی افزود:اين ادعای منبع آگاه مورد نظر که هيات مديره سابق انجمن به ديوان عدالت شکايت کرده و تا مشخص نشدن رای ديوان عدالت نبايد مجمع عمومی برگزارکند، خود اعتراف به منحل نشدن انجمن صنفی روزنامه نگاران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مفيدی در مورد ادعای ديگر خبرگزاری فارس که مدعی شده است «زمان برگزاری مجمع عمومی طبق ماده ۱۳ اساسنامه بايد مهرماه باشد»، گفت : کاملا‌ مشخص است که منبع آگاه اين خبرگزاری هيچ اشرافی بر اساسنامه ندارد زيرا تاريخ تعيين‌شده اساسنامه مشخص می کند که بازرسين جديد بايد از مهر ماه کار خود را آغاز کنند ، بنابراين انجمن موظف است طبق قانون ۲ تا ۳ ماه قبل انتخابات را برگزار کند.

وی با ابراز تعجب از اينکه منبع آگاه خبرگزاری فارس برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران در روز خبرنگار را «سياسی» دانسته، گفت : چگونه برگزاری مجمع عمومی نهادی که متعلق به روزنامه نگاران است در روز خبرنگار سياسی است و بلعکس رفتار خبرگزاری فارس در آستانه برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران سياسی و تبليغاتی نيست؟

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران به فضاسازی تازه مخالفان، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016