جمعه 26 مرداد 1386

تازه ترين کتاب برژينسکی در ايران منتشر می شود، مهر

به زودی کتاب "انتخاب؛ سلطه يا رهبری" نوشته "زيبگينو برژينسکی" مشاور امنيت ملی رئيس جمهور کارتر از سوی نشر نی منتشر می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب « انتخاب؛ سلطه يا رهبری » نوشته زيبگينو برژينسکی با ترجمه اميرحسين نوروزی در ۳۰۴ صفحه، شمارگان ۱۶۵۰ نسخه در قطع رقعی و با بهای ۴۰۰۰ تومان به زودی از سوی نشر نی وارد پيشخوان کتابفروشی ها می شود.

در بخشی از مقدمه اين کتاب می خوانيم: نقش ايالات متحده در قرن بيست و يکم چيست و آمريکا چگونه می تواند آن را ايفا کند؟ معضلات آمريکا در ايفای اين نقش چيست؟ آيا ايالات کتحده می تواند از نقش جهانی خود دست بکشد؟ هدف غايی اين نقش چيست؟ متحد استراتژيک آمريکا در اين راه کيست؟ چگونه می توان ميان امنيت ملی ، دموکراسی ، جهانی شدن ، فرهنگ جهانی و هژمونی تعادل برقرار کرد؟... پرسش هايی از اين دست پرسش هايی به ظاهر ساده اند که برژينسکی در اين کتاب با توجه به جهان بينی خود - که البته يک جهان بينی ريشه داد آمريکايی است - در آنها غور می کند و در راه پاسخ به آنها ظزايف فراوانی را پيش رو می نهد.

از ديگر کتاب های در دست انتشار نشر نی به کتاب « اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی » نوشته مشترک استيون لويت و استيون دابنر اشاره کرد. اين کتاب با ترجمه سعيد مشيری در ۲۷۲ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه ، قطع رقعی و با بهای ۴۵۰۰ منتشر می شود.

چگونه می توان برخی رفتارهای شخصی و اجتماعی را با ابزارهای اقتصادی تجزيه و تحليل کرد؟ آيا اقتصاد برای مشکلاتی مانند تجاوز به حقوق ديگران ، تقلب ، رانندگی عجيب و غريب ، پارتی بازی و... که متاسفانه در جامعه امروزی ما تقريبا فراگير شده اند توضيح و راه حل مناسبی دارد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کتاب حاضر هرچند که از داده های جوامعی مانند امريکا و ژاپن استفاده کرده است ولی می تواند الگوی مناسبی برای چنين مطالعاتی در ساير جوامع باشد.

لويت و همکارش موضوعات مورد بررسی کتاب را از حالت مقاله های فشرده و تکنيکی کمجله های علمی و دانشگاهی خارج کرده و آنها را با اشتفاده از شيوه نگارش داستانی ارائه داده اند به طوری که کتاب در عين اينکه برای پژوهشگران ، اساتيد و دانشجويان کاربرد دارد برای مخاطبان عام نيز قابل استفاده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تازه ترين کتاب برژينسکی در ايران منتشر می شود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016