سه شنبه 30 مرداد 1386

ماجرای گروگانگيری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، خبرگزاری های ايران

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حوادث

برخی شاهدان عينی حادثه گروگانگيری صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کردند که فرد مسلح، با تهديد۵۶۰ مدعو حاضر در جشنواره «جای پا» که در تالار «ابن‌سينا» در حال برگزاری بوده، تقاضای به نمايش درآوردن سی‌دی را کرد که مدعی بود مربوط به جمع‌آوری اراذل و اوباش است.

اين شاهدان که دو ساعت در گروگان اين فرد بودند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»‌ايسنا، ماجرا را اين گونه بازگو کردند: « مقارن ساعت ۹:۱۵ صبح امروز سه‌شنبه سی‌ام مرداد ماه، جشنواره «جای پا» در سالن ابن‌سينا دانشگاه علوم پزشکی تهران‌ آغاز به کار کرد و هنوز دقايقی از شروع مراسم نگذشته بود که مردی حدودا ۳۰ ساله به بالای سن رفته و در شرايطی که تعادل روحی نداشت، با فرياد خطاب به حاضران، خود را «محمود - ر» کارمند اخراجی نيروی انتظامی معرفی کرد».

در حالی که ورود ناگهانی اين فرد در صحنه جشنواره موجب وحشت حدود ۵۶۰ تن از حضار و برگزارکنندگان جشنواره شده بود، مرد جوان با نشان دادن يک حلقه سی‌دی که در دست داشت، تقاضا کرد محتوای اين سی‌دی درباره جمع‌آوری اراذل و اوباش در همان لحظه به نمايش درآيد، اما زمانی که با رد درخواست خود در اين باره مواجه شد، ابتدا محل را ترک و ناگهان با بالا گرفتن يک قبضه اسلحه شروع به شليک تيرهوايی کرد.

بدين ترتيب تعدادی افراد وحشت‌زده در سالن با شنيدن صدای شليک تير با استفاده از وجود دو درب در سالن از طبقه دوم تالار متواری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين لحظات اولين تماس‌های حضار در صحنه با مرکز فوريتهای پليسی «۱۱۰» برقرار شد و با گذشت ۱۵ دقيقه از وقوع اين حادثه، در حالی که گروگانگير، حاضران را برای خارج نشدن از سالن تهديد می‌کرده است.

با وارد عمل شدن پليس، ماموران سالن محل حادثه را به محاصره درآوردند و پس از حضور سردار رادان در موقعيت به فرماندهی وی عمليات دستگيری را آغاز کردند.

به گزارش ايسنا، با حضور غيرمسلح رييس پليس پايتخت در محل تالار، مذاکرات با فرد گروگانگير آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی پس از گذشت دو ساعت، متهم، خود را تسليم نيروهای پليس کرد و سرانجام گروگانگيری بدون وقوع حادثه خاصی پايان يافت.

***

خبرگزاری ايرنا:
فرد گروگانگير در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تسليم نيروی انتظامی شد


فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: جوان ‪ ۲۷‬ساله‌ای که صبح امروز شماری از افراد حاضر در سالن ابن سينای دانشگاه علوم پزشکی تهران را گروگان گرفته بود، تسليم شد.

سرتيب دوم پاسدار "احمد رضا رادان"به خبرنگار ايرنا گفت: در اين حادثه به کسی آسيب نرسيد و فرد ياد شده با کمترين مقاومت تسليم نيروهای پليس و دستگير شد.

از انگيزه اين فرد که به يکی از مقرهای نيروی انتظامی منتقل شده است گزارش دقيقی در دست نيست.

گفته می‌شود که وی هنگام اقدام به گروگان گيری تير هوايی شليک کرده بود.

رييس مرکزاطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، نيز جزييات بيشتری از گروگانگيری روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران را تشريح کرد.

سرهنگ پاسدار"مهدی احمدی" به خبرنگارايرنا گفت: مقارن ساعت ‪ ۹‬بامداد امروز مردی مسلح با نقاب از ضلع شمالی دانشگاه ابتدا وارد محوطه شد و سپس با اقدام به تيراندازی هوايی وارد تالار ابن سينا محل برگزاری جشنواره "جای پا" شد.

به گفته وی ، گروگانگير جمعی از افرادی که‌دراين تالار حضور داشتند را بيش از حدود يک ساعت گروگان گرفت.

وی افزود: مراتب بلافاصله به‌اطلاع فرماندهی انتظامی تهران بزرگ رسيد و با هماهنگی حراست اين دانشگاه و انجام اقدامات لازم، فرد گروگانگير بدون هيچ مقاومتی دستگير و تحويل مقامات ذيربط شد.

سرهنگ احمدی گفت: فرد گروگانگير حدود ‪۲۷‬ساله مسلح به يک قبضه کلاشينکف بود.

وی افزود: انگيزه گروگانگيری و حضور وی دردانشگاه ومشخصات او متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون تمامی گروگان‌ها آزاد شده‌اند و درجريان گروگان گيری و آزادسازی گروگان‌ها به هيچکس آسيبی وارد نشده است.

به گفته برخی از شاهدان عينی و حاضرين در تالار ابن سينا، گروگانگير هنگام اقدام خود ادعا کرده بود، برای تامين هزينه درمان مادر بيمارش که در بيمارستانی در يکی از شهرستان‌ها بستری است، دست به چنين اقدامی زده است.

آنان افزودند: فرد گروگانگير از مسئولان اين جشنواره خواست که سه عدد سی دی حاوی مشکلات شخصی وی را برای مدعوين جلسه به نمايش بگذارند.

***

خبرگزاری فارس:
گروگان‌گير امروز دانشگاه، همان گروگان‌گير مدرسه رازی است

خبرگزاری فارس: فرد گروگان‌گيری که امروز در سالن ابن سينای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گروگان‌گيری کرد، همان گروگان‌گيری است که در سال ۸۴ در مدرسه رازی تهران اقدام به گروگان‌گيری کرد.


به گزارس خبرنگار اجتماعی فارس، ۱۸ فروردين سال ۸۴ همين فرد گروگان‌گير دانشگاه علوم پزشکی تهران که در اخبار منتشر شده در آن زمان، يکی از سربازان يگان ويژه‌ نيروی انتظامی معرفی شده بود، ساعت ۹:۳۰ صبح به مدرسه‌ راهنمايی پسرانه‌ رازی (خ، ولی‌عصر، بالاتر از ميرداماد) وارد شده و ۲۳ دانش‌آموز اين مدرسه را گروگان گرفته بود.
به گفته مرتضی باطنی، معاون انتظامی وقت نيروی انتظامی تهران بزرگ، فرد گروگان گير بيماری روحی و روانی داشته و کارمند پيمانی ناجا بوده است که از يکی از شهرستان‌ها فرار کرده و به تهران آمده است.
فرد گروگان‌گير صبح امروز در جشنواره فکری تابستانه «جای پا» که در سالن ابن سينای دانشکده علوم پزشکی ‌تهران با حضور انديشمندان از جمله فرزند شهيد بهشتی برگزار شده بود، اقدام به گروگان‌گيری ‌و پس از گذشت حدود يک ساعت خود را تسليم نيروی انتظامی کرد.
فرد گروگان‌گير امروز در جمع گروگان‌گرفته شده‌ها مستنداتی در خصوص سوابق خود نيز ارائه کرده است.
وی به همرا خود سی‌دی‌هايی آورده و خواهان نمايش آن‌ها شده بود.

***

خبرگزاری مهر:
پليس: هيچ فردی در حادثه گروگانگيری دانشگاه تهران آسيب نديد
شاهدان عينی : گروگانگير تعادل روانی نداشت

رئيس مرکز اطلاع رسانی پليس تهران گفت: انگيزه، سن و مشخصات فرد گروگانگير متعاقباً از سوی نيروی انتظامی به رسانه ها اعلام می شود.
سرهنگ مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۹ صبح امروز فردی با استفاده از يک قبضه سلاح وارد تالار ابن سينا دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در خيابان پورسينا می شود و نسبت به کسانی که در تالار حاضر بودند اقدام به گروگانگيری می کند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام خبر به نيروی انتظامی، شخص فرماندهی نيروی انتظامی تهران بزرگ به سرعت در محل حاضر شدند.

رئيس مرکز اطلاع رسانی پليس تهران ياد آور شد: فرد گروگانگير يک تير هوايی شليک می کند و پس از آن با اقدام نيروی انتظامی اين فرد تسليم می شود و در اين حادثه به هيچ کس آسيبی نرسيده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ نفر در سالن ابن سينا حضور داشتند و هم اکنون وضعيت محل حادثه عادی است و خيابان های منتهی به پورسينا از نظر وضعيت ترافيکی و انتظامی در کنترل بوده و وضعيت عادی است.

به گزارش مهر، فردی امروز صبح با حضور در ميان حاضرين در سالن ابن سينا دانشگاه علوم پزشکی تهران که در جشنواره فکری "جای پا" حضور پيدا کرده بودند، اقدام به گرونگيری کرد که حدود ۵۰ دقيقه پس از اقدام توسط نيروی انتظامی دستگير شد.

به گفته شاهدان عينی فرد گروگانگير يک "سی دی" به همراه داشته است که در ابتدا پس از ورود به سالن درخواست پخش محتويات "سی دی" را داشته که با مخالفت مسئولين حاضر در سالن مواجه شده و پس از آن حاضران را تهديد به قتل کرده است.

برخی شاهدان عينی معتقد بودند که اين فرد همان گروگانگير مدرسه ابتدايی در خيابان نيروی هوايی بوده که اين مسئله از سوی نيروی انتظامی تکذيب شد.

شاهدان عينی ، فرد گروگانگير تعادل روانی نداشت و محتويات سی دی را موضوعی سياسی عنوان کرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شاهدان عينی خاطرنشان کردند: در زمان ورود نيروی انتظامی، دانشجويان و افراد حاضر در سالن يک به يک از سوی نيروی انتظامی به خارج منتقل شدند و با توجه به اينکه فرد گروگانگير تنها بوده، فرصت اعمال ديگر با توجه به شلوغی سالن از وی گرفته شده بود.

برخی افراد ياد آور شدند، دانشجويان در سالن در ابتدا به تصور اينکه حرکات اين فرد جزء برنامه های جشنواره است، از رفتار وی تعجب نکردند اما پس از شليک تير هوايی اوضاع سالن متشنج شد.

به گفته شاهدان عينی اسلحه فرد گروگانگير از نوع "ژسه" بوده و همچنين "سی دی" همراه اين فرد از سوی نيروی انتظامی ضبط شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ماجرای گروگانگيری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، خبرگزاری های ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016