چهارشنبه 16 آبان 1386

رهبر جمهوری اسلامی: نيروی انتظامی طرح امنيت اجتماعی را با قدرت ادامه دهد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

هفدهمين دوره‌ی دانش‌آموختگی دانشجويان دانشگاه علوم انتظامی روز چهارشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در آغاز اين مراسم، فرمانده کل قوا با حضور در مقبره هشت شهيد گمنام دفاع مقدس به مقام شامخ اين شهدا و ديگر شهيدان دفاع مقدس ادای احترام کردند و سپس از يگان‌های حاضر در ميدان سان ديدند.

ايشان هم‌چنين شماری از جانبازان و فرزندان شهدای نيروی انتظامی را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين مراسم، امنيت را زمينه‌ساز موفقيت و پيشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف دانستند و با اشاره به وظيفه‌ی بسيار مهم و افتخارآميز نيروی انتظامی در برقراری امنيت تاکيد کردند: امروز نيروی انتظامی در خدمت مردم، در کنار مردم و پشتيبان آنان است و آحاد مردم نيز به اين نيرو افتخار می‌کنند و به آن اعتماد دارند.

ايشان عطوفت و رأفت با مردم و اقتدار در مقابل قانون‌شکنان و بر هم زنندگان نظم را دو جنبه‌ی مهم وظيفه‌ی نيروی انتظامی برشمردند و افزودند: خداباوری، تعهد، احساس مسووليت، مردم‌دوستی و شجاعت در مقابل اخلال‌گران در امنيت جامعه از ويژگی‌های مهمی است که بايد در نيروی انتظامی متبلور باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به افتخارات و عزت ملی که ملت ايران در منطقه و جهان به دست آورده است، خاطرنشان کردند: بدخواهان اين ملت، موفقيت و عزت ملت ايران را در مقابل منافع نامشروعی که برای خود تعريف کرده‌اند می‌بينند،بنابراين درصدد اخلال در مسير پيشرفت‌های علمی و سياسی، و ايجاد ناامنی هستند که نيروی انتظامی بايد بسيار هوشيار باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، در خصوص ايجاد امنيت برای آحاد مردم، تصريح کردند: همه آحاد جامعه با هر مذهب و قوميتی و همچنين با هر گرايش سياسی و سليقه‌ای، در برخورداری از امنيت يکسان هستند و فقط بايد اخلال‌گران در امنيت مردم احساس ناامنی کنند.

پيش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرتيپ احمدی‌مقدم فرمانده نيروی انتظامی ضمن خيرمقدم، ايجاد محيطی امن و همراه با آرامش و گسترانيدن چتر نظم و امنيت بر سر همه‌ی مردم را به منظور زمينه‌سازی برای رشد فضايل، از مهم‌ترين وظايف نيروی انتظامی برشمرد و گفت: تربيت نيروهای با ايمان و متخلق به اخلاق اسلامی و دارای هوشمندی و مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی از اولويت‌های اصلی دانشگاه علوم انتظامی است.

همچنين سرتيپ دوم رفيعی‌نيا فرمانده دانشگاه علوم انتظامی گزارشی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه‌های تربيتی و اقدامات زيربنايی اين دانشگاه ارايه کرد.

در ادامه‌ی اين مراسم استادان، مديران، مربيان و فرماندهان نمونه و هم‌چنين نماينده‌ی دانشجويان جديد و شماری از خانواده‌های شهدای نيروی انتظامی جوايز و سردوشی خود را از دست فرمانده‌ کل قوا دريافت کردند.

در اين مراسم يگان‌های حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند و عمليات اعتماد به نفس و پليسی نيز اجرا شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، سپس در جمع فرماندهان، مديران ارشد اجرايی، روسای دانشکده‌ها و اعضای هيات علمی نيروی انتظامی، رويکرد جديد نيروی انتظامی را برای برخورد علمی با مسائل مختلف اجتماعی و همچنين مسائل حرفه‌ای و تخصصی اين نيرو، اقدامی مطلوب و درخور تقدير دانستند و تاکيد کردند: ديدگاه‌ها و نظرهای کارشناسانه علمی در حوزه‌های مربوط به وظايف نيروی انتظامی، حتما بايد در عمل نيز اجرايی شوند و تحقيقات علمی در مرحله‌ی نظر متوقف نمانند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عقب‌ماندگی تاريخی علمی ملت ايران به دليل بی‌تدبيری و وابستگی حاکمان قاجار و پهلوی، افزودند: يکی از آثار اين عقب‌ماندگی علمی، روحيه‌ی تقليد در موضوعات مختلف اعم از علمی و آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی بود که پس از پيروزی انقلاب اسلامی و با خودباوری ملت ايران، اين روحيه تضعيف شده است، اما بايد با نگاه نو در مسائل مختلف به‌ويژه مسائل علمی روحيه‌ی تقليد را از بين برد.

ايشان استفاده از دستاوردهای علمی ديگران را متفاوت با تقليد صرف دانستند و خاطرنشان کردند: نيروی انتظامی نيز بايد در چارچوب وظايف و ماموريت‌های خود، نگاه نوينی داشته باشد که در بردارنده‌ی موضوعات سازمانی آن، اعم از نيروی انسانی، آموزشی و مهارت‌های تخصصی باشد.

فرمانده کل قوا تاکيد کردند: در اين نگاه نو بايد پليس ايرانی بر اساس مبانی و روش‌های جديد و متناسب با روحيه، فرهنگ، و رفتار اجتماعی ملت ايران تعريف شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرافت و پيچيدگی وظيفه‌ی نيروی انتظامی، بر ضرورت رعايت جنبه‌های علمی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی در برخورد با قشرهای مختلف مردم تاکيد کردند و درخصوص اجرای طرح امنيت اجتماعی افزودند: نيروی انتظامی بايد با پرهيز از طرح‌های موسمی و موقت، طرح امنيت اجتماعی را با قدرت ادامه دهد تا اهداف آن در جامعه نهادينه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرمانده کل قوا با يادآوری وظايف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در ارتقای امنيت اجتماعی، خاطرنشان کردند: نيروی انتظامی در ادای آن بخش از وظايفی که برعهده‌ی اين نيروست، بدون توجه به برخی جوسازی‌ها و مخالفت‌ها، به وظيفه‌ی خود عمل کند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرتيپ احمدی‌مقدم فرمانده نيروی انتظامی با ارايه‌ی گزارشی از نهضت نرم‌افزاری در اين نيرو، حرکت بر اساس علم، تدبر و تعقل را محور فعاليت نيروی انتظامی برشمرد و گفت: تشکيل شورای راهبردی در نيروی انتظامی، اهتمام ويژه به پليس الکترونيک، به روز کردن تاکتيک‌ها و تکنيک‌ها، ارتقای اخلاق حرفه‌ای، استفاده از پيشرفت‌های علمی و تکيه بر دانش و پژوهش، بهينه‌سازی ساختار تشکيلاتی و توجه به سرمايه‌های انسانی از جمله رويکردهای جديد در نيروی انتظامی است.

در اين ديدار شماری از فرماندهان و برگزيدگان نيروی انتظامی در بيان ديدگاه‌ها و تحقيقات علمی خود به توجه بيش از پيش به توسعه منابع انسانی و توانمندسازی نيروها، استفاده از فناوری‌های نوين، ارتقای اشراف الکترونيکی نيروی انتظامی در حوزه‌های مرزی و جاده‌ها، حمايت بيش از پيش از جايگاه پليس زن و استفاده از ظرفيت مردم در برقراری امنيت پرداختند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر جمهوری اسلامی: نيروی انتظامی طرح امنيت اجتماعی را با قدرت ادامه دهد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016