چهارشنبه 21 شهریور 1386

مزروعی: برخی احزاب را مانع بزرگی برای کسب قدرت می‌دانند، ايسنا

ـ دولت بايد در جهت تثبيت احزاب در عرصه سياسی گام بردارد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


يک عضو شورای مرکزی مجمع نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نگاه‌های موجود نسبت به احزاب را منفی دانست و گفت: متاسفانه تاکنون ساختار سياسی ما نقش احزاب را مانند کشورهای توسعه يافته که آن‌ها نقش ويژه‌يی در آن جوامع دارند، پذيرفته است.

رجبعلی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) با تاکيد بر اين‌که " در ايران و حتی پس از پيروزی انقلاب اسلامی رابطه قاعده‌مند و تعريف شده بين احزاب و دولت ها برقرار نبوده است" افزود: عدم وجود رابطه‌ای دقيق و قاعده‌مند موجب شده که همواره نوعی جدايی و حتی بدبينی بين احزاب و دولت برقرار شود.

وی مشکلات درونی احزاب را از عوامل عدم توسعه يافتگی تحزب در کشوردانست و اظهار کرد: احزاب کشور ما به دليل مشکلات ساختاری و درونی خود نتوانسته‌اند آن چنان که شايسته است، نقش خود را در نظام سياسی کشور ايفا کنند.

مزورعی بر تغيير نگرش و بينش نسبت به احزاب در سطح کلان نظام سياسی کشور تاکيد کرد و افزود: تمام ارکان و قوای حاکم بايد احزاب و نقش احزاب در عرصه‌های مختلف را به عنوان يکی از اجزا جامعه مردم‌سالار و جامعه‌ای که براساس انتخابات اداره می‌شود را بپذيرند.

اين عضو شورای مرکزی حزب مشارکت معتقد است: متاسفانه هم‌اکنون بخش‌هايی از حاکميت نظام که نقش تعيين کننده‌ای در اداره کشور به ويژه در اجرای انتخابات دارند، هنوز با نقش احزاب آشنا نيستند و همسازی ندارند و احزاب را مانع بزرگی برای کسب قدرت می‌دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مزروعی در عين حال با بيان اين‌که " احزاب با وجود مشکلات بسيار توانسته‌اند گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف به ويژه انتخابات بردارند" گفت: تلاش‌های احزاب در جهت تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری موجب شده تا امروز جامعه و نظام سياسی احزاب را به لحاظ روانی ذهنی به عنوان يکی از ارکان مردم‌سالاری بپذيرند.

اين عضو شورای مرکزی نمايندگان ادوار مجلس خاطرنشان کرد: برای اين که فعاليت‌های احزاب به شکل سازمان يافته به وجود آيد احزاب نيازمند کمک‌ها و پشتيبانی‌هايی هم در عرصه قانونگذاری و هم در امور مالی هستند که دولت بايد در اين عرصه گام‌هايی را بردارد تا احزاب بتوانند خود را در عرصه سياسی تثبيت کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مزروعی: برخی احزاب را مانع بزرگی برای کسب قدرت می‌دانند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016