چهارشنبه 8 اسفند 1386

علی مزروعی: تصور برخی از جامعه، قبرستان است، آفتاب

آفتاب: رجبعلی مزروعی تصريح کرد:«متاسفانه برخی جريان‌ها، تصورشان از جامعه، جامعه قبرستانی است چرا که در قبرستان است که هيچ کس فکر نمی‌کند».

رجبعلی مزروعی،‌ نماينده اصفهان در مجلس ششم، در گفت و گو با خبرنگار سياسی آفتاب با اشاره به برخی اظهارات نمايندگان اصولگرای مجلس هفتم،‌ مبنی بر اين‌که حضور اقليتی مانع از فراهم آمدن بستر لازم برای انجام کار در مجلس هفتم بود،‌گفت:‌«کسانی که چنين سخنانی را مطرح می‌کنند، بدون ترديد نه تجربه مجالس ايران را از ابتدا تاکنون داشته‌اند و نه مطالعه‌ای در زمينه مجالس دنيا دارند».

وی اضافه کرد:«در ايران در همه سال‌هايی که پارلمان وجود داشته، هيچ مجلسی را نمی‌توان يافت که همه يکدست و يک‌جور، کار و فکر کنند».

اين عضو شورای حزب مشارکت در ادامه اظهار داشت:«به تعبير امام(ره) مجلس عصاره فضايل ملت است؛‌ چرا که ملت يکدست و يک‌جور نيست».

مزروعی افزود:‌«اين‌گونه اظهارات ناشی از اين است که متاسفانه برخی جريان‌ها، تصورشان از جامعه، جامعه قبرستانی است چرا که در قبرستان است که هيچ کس فکر نمی‌کند».

اين عضو حزب مشارکت اضافه کرد:«اينکه تاثير اقليت را آن‌قدر بزرگ کنيم که بگوييم مانع از انجام کار اکثريت هستند، به لحاظ مبنايی حاکی از نداشتن دانش و تجربه کافی و ناشی از نگاهی ابتدايی است. در مجلس اين اکثريت هستند که تصميم می‌گيرند و طبيعی است که جريان اکثريت مسئوليت اصلی اداره و تصميم‌گيری را در مجلس برعهده دارد».

وی ادامه داد:‌« ۳۰، ۴۰ نفر اقليت مجلس هفتم اصلا قدرت تاثيرگذاری بر امور مجلس را نداشته‌اند و بدون ترديد طرح اين موضوعات بهانه‌ای بيش نيست».

مزروعی همچنين با تاکيد بر اينکه "اختلافات ميان نمايندگان اصولگرا در مجلس هفتم بسيار بيشتر از اختلافات اصولگرايان با اقليت بود"، گفت:«مشکل کلی انتخابات در ايران اين است که چون احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار و پاسخگويی نداريم، افرادی که وارد مجلس می‌شوند می‌توانند وعده‌هايی داده و بعد برای توجيه کاستی‌ها و اهمال‌های خود، ديگران را دستاويز قرار دهند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پايان با اشاره به اينکه اقليت مجلس هفتم، در شرايطی قرار گرفته بود که جای فعاليت و اظهارنظر نداشت، گفت:«اقليت مجلس هفتم اگر کوچکترين اقدامی انجام می‌داد آنچنان با حمله و هجوم اکثريت مواجه می‌شد که مجبور بود تنها به اظهارنظر و اظهار وجود در برابر بسياری از تصميمات غلط و اشتباه مجلس هفتم بسنده کند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی مزروعی: تصور برخی از جامعه، قبرستان است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016