شنبه 7 مهر 1386

خرازي: خروج موضوع هسته‌اي ايران از شوراي امنيت، بستگي به ‌موضع آژانس دارد، ایرنا

"كمال خرازي" رييس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: خروج موضوع هسته‌اي ايران از دستور كار شوراي امنيت سازمان ملل، به "موضع آژانس" بستگي دارد.

خرازي روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا، تصريح كرد: همه تصميمات در خصوص موضوع هسته‌اي ايران، بستگي به آن دارد كه آژانس بتواند وظيفه خود را به درستي انجام دهد.
اين ديپلمات ارشد و كهنه كار همچنين گفت: ميزان پيشرفت در پاسخگويي به سوالات آژانس مي‌تواند در خروج موضوع هسته‌اي ايران از دستور كار شوراي امنيت سازمان ملل "موثر" باشد.
وزير سابق امور خارجه تاكيد كرد: در كنار اين عوامل، بايد جنبه‌هاي سياسي را نيز در نظر گرفت و بر اساس آن احتمال خروج پرونده از شوراي امنيت را ارزيابي كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس شوراي راهبردي روابط خارجي در عين حال اظهار داشت: با توجه به توافقنامه اخير ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، پيگيري موضوع هسته‌اي ايران در شوراي امنيت سازمان ملل توجيهي ندارد.
وي افزود: "برنامه عمل" تدوين شده بين تهران و آژانس، اقدام خوبي براي حل موضوع هسته‌اي ايران به شمار مي‌رود.
خرازي اضافه كرد: اين "برنامه عمل" نشان مي‌دهد كه آژانس در موضوع هسته‌اي ايران فعال شده و لذا پيگيري اين موضوع در شوراي امنيت از نظر سياسي و بين‌المللي توجيهي ندارد.
وي تصريح كرد: البته از نظر حقوقي، توافقنامه ايران و آژانس، نمي‌تواند مانع پيگيري موضوع هسته‌اي‌ايران در شوراي امنيت شود.
رييس شوراي راهبردي روابط خارجي ابراز اميدواري كرد كه موضوع هسته‌اي ايران با توجه به توافقنامه اخير، صرفا در نهاد قانوني مرتبط با آن يعني آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بررسي و پيگيري شود.

Copyright: gooya.com 2016