چهارشنبه 18 مهر 1386

پيام سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) به مناسبت ده اکتبر روز جهانی پيکار با مجازات اعدام

به فراخوان شماری از نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر و از جمله سازمان عفو بين الملل ، قرار است در روز ده اکتبر برابر با ۱۸ مهر ماه کارزار گسترده ای از کران تا کران اين سياره برای زير فشار قرار دادن دولتها و نيروهايی که کماکان مجازات مرگ را به مرحله اجرا ميگذارند برپا شود . هدف مرکزی اين نهادها و انسانهای آزاديخواه و بشردوست اين است که سازمان ملل نيز همپون اتحاديه اروپا رسما لغو مجازات اعدام را در منشور خود بگنجاند .
در سايه اين کارزار انسانی که در دوهه اخير شدت گسترده ای داشته است ، هم اکنون ۱۳۰ کشور از حدود ۲۰۰ کشور جهان ، يا مجازات اعدام را رسما و قانونا لغو کرده اند و يا عملا از به اجرا گذاشتن آن خودداری ميورزند . اما عليرغم اين دستاورد درخشان ، مجازات مرگ کماکان در دهها کشور به مورد اجرا گذاشته ميشود . طبق آمار عفو بين الملل ، در سال ۲۰۰۶ متاسفانه در ۲۵ کشورجهان مجازات اعدام اجرا شده است. بر طبق همين آمار ۹۱ درصد اين اعدامها فقط در ۶ کشور: چين، ايران، عراق، پاکستان، سودان و ايالات متحده امريکا صورت گرفته اند . در مورد ايران اگر بخواهيم درصد اعدام را با درنظرداشت ميزان جمعيت کل کشور مقايسه کنيم ، در می يابيم که جمهوری اسلامی ايران رکورددار اصلی اين جنايت سازمان يافته دولتی است .
در سال جاری ميلادی ( ۲۰۰۷ ) رژيم ولايت فقيه تنها در ۹ ماها اول – به اعتراف رسانه ها و محاکم قضايی خود رژيم – بيش از ۲۰۰ نفر را اعدام کرده است .
اين رژيم نه تنها در پيشبرد مجازات ضدبشری اعدام سرآمد دولتهای جهان است بلکه سعی ميکند اين مجازات را به بيرحمانه ترين شکل ممکن با برپايی چوبه های دار و انجام سنگسار در ميادين شهرها بطور علنی به معرض نمايش گذارد . علاوه بر اينها جمهوری اسلامی جزو معدود حکومتهای جهان است که دست به اعدام کودکان زير ۱۸ سال ميزند و در اين راستا آشکارا بسياری از مقاوله نامه های بين المللی را نقض ميکند .
از اينرو کارزار ۱۰ اکتبر فرصت مناسبی است تا همدوش نهادها و نيروهای بشردوست جهان ، ضمن پيکار برای لغو هر نوع مجازات مرگ در جهان ، توجه افکار عمومی بين المللی را يکبار ديگر به فجايع سيستماتيکی که در ايران رخ ميدهد جلب کنيم و در کمپين ها و آکسيونهايی که بدين منظور تدارک ديده شده اند فعالانه مشارکت ورزيم .
سازمان ما به عنوان يکی از حاميان پيگير لغو هر نوع شکنجه و اعدام ، از همه فعلين چپ و ايرانيان آزاديخواه در داخل و خارج کشور ميخواهد که در روز ۱۰ اکتبر به هر شيوه ممکن ، صدای اعتراض خود را عليه ماشين آدمکشی رژِم اسلامی بلند کنند و يکصدا خواستار شوند :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- توقف فوری و بی قيد و شرط همه احکام مرگ ، بويژه برای کودکان زير هيجده سال
- ممنوعيت کامل هر نوع شکنجه و اعدام در قوانين جاری و کيفری
- لغو مجازاتهای قرون وسطايی سنگسار ، قصاص ، حد و تعزير
- آزادی تمامی زندانيان سياسی از شکنجه گاههای رژيم اسلامی
- زير فشار قرار دادن آندسته از نيروهای اپوزيسيون که رسما لغو بی قيد و شرط هر نوع مجازات اعدام را در برنامه و منشور سياسی خود نگنجانده اند .

سرنگون باد جمهوری اسلامی ايران
زنده باد آزادی ، زنده باد سوسياليسم

کميته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۸ اکتبر ۲۰۰۷

Copyright: gooya.com 2016