دوشنبه 30 مهر 1386

موج گسترده دستگیری ها و ربودن ها را تنها با اعتراضات گسترده می توان سد کرد! اطلاعيه راه کارگر

پس از سوء قصد به جان مجید حمیدی،از اعضا "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری" و همچنین عضو "کمیته دفاع از محمود صالحی" در سنندج، فریدون نیکوفرد، از فعالین و نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه، که روز پنجشنبه مورخ ۲۶/۷/۱۳۶۸از سوی ماموران جمهوری اسلامی در منزلش دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال داده شده است. در برابر اعتراض کارگران آزاد شد. طبق اخبار رسیده ، مجددا امروز صبح از طرف نیروی اطلاعات" ستاد خبری شهرستان شوش " دوباره بازداشت شد. کارگران این کارخانه مدیریت را تهدید کردند: چنانچه فریدون نیکوفرد، تا فردا آزاد نشود، از فردا دست به اعتصاب همگانی خواهند زد.

رژیم جمهوری اسلامی با اطلاع از نارضایتی عمیق و گسترده در میان توده های مردم، باردیگر تلاش می کند باگسترش سرکوب، ارعاب از پیشروی مبارزات و فروریزی نظام خود جلوگیری کند.

گسترش دستگیری ها و ربودن ها، اعدام، قلع و قمع فعالین جنبش های اجتماعی برای ایجاد رعب و وحشت و خفه کردن هر صدای مخالف،نشانه این بوده و است که رژیم اسلامی ایران خود را تنها بر سرنیزه متکی می داند!

پس از حمله به فعالین جنبش زنان و راه اندازی " کارناوال ها" ی شکنجه و مرگ بنام "مبارزه با مفاسد اجتماعی"، پس از اعدام دونفر در سنندج به جرم قتل یک فرمانده سپاه،... دستگیرهای گسترده و زندان کردن فعالان در آذربایجان، ردیف شدن خط اعدام ها دراهواز، رژیم همچنان با اعتصاب و تحصن وپیشروی کارگران در نیشکر هفت تپه، مقاومت ومبارزات، اعتراضات دانشجویان و جوانان در دانشگاه تهران مواجه گشته است . کارگران نشان دادند که خواسته هایشان مشخص است و کوتاه نمی آیند. دانشجویان نیز نشان دادند که عکس العمل در مقابل سرکوب آنگونه که رژیم می پندارد، بی معنی است. اینک رژیم در شهرهای مختلف، دزدانه به سراغ فعالین کارگری می رود. کارگرانی که برای حقوق صنفی خود، برای دریافت مزد کارشان، برای حق تشکل شان به پا خاسته اند، توسط مامورین رژیم از خانه شان ربوده می شوند.

ددمنشی رژیم نشان داد که، ایستادگی و مقاومت دانشجویان به تنهایی کافی نخواهدبود. جنبش های اجتماعی ایران اکنون بیش از پیش به اعلام همبستگی، به پشتیبانی یکدیگر نیازمندند تا رژیم موفق به خاموش کردن صدای تک تک آنها نشود. با گسترش اعتراضات در مصاف با وسعت سرکوب می توان نقشه های رژیم اسلامی را نقش برآب کرد. ایستادگی و مقاومت گسترده ، شکستن موانع پراکنده کاری ها و سازماندهی عظیم سلسله اعتراضات موجود کارگران و زحمتکشان درون کشور و بر جستگی بخشیدن به امر حمایت و پشتیبانی در عرصه جهانی از این مبارزات ، موجب ناکامی و عقب نشینی رژیم می گردد.

کارگران، زنان، جوانان ودانشجویان، ملیت های تحت ستم!

ساختن جامعه ای آزاد و رها ، بر پایه برخورداری از امکانات مساوی ومتحقق ساختن زندگی برابر در درون کشور، تنها به سازمانیابی و استقلال عمل تشکل ها و نهادها و اتحاد عمل و سراسری کردن این مبارزات امکانپذیراست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما ضمن پشتیبانی از اعتراضات گسترده کارگران ، معلمان، جنبش های زنان و دانشجویان و اقلیتهای تحت ستم، با محکوم کردن تیر اندازی به جان مجید حمیدی ، فعال " کمیته دفاع از محمود صالحی" و ازاعضا "کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری"، آزادی فوری فریدون نیکوفرد، از فعالان نیشکر هفت تپه، آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی ایران را خواستار می باشیم .

کمیته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)
شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۰۷

Copyright: gooya.com 2016