دوشنبه 30 مهر 1386

هاشمی رفسنجانی: سانسور و محدوديت در دنيای امروز نتيجه ندارد، ايسنا

ـ با ايجاد فضای باز اظهارنظر در دانشگاه‌ها دشمنان توان تهديدشان رااز دست می‌دهند

خبرگزاری دانشجويان ايران - ساری
سرويس: سياسی


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس مجلس خبرگان با بيان اين‌که به دنبال افزايش اختيارات اجرايی در اين مجلس است به خبرنگار ايسنا گفت: مجلس خبرگان شناخته شده نيست و ما هنوز بايد آن را به مردم معرفی کنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به استان مازنداران طی سخنانی در همايش "ربع قرن تاسيس دانشگاه آزاد اسلامی" با بيان اين‌که " مساله تشکل‌های سياسی در دانشگاه‌ها يک قضيه جدی است" و با اشاره به دنيای حاضر اظهار کرد: هرچه پيش برويم بشريت به سمت دمکراسی و آزادی پيش می‌رود و افکار مردم نمی‌تواند تحت حکومت‌های ديکتاتوری حبس شود.

وی تاکيد کرد: در فضايی که خبرها با سرعت زياد در تمام دنيا پخش می‌شود، سانسور و محدوديت نتيجه‌ای ندارد.

وی گفت: ما بايد فضايی در دانشگاه‌ها ايجاد کنيم که دانشجويان بتوانند حرف‌های خود را بگويند و با خيال راحت مسائل خود را مطرح کنند.

وی با بيان اين‌که " کسی از اظهار نظر ضرر نمی‌کند؛ زيرا کسی قصد تخريب ندارد" افزود: اگر فضای باز در دانشگاه‌ها ايجاد شود، دشمنان نمی توانند با تهديدات خود جامعه ما را نگران کنند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به عملکرد عمرانی دانشگاه آزاد، ميزان ساخت‌وساز در کشور را يادآور شد و ساخت و سازهای دانشگاه آزاد را مورد تمجيد قرار داد و با شوخی گفت: يکی از دوستان در انتقاد به وضع ساخت و ساز در کشور پيشنهاد داد تا رييس دانشگاه آزاد واحد ساری را جهت اجرايی شدن پروژه‌های ساخت و ساز در کشور به کار گيرند.

وی به احداث کانال سراسری آستارا تا گنبد اشاره کرد و گفت: برنامه اين پروژه سرازير شدن تمامی آب‌های البرز به اين کانال است که هرچه انجام اين پروژه به تعويق بيفتد بايد هزينه بيشتری را متقبل شويم چون قيمت زمين‌ها بالاتر خواهد رفت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: برای تحقق اين پروژه تمام تلاش خود را خواهم کرد.

رييس مجلس خبرگان در نخستين روز سفر به استان مازندران در ديدار با نمايندگان استان‌های مازندران و گلستان در مجلس خبرگان نيز مهم‌ترين ويژگی خبرگان را در بين مردم، اجتهاد آنان دانست و گفت: مردم با توجه به اعتقادی که به مبانی اجتهادی دارند، نمايندگانشان در اين مجلس را ذهن و زبان خويش در حساس‌ترين نهاد کشور می‌دانند.

به گزارش ايسنا هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر اهميت اين مجلس در نظام جمهوری اسلامی ايران افزود : مجلس خبرگان رهبری به عنوان نقطه اتصال مردم با مرکزيت نظام با فعاليت بيشتر خود می‌تواند باعث تقويت اصول قانون اساسی مربوط به ولايت فقيه و جلب اعتماد بيشتر مردم نسبت به نظام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در ادامه با تشکر از نمايندگان مجلس خبرگان استان‌های مازندران و گلستان برای ارتباط مستمر با مردم گفت: روحانيت و علمای برجسته در طول تاريخ هميشه با مردم بوده‌اند و همين باعث محبوبيت آن‌ها با وجود تلاش‌های دشمنان برای القای جدايی مردم از روحانيت، شده است.

به گزارش ايسنا در اين ديدار نمايندگان مجلس خبرگان در اين استان‌ها نيز با ارائه گزارشی از اوضاع سياسی و اجتماعی به بيان ديدگاه‌هايشان به‌ويژه راه‌های فعاليت مجلس خبرگان پرداختند.

همچنين روزدوشنبه مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان رييس هيات امنای دانشگاه آزاد و عبدالله جاسبی رييس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: سانسور و محدوديت در دنيای امروز نتيجه ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016