پنجشنبه 9 خرداد 1387

هاشمی رفسنجانی: گرانی و بيکاری بسياری از مردم را رنج می‌دهد، آفتاب

آفتاب: جمعی از مسوولان شهرستان ورامين و خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد، صبح روز چهارشنبه با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار کردند.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب‌، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اين ديدار که به مناسبت سالروز ۱۵ خرداد ۴۲ انجام شد، گفت: «‌۱۵ خرداد جزو نقطه‌های عظمت تاريخ انقلاب است و مردم ورامين اين افتخار را دارند که نام شهرشان در تاريخ انقلاب می‌درخشد».

وی با اشاره به وقايع تاريخی پيش از ۱۵ خرداد که منجر به اين قيام شد؛ تاکيد کرد: «‌قدرت روحانيت برای رژيم پهلوی نگران‌کننده بود و آن‌ها به دنبال اين بودند که قدرت دين و مرجعيت را تضعيف کنند».

وی افزود: «‌روحانيت در واقع ۱۵ خرداد روابط خود را با مردم نزديک‌تر و با ترکيب دين و اراده مردم قدرتی ايجاد کرد که رژيم طاغوت را به لرزه درآورد».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: «قدرت عظيمی که از ترکيب دين و مردم به وجود می‌آيد نيروی بسيار مهمی است که انقلاب اسلامی توانست آن را به وجود آورد و حلقه‌ اين اتصال ولايت فقيه می‌باشد که در نظام حکومتی جمهوری اسلامی به درستی تعبيه شده است».

هاشمی رفسنجانی افزود: «‌اگر به مقتضای اسلام و خواست مردم حرکت کنيم قوی و پايدار خواهيم بود و اگر از اين دو غافل شويم قدرت هيچ‌گونه تحولی نخواهيم داشت».

وی تشکيل «جمهوری اسلامی» و ترکيب اين دو کلمه را بر مبنای توجه به جايگاه دين و مردم عنوان کرد و گفت: «‌امام (ره) نيز با درک جايگاه دين و همينطور مردم عنوان جمهوری اسلامی را تاييد و به مردم عرضه کرد».

وی با تقدير از برگزارکنندگان همايش ۱۵ خرداد آن را گام مهمی برای تکريم شهدای اين حادثه مهم عنوان کرد و گفت: «برگزاری اين‌گونه مراسم‌ها پرچم و تابلويی است که اعلام می‌نمايد راه شهدا در جمهوری اسلامی ايران ادامه دارد».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برخی مشکلات مردم ورامين که در اين ديدار به آن اشاره شد، اظهار اميدواری کرد که با تلاش مسوولان اين مشکلات رفع شود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به خواست مردم شهر ورامين برای اتصال متروی تهران به شهر ورامين، تاکيد کرد: «‌تجربه کلانشهرهای دنيا، تحقيقات در خصوص آلودگی‌های زيست محيطی و اتلاف وقت همه بيانگر اين می‌باشد که توسعه مترو اجتناب‌ناپذير است و اهميت منطقه و ترکيب جمعيتی آن ارتباط متروی تهران با اين شهر را مضاعف می‌کند».

وی با اشاره به اين‌که "‌دو معضل گرانی و بيکاری بسياری از مردم را رنج می‌دهد" تاکيد کرد: «منابع زيرزمينی، نيروی انسانی تحصيلکرده و مکتب انسان‌ساز ما سرمايه‌هايی است که با استفاده از آن می‌توان اين دو مشکل را حل کرد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتدای اين ديدار آيت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامين در سخنانی، گفت: مردم ورامين از بدو نهضت و قيام ۱۵ خرداد با نثار جان؛ ارادت خود را به دين، مرجعيت و روحانيت به اثبات رسانده‌اند.

همچنين نقوی نماينده مردم شهرستان ورامين با اعلام برخی مشکلات مردم اين منطقه، خواهان تلاش برای رفع اين معضلات شد.

در اين ديدار با ارايه لوح تقدير و هدايايی از چند تن از خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد تقدير شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: گرانی و بيکاری بسياری از مردم را رنج می‌دهد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016