شنبه 11 خرداد 1387

سفر رسمی رفسنجانی به عربستان با دستور کار لبنان،عراق و فلسطين، مهر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دوشنبه آتی به دعوت رسمی پادشاه عربستان،به اين کشور سفر خواهد کرد تا اوضاع خاورميانه به ويژه عراق و لبنان را با وی بررسی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع موثق و نزديک به هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ايران خبر دادند که هاشمی رفسنجانی ظهر روز دوشنبه آينده در راس هيئتی بلندپايه به عربستان می رود.

به گفته اين منابع، هاشمی رفسنجانی به دعوت "عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه عربستان که ازسوی سفيراين کشور در تهران تقديم وی شد، به عربستان سفر خواهد کرد.

منابع مذکورخاطرنشان کردند : سفر "هاشمی رفسنجانی" به عربستان با هدف تثبيت توافق لبنانی ها و کشورهای عربی درباره توافقنامه دوحه برسر بحران لبنان و انتقال اين تجربه موفق به صحنه فلسطين انجام می شود؛ به ويژه بعد از آنکه "منوچهر متکی" وزير امورخارجه ايران در خلال حضورش در بيروت اين موضوع را به "سعود الفيصل" وزير امورخارجه عربستان پيشنهاد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته اين روزنامه چاپ لندن، در نشست ايران و عربستان همچنين همه جوانب موضوع عراق به ويژه تلاش آمريکايی ها برای اعمال توافقنامه ذلت بار امنيتی طولانی مدت بين بغداد و واشنگتن مورد بررسی قرار می گيرد.

از سوی ديگر قرار است؛ انجمن جهانی مسلمان چهارشنبه آتی، کنفرانسی را تحت عنوان ضرورت گفتگوی اسلامی برگزار کند که هاشمی رفسنجانی دراين کنفرانس، سخنرانی مهمی ايراد خواهد کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفر رسمی رفسنجانی به عربستان با دستور کار لبنان،عراق و فلسطين، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016