دوشنبه 16 اردیبهشت 1387

رهبر جمهوری اسلامی: اين آيه های ياس را که برخی دائما تکرار می کنند به هيچ وجه قبول ندارم، انتخاب

رهبر معظم انقلاب با انتقاد از برخی ياس پراکنی ها در کشور تاکيد کردند: من اين آيه های ياس را که برخی دائما تکرار می کنند به هيچ وجه قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار ما، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در جمع پرشور ده ها هزار نفر از مردم شهرستان کازرون در ورزشگاه اين شهر و خيابان های اطراف، در اغاز سخنان شان با اشاره به حرکت رو به پيشرفت و نشاط ملت ايران و استحکام مبانی و شور انقلابی مردم به ويژه جوانان تاکيد کردند: دولت و ملت بايد با حفظ رابطه مستحکم و صميمانه کنونی خود، در جهت آبادانی و ساخت کشور و تبديل آن به يک الگوی اسلامی در همه ابعاد تلاش کنند که لازمه آن احساس مسئوليت همه آحاد مردم و مسئولان، وحدت کلمه، و حسن ظن به يکديگر است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به بازيابی هويت ايرانی و اسلامی کشور پس از پيروزی انقلاب اسلامی و برنامه ريزی و تلاش برای رسيدن به آرمان های مشخص شده در چارچوب هويت ايرانی و اسلامی افزودند: بعد از گذشت حدود سی سال از پيروزی انقلاب اسلامی، حرکت ملت ايران به ويژه جوانان به سوی آرمان ها و پيشرفت های آنان در اين مسير، پرشتاب تر، و همين مسئله موجب درماندگی دشمنان ملت شده است.

ايشان با انتقاد از برخی ياس پراکنی ها در کشور تاکيد کردند: من اين آيه های ياس را که برخی دائما تکرار می کنند به هيچ وجه قبول ندارم.

رهبر انقلاب اسلامی علت نگرانی شبکه استکبار جهانی از حرکت رو به پيشرفت ملت ايران را احساس خطر آنان از گسترش روزافزون بيداری اسلامی دانستند و افزودند: اگر چه اين دشمن در اجرای توطئه های گوناگون در مقابل ملت ايران ناکام مانده است، اما همواره بايد با شناخت صحنه و نقشه دشمن، هوشياری را حفظ کرد.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: از جمله امتيازات ملت ايران هوشياری و آگاهی، وجود روشنفکران در ميان علمای دين و دانشگاه، و حضور جوانان بسيجی، پرشور و پيشتاز در عرصه های علم و فناوری است.

ايشان با اشاره به تلاش دشمن برای ايجاد اختلاف اعم از اختلاف ميان سليقه های سياسی، مذاهب و مناطق مختلف کشور و همچنين سرگرم کردن جوانان به مسائل لهو و لعب و دور کردن آنان از مسير اصلی زندگی انقلابی ملت ايران تصريح کردند: ملت ايران با وحدت و همبستگی، تلاش و مجاهدت، و با جدی گرفتن حرکت خود به سوی قله های کمال، می تواند بر دشمن غلبه کند و به فضل خداوند اين کار را نيز خواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به عنايت و کمک های الهی به ملت ايران افزودند: در اين برهه نيز يکی از کمک های الهی اين است که دولت امريکا به عنوان مظهر استکبار دچار مشکلات و ناکامی های فراوانی شده که ناکامی در مسئله فلسطين، عراق، افغانستان و لبنان نمونه های بارز آنهاست.

ايشان با اشاره به گسترش روزافزون مخالفت های مردمی در داخل امريکا با حضور نظاميان اشغالگر اين کشور در عراق خاطرنشان کردند: اين مخالفت ها و تنفرها به حدی رسيده است که حتی نامزد جمهوری خواه انتخابات رياست جمهوری امريکا برای جلب رای مردم، همان واقعيتی را که ما از روز اول می گفتيم، بيان می کند و می گويد هدف اصلی امريکا از اشغال عراق تسلط بر نفت اين کشور و منطقه بوده که اين مسئله نشانه ديگری از ناکامی دولت امريکاست.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکيد بر اينکه ابرقدرت ها همواره تلاش می کنند در عين ناکامی با زبان تهديد، طرف مقابل را مرعوب کنند افزودند: ملت ايران اين راز را کشف کرد و از تهديدهای امريکا و ديگر قدرت ها نهراسيد و از اين پس نيز مرعوب نخواهد شد و همه دشمنان در حسرت زوال نظام جمهوری اسلامی خواهند ماند.

حضرت آيت الله خامنه ای مرعوب نشدن در مقابل تهديدهای دشمن، شجاعت،‌آگاهی، هوشياری و تکيه بر توانايی های درونی را بخشی از راهکار مقابله با دشمن دانستند و تاکيد کردند: در کنار اين مسائل، بايد تلاش و احساس مسئوليت مردم و مسئولان برای ساختن ايران آن گونه که شايسته ايران و اسلام است، مضاعف شود و ارتباط ميان مردم و مسئولان نيز همانند وضع کنونی، مستحکم و صميمانه باقی بماند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هر کس که سعی کند ميان ملت و مسئولان فاصله بيندازد و بر طبل اختلافات بکوبد، کاری برخلاف مصلحت کشور و ملت انجام داده است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به آمادگی ملت در همه عرصه ها و همچنين آمادگی مسئولان برای خدمت رسانی افزودند: وحدت کلمه و حسن ظن به يکديگر زمينه ساز عنايت خداوند و فايق آمدن بر مشکلات است.

ايشان خاطرنشان کردند: تنها راه سربلندی و پيشرفت ايران تمسک به اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخی، دينی و مبارزات انقلابی و ضداستعماری مردم کازرون و همچنين برجستگی اين منطقه در وادی علم و ادب افزودند: نسبت سلمان فارسی به عنوان چهره شاخص تاريخ اسلام به کازرون نيز مايه افتخار است.

حضرت آيت الله خامنه ای با تاکيد بر اينکه انتساب ولادت سلمان فارسی در کازرون و برخی اقوال ديگر مبنی بر حضور او در دوران نوجوانی و جوانی در اصفهان، منافاتی با يکديگر ندارند خاطرنشان کردند: سلمان فارسی متعلق به همه ايرانيان است و مردم ايران به شخصيتی همانند سلمان که پيامبر اکرم (ص) او را جزو اهل بيت عليهم السلام می دانستند، مفتخر هستند.

ايشان افزودند: ايمان و معرفت، مقام مجاهدت در راه خدا، و پيگيری برای رسيدن به سرچشمه زلال حقيقت از صفات و ويژگی های سلمان فارسی است که او را به چنين مقامی رساند و اين درس و الگويی برای همه جوانان ايرانی است.

رهبر انقلاب اسلامی استقامت و ثبات قدم مردم منطقه کازرون بر سخن حق را ازجمله امتيازات و مايه شرافت اين منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود ظلم هايی که از لحاظ عمران و آبادانی در دوران گذشته به اين منطقه شد، پس از پيروزی انقلاب اسلامی، خدمات بسياری در زمينه های مختلف ازجمله راهسازی، سدسازی، ايجاد صنايع بزرگ و تامين آب آشاميدنی انجام گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه خدمات رسانی به استان فارس بايد با قوت بيشتری ادامه يابد، ازجمله نيازهای اين استان را راه آهن دانستند و افزودند: راه آهن حق مردم فارس است که بايد ايجاد شود و به لطف خداوند انجام خواهد شد.

در ابتدای اين ديدار، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون ضمن بيان سابقه تاريخی، مبارزاتی، فرهنگی و علمی اين شهرستان، به رهبر انقلاب اسلامی خير مقدم گفت.

لازم به ذکر است که حضرت آيت الله خامنه ای امروز همچنين با حضور در گلزار شهدای کازرون، ضمن قرائت فاتحه، از مقام شامخ شهيدان اين منطقه تجليل کردند.

Copyright: gooya.com 2016