یکشنبه 4 آذر 1386

ناگفته‌های سفر احمدی‌نژاد به اردبيل، آفتاب

آفتاب - ناصر نصيری نماينده گرمی در خصوص سفر احمدی‌نژاد به اردبيل گفت: نه تنها در اين سفر ريخت و پاش‌هايی شده بود بلکه به نمايندگان نيز بی‌حرمتی شد چنانچه نماينده اصولگرای اردبيل اذعان کرد خاتمی بيشتر حرمت نمايندگان را نگاه می‌داشت.

عضو فراکسيون اقليت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص سفر رئيس‌ جمهوری به اردبيل گفت: استاندار اعلام کرد که ۸۹ درصد از مصوبات سفر اول اجرا شد و آقای رييس جمهور اين آمار را بالای ۸۵ درصد دانستند، در جلسه شورای اداری شهرستان که وزير مسکن و يک نماينه ويژه از سوی نهاد رياست جمهوری حضور داشت گفتم اينکه ۸۹ درصد از مصوبات محقق شده ۸۹ درصد عدد مصوبات يا ۸۹ درصد ارزش ريالی مصوبات عملی شده است.

نصيری افزود: معمولا در دولت نهم مصوبات ۱۰۰ ميليون و ۲۰۰ ميليون ريالی برای دولت مصوبه می‌گذارند و اعلام کردم در شأن دولت نيست برای اين ارقام مصوبات بگذارند و حتی به اتلاف وقتش نيز نمی‌ارزد.

وی اظهار داشت: اما اگر ارزش ريالی در گرمی و اردبيل از اين نظر چيزی نديده‌ايم و معتقدم کارهايی که در دو سال دولت خاتمی انجام شد در دو سال احمدی‌نژاد آنها را هم شاهد نبوديم و کار جالب توجهی از اين دولت ديده نشده است.

نصيری با اشاره به اينکه «پلاکاردها و پوسترهايی از رييس جمهوری در سطح شهر و استان نصب شده بود»، گفت: برخلاف شعارهايی که آقای احمدی‌نژاد در هنگام کانديدا شدن مطرح می‌کردند و حتی بعد از رياست جمهوری نيز بر اين مطلب تاکيد داشته اين نشان می‌دهد حرف و عمل ايشان سازگاری ندارد که تاثيرات منفی در جامعه می‌گذارد.

وی اظهار داشت: اين ريخت و پاش‌ها بيش از ارزش مالی، در جامعه تاثير مخربی دارند که شعارها و رفتار مسئولان مغايرت جدی می‌يابد و بی‌صداقتی و دروغ‌پردازی در کشور رواج می‌يابد، حتی در اعداد و ارقام دروغ به مردم گفته می‌شود.

عضو فراکسيون اقليت سپس با اشاره به نماينده ويژه‌ای که از سوی رياست جمهوری برای معرفی مديران ناکارآمد تعيين شده بود، گفت: کار زشتی که در اين سفر رخ داد اين بود که مردم را تشويق به شکايت‌نويسی می‌کردند.

نماينده گرمی در پاسخ به اين سوال «مگر اين آقايان مدير دولت نهم نيستند، چرا مردم را تشويق به شکايت می‌کردند؟» گفت:‌ اين برای ما هم جای سوال دارد زيرا وقتی رييس جمهور اعلام کرد در مرحله دوم سفر مديران ناکارآمد را به مردم معرفی می‌کنم در واقع زير سوال بردن عملکرد دولت است.

نصيری افزود: چرا مدير بايد يکسال و يکسال و نيم در حاشيه امن قرار بگيرد، هر کاری خواسته انجام بدهد و بعد از اين مدت رييس جمهوری بيايد و جلوی تخلف‌های وی را بگيرد، نظارت مستمر بايد صورت بگيرد.

وی اظهار داشت: مگر ممکن است عملکرد دو ساله مديران و روسای شهرستان در دو روز بررسی و ارزيابی شود.

عضو فراکسيون اقليت در پاسخ به اينکه با توجه به اين نامه‌های مردمی مديران برکنار می‌شدند، گفت: بيشتر با اين کارها به دنبال اهداف سياسی بودند. فرضا مديری وابستگی به من دارد ولی مدير موفقی است با تخريب کردن وی بيشتر قصد اين است که در نزديک به انتخابات نصيری تخريب شود.

نصيری تاکيد کرد: اين تغييراتی که توسط آقايان تعقيب می‌شود به خاطر ناکارآمدی نيست، بلکه اهداف و بهره‌برداری سياسی از اين کارها می‌شود و تخريب افراد در آستانه انتخابات است.

وی افزود: جوان ۲۰ ساله‌ای از سوی رييس جمهور مامور شده بود مديران ناکارآمد را معرفی کند. اين جوان اعلام می‌کرد کسی که موافق دولت نيست، دولت را ترک کند.

نماينده گرمی ادامه داد: يک حاشيه جالب ديگر اين است که نمايندگان مجلس و يک نماينده از مجلس خبرگان که برای مراسم استقبال رييس جمهوری رفته بودند در هنگام ترک فرودگاه متوجه شدند که استاندار هيچ وسيله نقليه برای آ‌نها در نظر نگرفته و بالاجبار همگی داخل «ون» شديم.

نصيری افزود: در مراسم سخنرانی رييس جمهوری در استاديوم پس از اتمام سخنرانی حتی نمايندگان تاکسی هم پيدا نکردند و من آقای آذروش و نوعی اقدم را به خانه عمه‌ام بردم که پيش از اين در سطح شهر مايه آبروريزی نشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت: حتی آقای نوعی اقدم در مقايسه خاتمی با احمدی‌نژاد گفت: آقای خاتمی در سفرهايشان حتما حرمت نمايندگان را رعايت می‌کردند.

نصيری با اشاره به اينکه به نمايندگان در جلسه هيات دولت اجازه داده نشد صحبت کنند، گفت: تنها آقای نوعی اقدم چند جمله‌ای صحبت کردند وقتی من خواستم صحبت کنم آقای احمدی‌نژاد گفت لازم نيست تشکر کنی!

وی در پايان اظهار داشت: مطلب جالب ديگر اين بود که نماينده نهاد رييس جمهوری در جمع نمايندگان با شوخی گفت: نمايندگان وعده‌هايی را که نمی‌توانند از عهده‌شان برآيند به مردم ندهند من هم گفتم ای‌کاش اين شوخی با رييس جمهور هم می‌شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناگفته‌های سفر احمدی‌نژاد به اردبيل، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016