پنجشنبه 8 آذر 1386

احمدی نژاد: ايران طی ۴۰ سال آينده به ژاپن خواهد رسيد، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران، با تاکيد بر اينکه تعليق امکان پذير نبوده و صدور قطعنامه هم موجب توقف فعاليتهای ايران نخواهد شد ، از ژاپن خواست تا موضع منحصر به فرد و فعال تری در قبال موضوع هسته ای ايران اتخاذ کند.
به گزارش خبرگزاری مهر از توکيو ، روزنامه ژاپنی يوميوری درصفحه اول شماره ديروز خود گفتگوی خبرنگار خود در تهران با دکتر احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران را به چاپ رسانده است که در اين مصاحبه، موضوعات مهمی از جمله روابط دوجانبه ايران و ژاپن، برنامه هسته ای صلح آميز ايران ، گزارش اخير البرادعی و کنفرانس صلح خاورميانه در آمريکا مورد پرسش قرار گرفته است .

در ابتدای اين مصاحبه نيز با اشاره به اينکه، اين دومين بار است که رئيس جمهوری اسلامی ايران با نشريات ژاپنی گفتگو می‌کند، نقطه نظرات دکتر احمدی نژاد را حول موضوعات مختلف داخلی و بين المللی ارزيابی نموده است .

دکتر احمدی نژاد در بخشی از گفتگو با روزنامه يوميوری ژاپن در پاسخ به سئوالی درباره مناسبات ايران و کره شمالی، برخی گمانه زنی ها پيرامون همکاری موشکی بين تهران و پيونگ يانگ را رد کرد.

رئيس جمهور با بيان اينکه بين دو کشور ايران و کره شمالی هيچ گونه همکاری نظامی وجود ندارد، اين مناسبات را صرفا يک روابط سياسی عادی ذکر کرد.

احمدی نژاد همچنين در اين مصاحبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ايران به جز اسرائيل، آمادگی داشتن روابط حسنه با همه کشورها را دارد.

وی درباره کنفرانس صلح باصطلاح آناپوليس در آمريکا نيز تصريح کرد: غيرممکن است کشوری که خود صدها ميليون دلار اسلحه و تجهيزات به دشمن مردم فلسطين ارائه ميدهد ، بتواند يک کنفرانس صلح موفق برگزار نمايد. بنابراين شکست اين کنفرانس ازابتدا مشخص بوده است .

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی درباره مسئله هسته ای ايران، با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی به دنبال دستيابی به سلاح های هسته ای نيست ، استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای را مورد تاييد قرار داد. وی همچنين تعليق غنی سازی اورانيوم را به دليل مشروع بودن فعاليت های هسته ای ايران غير قابل قبول دانست و آن را رد کرد و درباره احتمال صدور قطعنامه جديد عليه جمهوری اسلامی نيز به گزارش مثبت البرادعی در مورد همکاری ايران با آژانس اشاره ، و چنين رويکردی را کاملا بی معنی دانسته است.

رئيس جمهور اسلامی ايران، گزارش اخير البرادعی در مورد فعاليت های هسته ای ايران را به منزله يک پيروزی برای ملت ايران و تاييدی بر درست بودن راه انتخاب شده توسط آنها در اين زمينه دانست.

احمدی نژاد در همين راستا خواستار اتخاذ يک موضع خاص و منحصر به خود توسط ژاپن در موضع گيری نسبت به فعاليت های هسته ای ايران شد.

رئيس جمهور ايران ضمن تاکيد بر اهميت مناسبات دو جانبه با ژاپن اظهار داشت که ما نه تنها در بعد اقتصادی بلکه در ساير ابعاد و از جمله در بخش سياسی و فرهنگی نيز مايل به داشتن روابط حسنه با ژاپن هستيم.

اين روزنامه همچنين در بخش ديگری از مصاحبه با احمدی نژاد به نقل از وی نوشته است که "ايران در ۴۰ سال آينده به ژاپن خواهد رسيد" و آنرا به عنوان اعتماد به نفس او نسبت به پيشرفت کشور دستاوردهای ۲ ساله دولت نهم قلمداد کرده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر احمدی نژاد در بخش ديگری از گفتگو با يوميوری بر وجود آزادی بيان در جمهوری اسلامی ايران تاکيد و ياد آور شده است که همه افراد و گروهها می توانند به راحتی نظرات خود را بيان نمايند.

به گزارش مهر از توکيو ، تلويزيون پربينده آساهی ژاپن نيز با رئيس جمهور اسلامی ايران مصاحبه ای انجام داده که قرار است مشروح آن در برنامه بسيار پربينده اين شبکه تحت عنوان « ساندی پروژکت » در روز يکشنبه ۱۱ آذر از اين شبکه پخش شود و از روز گذشته ، اين شبکه با پخش گوشه هايی از اين مصاحبه، نويد پخش کامل آنرا در برنامه روز يکشبنه به مخاطبان خود داده است.

روزنامه يوميوری ژاپن روزانه حدود ۱۴ ميليون نسخه تيراز دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: ايران طی ۴۰ سال آينده به ژاپن خواهد رسيد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016