سه شنبه 20 آذر 1386

رفسنجانی: قطعنامه ۵۹۸ را از موضع حکمت پذيرفتيم، مهر

رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقايع آخرين ماه‌های جنگ تحميلی گفت: برای جلوگيری از استفاده دشمن از سلاح‌ شيميايی قطعنامه را پذيرفتيم ولی صداميان خيال کردند ايران از موضع ضعف قطعنامه را پذيرفته اما ما قطعنامه را از موضع حکمت پذيرفتيم .
به گزارش خبرنگار مهر ، آيت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز دردومين همايش ملی مناسب سازی محيط شهری برای جانبازان، معلولين و سالمندان که توسط شهرداری تهران برگزار شده بود ، با توصيف جانبازان به عنوان شهدای زنده گفت: جانبازان حق زيادی بر گردن جامعه دارند و جزء شخصيت های کم نظير تارخ بشر محسوب می شوند جانبازان راه را خود انتخاب کرده اند و اين از سر تصادف نبود و می دانستند راهی را که می روند با همين خطرات مواجه خواهد شد.

وی تصريح کرد: جانبازان انقلاب اسلامی باعث افتخار ملت و انقلاب ما شدند و در حقيقت مبلغان راه خدا هستند.

رئيس مجمع تشيخص مصلحت نظام در بخش ديگری از سخنانش به وضعيت معلولان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد جامعه بشری گرفتار نوعی معلوليت است، وظيفه سنگينی بر دوش همه انسانهای غير معلول به خصوص دولت ها و قدرت هاست که به اين بخش مهم از انسانهای جامعه بيشتر توجه کنند .

آيت الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه برخی معلوليت ها به وسيله پيشگيری ، می تواند انجام نشود و در بسياری از موارد معلوليت امکان توانبخشی وجود دارد، گفت: غفلت از اين مسئله جای گله و کوتاهی دارد و بايد همه امکانات را در خدمت گرفت تا معلولانی که امکان دارند توانبخشی پيدا کنند.

وی سالمندان را هم بخش مهم و با تجربه هر جامعه توصيف کرد و گفت: سالمندان حق دارند که بقيه عمر خود را در آسايش و رفاه زندگی کنند .

رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمان امام(ره) مبنی بر واگذاری بنياد مستضعفان به جانبازان در اواخر جنگ، آنرا تصميمی حکيمانه توصيف کرد و گفت: اين مسئله به اين خاطر بود که از ثروت بيناد مستضعفان که باقی مانده ثروت رژيم سابق بود برای رفاه و آسايش جانبازان استفاده شود ، ما در آن مقطع از تجربيات آلمانی ها استفاده کرديم و گروهی را به آنجا فرستايم تا از تجربيات آنها استفاده کنند. حرکت های بزرگی هم برای آسايشگاه سازی برای جانبازان صورت گرفت که متاسفانه بعد اين حرکت ادامه پيدا نکرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به دوران حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در آن زمان دو قانون مخصوص جانبازان و معلولين تصويب کرديم ، قانون اول اين بود که کارگاهها و کارخانه های بزرگ بايد سه درصد از نيروی خود را از ميان معلولان و جانبازان استخدام کنند و قانون دوم اين بود که همه کارگاهها و کارخانه ها بايد شرايط فيزيکی کارگاه خود را متناسب با وضعيت معلولين و جانبازان تنظيم کنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبری خواستار پيگيری اين قانون و دلايل عدم اجرای کامل آن شد و گفت: اجرای اين دو قانون بسياری از مشکلات را حل می کند.

وی همچنين به سياست های کلی تصويب شد در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: چيزهای خوبی در اين بخش نوشته شده که پايه خوبی برای ادامه کار محسوب می شود.

هاشمی رفسنجانی با تشکر از شهرداری برای متناسب سازی شهر برای حضور و زندگی معلولين و جانبازان گفت: شهرداريها اقدامات خوبی در اين زمينه انجام دادند که از آنها بايد قدر دانی شود، ولی هنوز ابتدای کار هستيم .

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگری ازسخنان خود خواستار به کارگيری ابزارهای ديجيتالی و الکترونيک برای حل مشکلات جانبازان و آسان کردن کارهای آنها شد و گفت: در خارج وسايل خوبی طراحی شده که هنوز در داخل نمونه آن را نداريم .

وی همچنين خواستار ميدان دادن به جانبازان و معلولين برای حل مشکلات خود شد و گفت: معلولين می توانند حتی کمک رسان هم باشند.

رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فداکاری جانبازان در مقاطع تاريخ انقلاب اسلامی گفت: در زمان جنگ تحميلی انقلاب اسلامی در مقابل همه شرور های دنيا می جنگيد و ملت ايران با همين قهرمانان ( جانبازان ) توانست آنها را شکست بدهد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به آخرين ماههای جنگ تحميلی گفت: وقتی ما قطعنامه را پذيرفتيم ، صداميان خيال کردن ايران از موضع ضعف قطعنامه را پذيرفته است اما ما قطعنامه را از موضع حکمت پذيرفتيم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: ما می دانستيم که دشمن قصد دارد سلاحهای مخرب شيميايی را در شهرهای بزرگ بکار ببرد و برای جلوگيری از اين خطرهای بزرگ قطعنامه را پذيرفتيم ، عراق در اين مقطع دوباره از همان مسير ابتدای جنگ حمله کرد و به نزديکی های اهواز رسيد يک صحنه تاريخی در اين ميان شکل گرفت بدون اينکه ما تبليغی بکنيم همه نيروها ، نيروهای قديمی که جبهه را ترک گفته بودند و جانبازها دوباره به جبهه ها حضور آورند و چنان تودهنی به دشمن زدند که آنها عرض چند ساعت عقب نشستند ، در عمليات های قبلی ما چند ما تبليغات می کرديم اما اين بار هيچ تبليغی نشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنان خود خواستار اصلاح فضای فرهنگی جامعه در مورد فعاليت و حضور جانبازان و معلولين در جامعه شد و از صدا و سيما خواست توجه بيشتری به اين موضوع نشان دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: قطعنامه ۵۹۸ را از موضع حکمت پذيرفتيم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016