چهارشنبه 21 آذر 1386

رفسنجانی: آمارهای موجود برای ما هشداردهنده است، در تبليغ گزارش آمريکايی ها افراط و تفريط صورت گرفت، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجلس آينده مهمترين حوادث کشور ماست و اگر از برآيند صحيح افکار مردم شکل بگيرد در شرايط فعلی می‌تواند نجات‌بخش و پيش‌برنده اهداف انقلاب و کشور و سنگری برای منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی سخنانی در چهارمين کنگره‌ سراسری حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: از حزب اعتدال و توسعه متشکريم که با دعوت از جريان‌های مختلف کشور زمينه‌ همدلی و همکاری موثری را فراهم کرده است. از ترکيب حاضران بايد خوشحال بود که اراده‌ای در نيروهای فعال کشور است که در آستانه انتخابات مجلس هشتم برای آينده کشور کار درستی انجام دهند.

وی با تاکيد بر اين‌که " انتخابات مجلس بايد برآيند صحيحی از افکار مردم باشد" خاطرنشان کرد: در غير اين‌صورت بايد نگران بود. البته ترکيب موجود در اين مراسم شبيه همدلی پيش از انقلاب اسلامی است. در زمانی که حوزه، دانشگاه، بازار و احزاب بر روی جهت انقلاب همراه شده بودند و امام خمينی(ره) مانند رهبری هوشيار اين کشتی را در اقيانوس کشور هدايت می‌کرد.

وی ادامه داد: اتحاد و همدلی سرمايه‌ بزرگی بود که ما را به پيروزی رساند و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم پيروز شد و دوران سازندگی با همدلی مقدور شد و اميدواريم آيندگان نيز از اين گذشته استفاده ببرند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اين‌که " اعتدال جوهره‌ معارف قرآن در اداره‌ جامعه است" تصريح کرد: جامعه‌ اعتدالی برای همه‌ دنيا الگو و دلگرمی است. مقام معظم رهبری بارها تاکيد کرده‌اند که افراط و تفريط خارج از شاهراه عدالت است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اين‌که " راه سعادت کشور از همدلی می‌گذرد" خاطرنشان کرد: اعلام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری با ديد حکيمانه‌شان در آستانه‌ سال جديد مطرح شد امری بسيار مهم و ضروری بود. وقتی در کنفرانس اخير امنيت در منطقه ايران حضور ندارد با خود انديشيدم که چطور می‌توان بدون حضور ايران در منطقه امنيت ايجاد کرد. چطور می‌شود وزير امور خارجه‌ آمريکا در اين اجلاس حضور پيدا کند و راهبرد ارائه دهد؟

وی با بيان اين‌که " طرح مساله‌ انسجام اسلامی ناظر بر اين نگرانی‌هاست" خاطرنشان کرد: ما امروز نيازمند اين انسجام هستيم و اميدواريم عده‌ای راه را گم نکنند. ما از نسلی هستيم که سرگذشت اين نيم قرن موفقيت‌ها و ناکامی‌های آن را می‌شناسد. وقت آن رسيده که دست از دعواها و خشونت‌ها و متهم کردن‌ها برداريم و کاری را که امام خمينی(ره) در پيش گذاشته است و بارها آثار آن را ديده‌ايم، ادامه دهيم.

رييس مجلس خبرگان با تاکيد بر اين‌که " امروز جامعه‌ ما دارای افرادی عالم، دانشمند و باتجربه هستند" اظهار کرد: بسيار جای تاسف دارد، زمانی که دست ما از چنين مديران باتجربه‌ای خالی بود، توانسته بوديم در امور بسياری پيشرفت کنيم و امروز نبايد بگذاريم با توجه به اين ظرفيت‌ها، عقب‌گرد کنيم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اين‌که " آمارهای موجود برای ما هشداردهنده است" خاطرنشان کرد: ديگر بحث اصولگرا، اصلاح‌طلب و ميانه‌رو مطرح نيست. ما در يک کشتی نشسته‌ايم و در يک اقيانوس متلاطم حرکت می‌کنيم. حيف است با وجود اين مقدار منابع ارزی، عقب بيافتيم. پس از پيروزی انقلاب ما همواره با مشکل منابع ارزی مواجه بوديم و امروز نيز اين خلا پر شده است.

وی افزود: امروز با داشتن مديران باتجربه، امکانات فراوان، زيربناهای خوب و فضاهای صنعتی و کشاورزی و ملتی باهوش، صبور، همکار و همدل و اين سرمايه‌های عظيم که در کشور ما جمع شده بايد بتوانيم کارهای بزرگی انجام دهيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب به ويژه کاخ سفيد عليه جمهوری اسلامی ايران، تصريح کرد: سياست باز کاخ سفيد ضدايرانی است از روزی که بوش وارد کاخ سفيد شد، حساسيت خود در خصوص ايران را با صراحت اعلام کرد. کشوری مظلوم، قربانی تروريسم و گرفتار دام‌های مختلف را محور شرارت خواند از همان موقع با طرح خاورميانه بزرگ متوجه شديم که آن‌ها به دنبال چيز ديگری هستند ولی تمام توطئه‌های آن‌ها امروز شکست خورده اما تلاش آن‌ها ادامه دارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به گزارش اخير آمريکايی‌ها در خصوص مساله هسته‌يی ايران، گفت: بايد بر گزارش اخير آمريکايی‌ها بسيار تامل کنيم. البته در تبليغ آن افراط و تفريط صورت گرفت ولی مسلم است که اين گزارش نفعی برای آمريکا نداشت، بلکه برای سران کاخ سفيد مضر بود. اين‌که برخی می‌گويند اين گزارش توطئه‌ای بوده با هيچ منطقی جور درنمی‌آيد. البته اين گزارش می‌گويد ايران تا سال ۲۰۰۳ دارای تسليحات هسته‌يی بوده و از آن پس ندارد که اين مساله نيز مهم نيست چون آن‌ها بارها گفته‌اند که ما دارای سلاح هسته‌يی هستيم و اتفاق تازه‌ای نيفتاده است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: البته اين که چرا گزارشی از سوی آمريکايی‌ها مطرح شد، فکر می‌کنم که اين گزارش را برخی کارشناسان آنان تهيه کردند. آن‌ها بررسی کردند و ديده‌اند که در اين سال‌ها ايران به دنبال سلاح هسته‌يی نبوده و نيست و اين مساله نيز درز پيدا کرده البته آمريکا می‌خواست اين گزارش را مخفی نگه دارد ولی نتوانست.

وی تصريح کرد: اگر در آمريکا روشن می‌شد چنين گزارشی وجود دارد ضربه‌ای ديگر به اعتبار جمهوری‌خواهان زده می‌شد و تداعی فريب حمله به عراق نيز مجددا مطرح می‌شد. البته به نظر می‌رسد شرايط به گونه‌ای شده که اين گزارش پخش شده است. گزارش آقای البرادعی هم از اين نوع است. اين دو گزارش فضای جديدی را فراهم کرده و کار کاخ سفيد برای تحريم‌های بيشتر و تجاوزهای نظامی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ايسنا رييس مجلس خبرگان با بيان اين‌که " عمق کينه آن‌ها عليه جمهوری اسلامی ايران بيشتر شده است" اظهار کرد: آن‌ها تلاش‌شان را بيشتر کرده‌اند. در هفته‌های اخير تحرکات آمريکا و بخشی از اروپا برای آن‌که شرايط ما را سخت کنند بيشتر شده است. ما نبايد سر خود را زير برف کنيم. بايد هوشيار باشيم، احتياط کنيم و اگر شرايط جديد به نفع ماست از آن استفاده لازم را ببريم.

هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر اين‌که " برای استفاده از اين شرايط بايد همدلی بيشتری پيدا کنيم" تصريح کرد: هيچ مانعی ندارد که ما همدل باشيم. جريان‌های مختلف می‌توانند نامزدهای خود را معرفی کنند و مردم رای بدهند. مردم بايد با خيال راحت رای بدهند و نامزدها نيز به راحتی طرح‌های خود را بيان کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به اين‌که " مجلس شورای اسلامی بايد تکيه‌گاه نظام، دولت و تمام احزاب باشد" خاطرنشان کرد: ۳۰ سال تجربه و فراز و نشيب‌ها آن‌قدر به ما درس داده که به افکار عمومی بيش از گذشته توجه کنيم. ما امروز به افکار عمومی نسبت به گذشته بيشتر نياز داريم. يکی از خطرهايی که جوامع را تهديد می‌کند، بی‌تفاوتی ملت‌هاست. اين مساله بسيار خطرناک است و بايد ملت‌ها در تعيين سرنوشت خود نقش داشته باشند.

رييس مجلس خبرگان اظهار کرد: همه ما در فضای فعلی، هم مسوولان، هم ناظران انتخابات و احزاب و نيروهای سياسی بايد تلاش کنيم تا مردم بی‌تفاوت نباشند، البته مردم عميقا انقلاب را دوست دارند و پشتيبان آن هستند ولی سوء عملکرد برخی چه مسوولان و چه احزاب ممکن است که مردم را ناراحت کند.

وی با تاکيد بر اين‌که " بايد دست از افراط و تفريط برداريم" اظهار کرد: بايد اعتدال را در جامعه پيش بگيريم. البته اعتدال به اين معنا نيست که دست از مواضع خود برداريم بلکه بايد در منش، معتدل باشيم. اعتدال حرکت طبيعی تاريخ است و افراط و تفريط، تجاوز از حد است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان گفت: اميدوارم در ماه‌های آينده همکاری مردم، احزاب، دولت، قوه قضاييه و مجريان باعث شود صفحه افتخارآميزی در صحنه‌ تاريخ ايران بوجود آيد و از همه‌ کسانی که آمادگی دارند می‌خواهيم که برای اداره کشور با تلاش در مسير اعتدال اسلامی و انقلاب اسلامی ـ که طراح آن حضرت امام خمينی(ره) بودند ـ گام بردارند.

Copyright: gooya.com 2016