سه شنبه 18 دی 1386

هاشمی رفسنجانی: جايگاه روحانيت بايد حفظ و تقويت شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


رييس مجلس خبرگان با ارائه تحليلی از روند شکل‌گيری روحانيت و اسلام و ايران گفت: صراحت، انصاف و بيان حق از ويژگی‌هايی است که موجب شده روحانيت همواره پناهگاه مردم باشد و اين جايگاه همچنان بايد حفظ و تقويت شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی پيش از ظهر روز سه‌شنبه در ديدار جمعی از علما و ائمه جماعات شرق تهران و استادان معارف و علوم قرآنی در دانشگاه‌ها با بيان گوشه‌ای از مقاطع مختلف تاريخی حضور روحانيت در صحنه افزود: در عصری که تحليل‌گران سياسی، اديان، به خصوص اسلام را در عرصه‌های اجتماعی منزوی و صرفا برای ارتباط فردی انسان با خدا فرض می‌کردند، امام(ره) با پيشتازی روحانيت و پشتيبانی مردم انقلاب اسلامی را به پيروزی رساند و برای اولين بار حکومت ولايی در ايران شکل گرفت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خطاب به ائمه جماعت، مسجد را با توجه به قداست ويژه آن، محل ارتباط نزديک مردم با روحانيت دانست و گفت: روحانيت بايد در تعميم و تعميق اين قداست بکوشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمی رفسنجانی با تشريح دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، به خصوص در ابعاد آموزشی و دانشگاهی تاکيد کرد که وظيفه همگان است تا برای فراگيری فرهنگ اصيل ايرانی و اسلامی تلاش نماييم.

در آغاز اين ديدار حجج‌اسلام احمدی، امين، بنی‌الحسينی، گراميان و فاضل نيشابوری به بيان ديدگاه‌های خويش و نگرانی‌های جامعه در خصوص تورم، بيکاری، معضلات فرهنگی، اختلافات جناح‌ها و تخريب شخصيت‌های اصلی نظام پرداختند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: جايگاه روحانيت بايد حفظ و تقويت شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016