دوشنبه 1 بهمن 1386

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب در رابطه با مرگ دانشجوی سنندجی، آژانس خبری موکريان

در پی انتشارخبر تاسف بار مرگ ابراهيم لطف الهی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پيام نور سنندج ، دربازداشتگاهی دراين شهر وهمچنين روشن نبودن علت مرگ وی، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران- شاخه کردستان ، طی بيانيه ای ضمن تسليت به خانواده آن مرحوم و دانشجويان و مردم شريف کردستان ، با توجه به درخواست قانونی خانواده ابراهيم لطف الهی خواستار ابهام زدايی شفاف از ذهن جامعه در اين مورد از طريق اطلاع رسانی دقيق، سريع و مستند پزشکی و معرفی ومحاکمه مسببان احتمالی اين قضيه ازسوی مسئولان امر شده است.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است :

مردم شريف کردستان

خبر تاسف بار مرگ مشکوک و ابهام برانگيز مرحوم ابراهيم لطف الهی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پيام نور در بازداشتگاهی درسنندج، موجی از اندوه و غم جانکاه را در سطح استان و کشور ايجاد نموده است. سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران- شاخه کردستان ضمن تسليت به خانواده آن مرحوم، دانشجويان و مردم شريف کردستان، مواردی را جهت تنوير افکار عمومی و در راستای دفاع از حقوق انسانی هم ميهنان و تکريم حقوق شهروندی به اطلاع عموم می رساند:

۱-طی هفته های اخير متاسفانه شاهد موج جديدی از بازداشت دانشجويان و فعالان سياسی و برخورد با تشکل ها و مطبوعات کردی بوده ايم که نگرانی های جدی را در خصوص تشديد فضای امنيتی در کردستان و تقويت حرکت های خشونت آميز مخصوصا در مقطع حساس کنونی که درآستانه انتخابات مجلس هشتم قرار داريم، بوجود آورده است.به نظر می رسد دولت مدعی اصولگرايی و بهره مند از مزايای حاکميت يکدست که نه تنها در عمل به شعار هايی مانند آوردن نفت به سر سفره های مردم ناتوان بوده بلکه در نتيجه سياست ها و اقدامات غيرکارشناسی و شعاری با وجود دستيابی به درآمدهای سرشارنفتی که در طول تاريخ معاصر ايران بی نظير بوده است، کشور را با تورم کمر شکن، بيکاری فاجعه آميز و گسترش فقر و فساد مواجه و در عرصه سياست خارجی نيزعواقب راهبردها و سياست های اشتباه و احساسی، ايران را با شرايط مخاطره آميزی روبرو نموده است. در چنين شرايطی مدعيان اصولگرايی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی شديد و همه جانبه خود در اداره امور جامعه، سياست "مشت آهنين" را جايگزين شعار اوليه "مهرورزی" کرده اند.

۲-اعمال فشار مضاعف بر جنبش دانشجويی با هدف ايجاد انفعال در دانشجويان از يکسو و راديکاليزه نمودن آن از ديگر سو، صورت می پذيرد. مواجهه هوشمندانه با اين ريکرود زيانباراقتدارگرايان بمنظور خنثی سازی اهداف آنان در سرکوب آزادی، سدنمودن جريان اصلاحی و جلوگيری از تعميق فرآيند مردم سالاری در جامعه بسيار مهم و حياتی خواهد بود.

۳- سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران – شاخه کردستان ضمن محکوم نمودن هرگونه نقض حقوق شهروندی مانند بازداشت های خودسرانه، عدم امکان دسترسی به وکيل، طولانی شدن دوران بازداشت موقت و اعمال فشارهای روحی و فيزيکی بر زندانيان و يا خانواده آنان، خواستار آزادی سريع و بی قيد و شرط تمامی دانشجويان در بند ورعايت حقوق شهروندی ومدنی اين قشر گرانسنگ جامعه است. چراکه تجربيات گذشته نشان می دهد هرگونه حرکت اصلاحی وپويا بدون حضور فعال وگسترده نسل جوان غير ممکن است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۴- با توجه به انتظار و درخواست به حق، قانونی و انسانی خانواده ابراهيم لطف الهی در خصوص روشن شدن علت مرگ آن مرحوم ، اين سازمان نيزبر ابهام زدايی شفاف از ذهن جامعه در اين مورد اصرار ورزيده و از مسئولان امر به تاکيد می خواهد که با اطلاع رسانی دقيق، سريع و مستند پزشکی زمينه های رفع نگرانی از افکار عمومی و برطرف نمودن شايعات موجود را فراهم نمايند و نسبت به معرفی ومحاکمه مسببان احتمالی اين قضيه اقدام نمايند. مردم کردستان چشم انتظار اعمال عدالت نسبت به متخلف درهر لباس و جايگاهی هستند و درسالی که به نام اتحاد ملی ناميده شده است زدودن گرد ابهام وترديد از ذهن مردم، يک وظيفه جدی بر دوش مسئولان امر است.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران – شاخه کردستان

۳۰.۱۰.۱۳۸۶

Copyright: gooya.com 2016