پنجشنبه 4 بهمن 1386

قاليباف، شهردار تهران، برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد، عازم داووس شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعی - شهری

دکتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران بنا به دعوت پروفسور کلاوس شوآب، بنيان گذار و رييس مجمع جهانی اقتصاد ( World Economic Forum ) به منظور شرکت در اجلاس سالانه اين مجمع، روز گذشته عازم داووس در سوئيس شد.

به گزارش سرويس «شهری» ايسنا، مجمع جهانی اقتصاد، يک نهاد مستقل و غير دولتی بين‌المللی است که همه ساله رهبران و مديران ارشد سياسی، اقتصادی، تجاری و مذهبی جهان و صاحب نظران برتر اين حوزه‌ها را در دهکده داووس گردهم می آورد تا از طريق مشارکت و تبادل نظر شرايط و روندهای جهانی را مورد ارزيابی قرار دهند و جهت گيری‌های کلی بين‌المللی را رصد کنند و برای بهبود زندگی شهروندان جامعه جهانی متعهد شوند.

بر اين اساس، پروفسور شوآب، يک استاد دانشگاه و اقتصاددان مشهور سوئيسی است که برای اولين بار در سال ۱۹۷۱ به ابتکار شخصی خود تعدادی از اقتصاد دانان، سرمايه‌گذاران و صاحبان صنايع مطرح جهان را برای هم انديشی درباره موضوعات اقتصادی جهان و يافتن راه کارهايی برای بهبود شرايط زيست شهروندان و ارتقای بهره‌وری به داووس دعوت کرد.

پس از آن اين مجمع سال به سال گسترده‌تر شد و به اهميت آن به عنوان يک همايش تخصصی و تصميم ساز جهانی افزوده شد وامسال پروفسور شوآب شخصا از دکتر قاليباف برای حضور در اين اجلاس دعوت به عمل آورده است.

بنا بر اين گزارش، اجلاس امسال با تاکيد بر موضوع " قدرت نوآوری مشارکت جويانه (The Power Of collaborative Innovation) " حول محورهای همکاری و رقابت در تجارت، تبيين ناامنی‌های اقتصادی و سرمايه گذاری، پيوند منافع برای عبور از اختلافات و شکاف‌ها، کشف جهت گيری‌های نوين علم و فن آوری و درک تحولات آينده در حوزه جوامع و ارزش ها، متمرکز شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم چنين امسال به دليل جايگاه ويژه کلان شهرها در شکل گيری اقتصادهای نوين و جريان‌های بين‌المللی، برای اولين بار موضوع شهری شدن جهان و مديريت شهرها در قرن حاضر به عنوان يکی از محورهای اجلاس مورد توجه واقع شده است و بناست تعدادی از شهرداران مهم جهان از جمله شهردار تهران برای هم فکری و تبادل تجارب و ديد گاه‌های خود در داووس گرد هم آيند.

بر اساس اين گزارش، شهردار تهران علاوه بر شرکت در نشست‌های تخصصی شهرداران، با برخی از همتايان خود و صاحب نظران بين‌المللی با هدف توسعه و تقويت همکاری‌های متقابل شهری، ملاقات خواهد داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف، شهردار تهران، برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد، عازم داووس شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016