یکشنبه 7 بهمن 1386

قاليباف در ديدار رئيس جمهور سوئيس: دمکراسی در ايران جدی و پويا است، مهر

شهردار تهران در ايان سفر خود به داووس برای حضور در مجمع اقتصاد جهانی و نشست شهرداران کلانشهرهای جهان ، شب گذشته با رئيس جمهور سوئيس ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، در اين ملاقات که در فضايی بسيار دوستانه در حاشيه اجلاس داووس انجام شد "پاسکال کوشپن" رئيس جمهور سوئيس با اشاره به اهميت و جايگاه جمهوری اسلامی در تحولات منطقه و روابط بين المللی، بر لزوم توسعه و تقويت روابط ميان دو کشور، تاکيد و افزود: ما به ايران وپيشرفت های اقتصادی آن علاقه منديم.

سپس دکتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران در پاسخ به درخواست رئيس جمهور سوئيس در مورد تحولات مديريتی و توسعه شهر تهران در سالهاای اخيربه بخشی از برنامه ها واقدامات مديريت کلان شهر تهران در ۲۶ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با تعامل و همدلی نزديکی که ميان شهرداری و منخبان شهروندان در شورای شهر وجود دارد، پيشرفت های خوبی در زير سيستم ها و ساخت های شهری از جمله توسعه بزرگراهها ومعابر شهری ، توسعه حمل ونقل عمومی مانند خطوط اتوبوس رانی سريع (BRT) وخطوط مترو،خدمات و تسهيلان شهری مانند فضاهای فرهنگی – ورزشی و مهمتر از همه توسعه مشارکت شهروندان در اداره شهر ، به دست آمده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"پاسکال کوشپن"رئيس جمهور سوئيس همچنين از فضای انتخابات پارلمانی ايران سوال کرد که قاليباف برپرشور و رقابتی بودن انتخابات در ايران اشاره کرد و گفت: اينکه رقابت های انتخاباتی بسيار نزديک وتنگاتنگ است ونتايج از قبل قابل پيش بينی نيست مهمترين دليل بر زنده بودن و واقعی بودن دمکراسی در ايران است.

قاليباف در ارتباط با روابط ايران وغرب مجددا" بر مواضع صريح وشفاف ايران تاکيد نمود و از غرب خواست نوع نگاه خود به ايران را تغيير دهد و واقعيت های ايران را به خوبی درک نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف در ديدار رئيس جمهور سوئيس: دمکراسی در ايران جدی و پويا است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016