یکشنبه 21 بهمن 1386

منوچهر متکی: سفر احمدی نژاد به عراق قبل از پايان سال انجام می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


منوچهر متکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر رييس‌جمهور به عراق قبل از پايان سال صورت می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا، وزير امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشيه‌ ديدار رييس‌جمهور تاجيکستان با رييس‌جمهور کشورمان در مورد سفر احمدی‌نژاد به عراق و صحبت‌هايی که در اين ارتباط صورت می‌گيرد اظهار داشت: معمولا سفر رييس‌جمهور به يک کشور با در نظر گرفتن همه جوانب تنظيم شرايط و فراهم شدن زمينه‌ها صورت می‌گيرد.

وی گفت: بنابراين می‌توان در يک کلمه بيان کرد که تمام مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای سفر رييس‌جمهور به عراق صورت گرفته است و ان‌شاءالله تا قبل از پايان سال اين سفر انجام خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متکی همچنين در پاسخ به سوالی در مورد اجلاس وزرای خارجه‌ی کشورهای اسلامی که اخيرا در جده در مورد مساله فلسطين برگزار شده بود و اينکه چنين اجلاس‌هايی چه تاثيری در ارتباط با وضعيت مردم فلسطين دارد گفت: به هر حال اجلاس‌های بين‌المللی و منطقه‌ای تاثيرات خاص خود را دارد و اصل برگزاری چنين جلساتی در مواقع بحرانی سيگنال‌ها و پيام‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در اين جريان کميته‌ی اجرايی وزرای خارجه کشورهای اسلامی دور هم جمع شدند و بار ديگر مواضع خود را در رابطه با مساله فلسطين و کشتار مردم بی‌گناه اين سرزمين توسط رژيم صهيونيستی اعلام و تکرار و بيانيه‌ای صادر کردند و در اين بيانيه‌ اقدامات اين رژيم محکوم شد و در واقع می‌توان گفت برگزاری چنين جلساتی اثرات خاص خود را دارد ولی نمی‌توان اين گونه عنوان کرد که اين اجلاس‌ها يک ضمانت اجرايی و عملی در اين راستاست ولی اصل اين اقدام‌ها يک اقدام سياسی در جهت محکوم کردن جنايت‌های رژيم صهيونيستی است و اثر خود را نيز دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منوچهر متکی: سفر احمدی نژاد به عراق قبل از پايان سال انجام می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016