شنبه 11 اسفند 1386

محسن ميردامادی: بزرگ ترين اقدام مجلس ششم نامه به رهبری، تحصن نمايندگان و استعفای دسته جمعی بوده و همواره از آن دفاع می‌کنم، نوروز

نوروز - ميراقربانی فر: دکتر محسن ميردامادی دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی در مراسم نهمين سالگرد تأسيس شاخه جوانان جبهه مشارکت گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از تأسيس مشارکت، بايد مروری بر عملکرد و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشيم.

به اعتقاد دبيرکل جبهه مشارکت، تشکيلاتی که بخواهد پويا باشد و در سختی‌ها راه را گم نکند بايد خود را بی‌رحمانه نقد کند، ميردامادی ادامه داد: ما بايد مشکلات خود را بشناسيم و انتقادات را برطرف کنيم، البته در سال گذشته در يک دوره ۶ ماهه به نقد تشکيلات و دلايل عدم موفقيت در انتخابات رياست جمهوری پرداختيم تا بتوانيم برای آينده بهتر برنامه‌ريزی کنيم.

وی يادآور شد: يکی از عمده‌ترين ضعف‌های ما، ضعف تشکيلاتی است. اين ضعف بدون اغراق در بين احزاب کشور نيز وجود دارد و تنها شامل جبهه مشاورکت نمی‌شود.

ميردامادی افزود: به لحاظ گسترش فعاليت‌های تشکيلاتی، مشکلی کلی‌ای در نظام جمهوری اسلامی ما داريم که تاکنون و پس از گذشت ۳۰ سال هنوز مرتفع نشده‌است و نظامی که مبتنی بر پارلمانی انتخابی و رئيس‌جمهوری انتخابی است هنوز جايگاهی را برای احزاب تعريف نکرده ‌است در حالی که در يک جمهوری واقعی اين احزابند که نيروی محرکه‌ی نظام هستند اما در ايران ما هنوز نتوانسته‌ايم اين مشکل را حل کنيم.

وی ادامه داد: البته معمولاً صاحبان قدرت در برابر تشکل‌ها و احزاب مقاومت می‌کنند و در برابر قدرت‌يابی آن‌ها کارشکنی می‌نمايند زيرا آن‌ها را مانع قدرت خود می‌بينند، به همين دليل است که به طرق مختلف سنگ‌اندازی می‌نمايند که البته شديدترين اين کارشکنی‌ها در دولت نهم تجلی يافته است که بنا را بر عوام‌گرايی و تخريب جايگاه احزاب گذارده که نمونه کوچک آن حذف يارانه احزاب می‌باشد.

دبيرکل جبهه مشارکت حذف يارانه احزاب را نماد تفکری خاص دانست که تحت هيچ شرايطی حاضر به تقويت تشکل‌ها و احزاب نيست و افزود: دولت نهم به هر طريقی به احزاب ضربه می‌زند و هميشه در سخنان آنان تصويری منفی و سياه از احزاب نزد مردم ارائه می‌گردد.

دکتر ميردامادی که در جمع شاخه‌های جوانان سراسر کشور جبهه مشارکت سخن می‌گفت، تأکيد کرد: تا ۶ ماه قبل از دوم خرداد هيچ يک از ما پيش‌بينی نمی‌کرديم که پيروز شويم و تحليل‌ها اين بود که با حدود ۴ الی ۵ ميليون رأی "نه" خود را اعلام نماييم و به کارهای فرهنگی و نهايتاً کار تشکيلاتی بپردازيم، اما پس از پيروزی غيرمنتظره در دوم خرداد به دليل نبود احزاب قوی نتوانستيم دستاوردها و جريان و تفکر دوم خرداد را آن‌گونه که شايسته بود حفظ کنيم.

وی در ادامه گفت: از نيروهای جوان خواستارم بر روی نقاط ضعف و قوت حزب مطالعه کنند و به اين چشم‌انداز برسند که در ۱۰ سال آينده کجا می‌خواهيم باشيم؟

ميردامادی ادامه داد: تأکيد ما بر گسترش کمی است، البته بايد يه موازات اين گسترش تعميق و گسترش کيفی نيز پيدا کنيم. بايد ريسک‌پذير باشيم و عيب‌ها را بيابيم و برنامه‌ای جامع تدوين کنيم و اهداف آينده را مشخص کنيم و بهترين جايگاه برای اين امر مسلماً شاخه جوانان است.

وی درباره انتخابات مجلس هشتم و رد صلاحيت گسترده طيف اصلاحات يادآور شد: در اين انتخابات تقريباً تمامی کانديداهای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب را رد صلاحيت کرده‌اند و اين سياست خاصی است که دنبال می‌شود چرا که اين تشکل‌ها بسيار اثرگذارند و از سوی اربابان قدرت تحمل نمی‌شوند.

وی با تأکيد بر اين‌که کانون تصميم‌گيری برای ردصلاحيت‌ها در جای ديگری غير از شورای نگهبان است يادآور شد شورای نگهبان عامل تصميماتی است که در پشت پرده گرفته شده‌است و صدا و سيما و مطبوعات جناح اصول‌گرا و ساير گروه‌های فشار نيز از ديگر مهره‌های اجرايی کردن اين تصميمات هستند.

ميردامادی گفت: طرف مقابل بنا را بر برخورد با نيروهای تشکيلاتی و اثرگذار نهاده‌است و سعی می‌کنند از تمامی وجه‌ها با گسترش تفکر تشکيلاتی برخورد کنند.

وی با يادآوری عدم تعجيل در کار تشکيلاتی گفت: بايد گام به گام پيش رفت و گسترش يافت تا اگر شرايط بار ديگر برای به وجود آمدن دوم خردادی ديگر فراهم شد بتوانيم به نحو مطلوب آن را مديريت نماييم.

ميردامادی با بحرانی دانستن شرايط تأکيد کرد: شرايطی که رقيب ايجاد کرده است راه را نهايتاً به جايی می‌برد که اعتراضات به صورت آشکار بروز کند که بهترين شکل آن ايجاد دوم خردادی ديگر است و البته می‌تواند اشکال مخرب‌تری نيز داشته باشد که اميدواريم اين گونه نشود.

وی در بخش ديگر از سخنانش با غير دمکراتيک دانستن انتخابات مجلس هشتم خاطرنشان کرد: جناح مقابل با مديريت خاصی که در اين دوره پيگيری می‌نمايد اصلاح‌طلبان را به دو طيف قابل تحمل و غيرقابل تحمل تقسيم نموده‌است و برنامه‌اش اين خواهد بود که ابتدا بخش غيرقابل تحمل را حذف نمايد و سپس با طيف قابل تحمل نيز برخورد نمايد.

وی افزود: نتيجه‌ی انتخابات از قبل معلوم شده‌است و تکليف دوسوم از کرسی‌ها پيشاپيش مشخص است. در آن يک‌سوم باقيمانده هم کانديداهای اصلی حذف شده‌اند و اصلاح‌طلبان با کانديداهای لايه‌ی دوم خود به رقابت با اصول‌گرايان می‌پردازند.

ميردامادی با متفاوت خواندن انتخابات مجلس هشتم با مجلس هفتم ضمن تشريح برنامه‌های رقيب برای گسست در ميان اصلاح‌طلبان گفت: ما تأييد صلاحيت دکتر معين را در انتخابات رياست جمهوری از نتايج عدم شرکت در انتخابات مجلس هفتم می‌دانيم چون در آن زمان حاکميت نياز به حضور بالا و مشروعيت انتخابات داشت. اما انتخاباتی که امروز دارد اجرا می‌شود انتخاباتی است که طرف مقابل درصدد دوگانگی در ائتلاف اصلاح‌طلبان است تا با بخشی از نيروها و تشکل‌ها برخورد کند و آن‌ها را از صحنه‌ی سياسی حذف نمايد.

جمع‌بندی ما اين است که جناح مقابل با ردصلاحيت نيروهای اثرگذار تلاش می‌کند که ما را به جايی برساند که در اعتراض از ائتلاف جدا شويم و اين جدايی بهانه ايی باشد برای اينکه گامهای بعدی را محکم تر بردارند.

وی با تآکيد بر حضور قاطع جبهه مشارکت در ائتلاف اصلاح طلبان تصريح کرد ما به هيچ وجه ائتلاف را نخواهيم شکست و جدا نخواهيم شد، آنها می خواهند ما را در برابر آقای خاتمی قرار دهند اما ما بر محوريت آقای خاتمی تآکيد داريم و ما در ائتلاف باقی خواهيم ماند و مقهور سناريو رقيب نخواهيم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيرکل جبهه مشارکت با دفاع از عملکرد مجلس ششم در برابر حجمه های اخير گفت طرف مقابل بدون اينکه هيچ امکان دفاعی بدهد نوک تيز حمله اش به سوی مجلس ششم است .

ميردامادی گفت: با تمام وجود معتقدم از بزرگترين اقدامات مجلس ششم نامه به رهبری و تحصن نمايندگان و استعفای دسته جمعی بوده است و همواره از آن دفاع خواهيم کرد.

وی با اشاره به سخن آيت الله جنتی که گفته بود" در زمان مجلس ششم هر زمان که راديو را روشن می کرديم تن ما می لرزيد" گفت همين جمله بيانگر مهمترين شاخصه مجلس ششم بوده است که تن امثال آقای جنتی را می لرزاند.

به واقع مجلس بر طبق گفته های امام (ره) بخواهد در رآس امور و مرکز همه قدرتها باشد بايد با صدای آن صاحبان قدرت به وحشت بيفتند .

اما امروز اثبات شده است که مجلس هفتم در تحت امور است، خود نمايندگان پاسخ دهند که اين مجلس در کجای قدرت جايگاهی دارد ؟ مجلسی که نمی تواند مستقل تصميم گيری کند و از جای ديگر دستور می گيرد خودش پذيرفته است که نه تنها در رآس امور نيست بلکه در نازلترين جايگاه قرار دارد .

از مجلسی که مديحه سرا شده و تحقير شده است نمی توان انتظار بهبود امور را داشت . اولين مجلس اين نظام مجلسی بوده است که رئيس جمهور نالايق را حذف کرد اما امروز مجلسيان برای تبرک از مانده آب رئيس جمهور می نوشند و در مدح وی نطق می نمايند.

وی با مقايسه مجلس اول و ششم گفت : به عقيده ما پس از مجلس اول مجلس ششم موفق ترين و قوی ترين مجلس شورای اسلامی است . اگر طرف مقابل به حرفش ايمان دارد و صادق است اجازه دهند رقابتی آزاد و عادلانه و به دور از حذف سليقه ايی افراد مابين گروهای اصلاح طلبان و آنها برگزار شود تا حقيقت را ببينند و مشخص شود که ملت چه کسانی را انتخاب می کنند. غير از چنين انتخاباتی کسانی که بر کرسی ها می نشينند نماينده واقعی مردم نيستند.

وی در انتها ضمن ابراز نگرانی از شرايط جامعه و سياست خاطر نشان کرد ما همچنان اميدواريم کارها در مسير منطقی خود قرار بگيرد و شرايطی ايجاد نشود که پشيمانی برای کسانی که اين اوضاع را ايجاد کرده اند سودی نداشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016