دوشنبه 27 اسفند 1386

مخالفت صريح آنگلا مرکل با اقدام نظامی عليه ايران، صدای آلمان

آنگلا مرکل، که همراه با يک هيئت بلندپايه‌ی آلمانی در اسرائيل به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی صبحگاهی تلويزيون شبکه‌ی يک آلمان (آ-ار-د) صريحا اعلام داشت که کشمکش اتمی با ايران فقط يک راه حل دارد: فشار ديپلماتيک.

مرکل گفت که در اين کشمکش هيچ چيزی را نمی‌توان به جای ديپلماسی نشاند. او تأکيد کرد: «من معتقدم که در برابر تلاش ديپلماتيک هيچ بديلی وجود ندارد. او در مذاکراتش در اسرائيل، که يکی از موضوع‌های آن ايران است، هم اين موضع را مبنا می‌گذارد. او در مصاحبه تلويزيونی صبح دوشنبه ابراز اميدواری کرد که اسرائيليان با وی از اين نظر تفاهم خواهند داشت.

مرکل در توضيح موضع فشار ديپلماتيک گفت: «اين راهی است که ما بايستی در آن پيش رويم و تلاش خود را بر روی آن متمرکز کنيم». اين راه شامل تمهيداتی چون محدوديت مبادلات تجاری با ايران می‌شود. مرکل تأکيد کرد که به جمهوری اسلامی به عنوان خطر می‌نگرد و از اين رو می‌گويد که حکومت تهران بايستی به جهانيان ثابت کند که در پی دستيابی به سلاح هسته‌ای نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مذاکرات صلح

مرکل در اين مصاحبه تلويزيونی به موضوع فلسطين نيز پرداخت و گفت محمود عباس، رهبر فلسطين، موضوع‌هايی را با وی مطرح کرده که او برای پيشبرد صلح در خاورميانه، آنها را با مقامات اسرائيلی در ميان خواهد گذاشت. يکی از اين موضوع‌ها شهرک‌های اسرائيلی در مناطق فلسطينی است. مرکل در مورد پيشرفت مذاکرات صلح ابراز اميدواری کرد و گفت هم محمود عباس و هم ايهود اولمرت خواهان پيشبرد اين مذاکرات هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت صريح آنگلا مرکل با اقدام نظامی عليه ايران، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016