چهارشنبه 28 فروردین 1387

روايت احمدی‌نژاد از توطئه عليه دولت و مافيای اقتصاد، انتقاد احمدی نژاد از عملکرد بانک ها و گمرکات، آفتاب

آفتاب: محمود احمدی نژاد رييس جمهور پيش از ظهر امروز در قم در حالی که بخش عمده ای از دوران رياست جمهوری خود را طی کرده است، طی سخنان پر شور و حرارتی به تشريح «موانع دولتی» و آنچه او به عنوان مافيای اقتصاد در ايران معرفی می کند پرداخت و روايت‌هايی نيز از نحوه برخورد خود با اين جريانات ارائه داد.

به گزارش آفتاب به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، احمدی نژاد در سخنان خود در اجتماع باشکوه مردم قم ، مجوزها ، انحصارات، امتيازات ويژه و گمرکات را از عواملی دانست که عدالت را مخدوش می‌کنند و ريشه تبعيض هستند.

وی با بيان اينکه دولت در يک مبارزه سنگين و سنگر به سنگر به سر می برد گفت: کسانی می‌رفتند - الان هم تاحدودی می‌روند- امتيازات ويژه‌ای می‌گرفتند و می گيرند و با آن امتيازات، ثروت بادآورده می‌اندوزند. تاحدودی اين مساله برطرف شده است اما هنوز کسانی هستند که از اطلاعات و امتيازات ويژه ، سوء استفاده می‌کنند و ثروت می‌اندوزند.

احمدی نژاد اظهار داشت: عامل دومی که موجب تبعيض شده گمرکات است. کسانی که کالا وارد يا خارج می‌کنند. آنقدر برخی از شبکه‌های انحصار ، قدرتمند هستند و حتی در مراجع تصميم‌گيری و قانون‌گذاری ، آن چيزی را که خودشان می‌خواهند به تصويب می‌رسانند. برطرف کردن اين ، يک مبارزه سنگين است . بايد دانه به دانه دست‌ها را قطع کرد و دانه به دانه مقررات را اصلاح کرد .

رييس جمهور سپس مثالی را بيان کرد و گفت: الان دو شبکه موازی با هم ، هماهنگ با هم و هدايت شده از يک مرکز، دست اندرکار وارد کردن سيگار به داخل کشور ما هستند. همان کسانی که سيگار وارد می‌کنند دو شبکه درست کرده اند. يک شبکه رسمی که از گمرکات وارد می‌ کنند و يک شبکه غير رسمی که با طراحی و حتی با درگيری با نيروی انتظامی به صورت قاچاق سيگار وارد کشور می نمايند.خود اينها يک شبکه گسترده اند.

احمدی نژاد افزود: دخانيات ما دو سال است که دارد دست‌ها را يکی يکی قيچی می‌کند. اگر بخواهيد عوارض گمرکی را آنطوری که حق است از اينها بگيريد فشار را به قاچاق می‌آورند و اگر عوارض را پايين بياوريم ، سيل سيگار است که وارد کشور می‌شود.

رييس جمهور تصريح کرد: همچنين در کشور آدم‌هايی هستند که برای اينها کارچاق کنی می‌کنند. مثلا کسی هست که اگر من اشاره کنم شما می‌شناسيد. دخانيات ما برای اينکه اين شبکه را به هم بزند، گفته است که امتيازات واردات سيگار به جای اينکه دست يک نفر باشد، آزاد می‌گذاريم . هر کس می‌خواهد طبق مقررات و ضوابط بهداشتی و عوارض گمرکی سيگار وارد کند. اما کس ديگری هم آمده که حالا آدم به ظاهر سالمی است ، گفته است من بدون قاچاق و تقلب و رشوه می خواهم سيگار وارد کنم.

رييس جمهور افزود: آقايی که هنوز هم در يکی از مراکز است و زياد هم مصاحبه می‌کند و ادعاهای خيلی بزرگ می‌کند و تحليل‌های عجيب و غريب می نمايد، اين آقا را صدا زده و گفته تو می‌خواهی سيگار وارد کنی. گفته بله. گفته است پنج ميليارد دلار بايد بدهی به فلان آقا. گفته است برای چی بايد بدهم؟ گفته مگر نمی‌خواهی سيگار وارد کنی؟ گفته بله ، می‌خواهم وارد کنم و عوارض قانونی را هم می‌پردازم و سيگار مورد قبول وزارت بهداشت را وارد می‌کنم .گفته است نخير، نمی‌شود. تا تو اين پول را ندهی، امکان ندارد بتوانی سيگار وارد کنی.اين فرد هم نپرداخته است.

احمدی نژاد اضافه کرد: رييس دخانيات پيش من آمد و گفت فلان آقا مرا صدا کرده و گفته چرا می‌خواهی به اين فرد مجوز وارد کردن سيگار بدهی؟ تو حق نداری به اين فرد مجوز ورود سيگار بدهی؛ والا با تو برخورد می‌کنيم!؟

رييس جمهور سپس در واکنش به حاضران که می خواستند نام اين آقا مشخص شود، گفت: مشخصات اين فرد را گفتم متوجه می‌شويد. ببينيد صدا فردا از کجا در می آيد، همان جاست.

وی گفت: می‌خواهم ابعاد کار دستتان بيايد. يعنی مبارزه در صحنه‌ای که ارقام ميلياردی جابجا می‌شود. کسانی که شايد روزی مدعی برخی ارزشها بودند امروز متاسفانه آنها را در صحنه مبارزه با امتيازات ويژه در مقابل خودمان می‌بينيم و تاسف اين است که در مبارزه با عدالت در داخل شبکه درگير هستيد.

رييس جمهور اظهار داشت: در قضيه هسته‌ای که سنگين‌ترين و پيچيده‌ترين درگيری سياسی پس از انقلاب بود شما ايستاديد. با فرياد، با هجوم و با مشت های گره کرده دشمن را منکوب و ذليل کرديد اما در برقراری عدالت ما در داخل شبکه درگير هستيم.

وی تصريح کرد: عامل اول وحدت است که بحمد الله و به لطف ولايت و هوشمندی شما مردم در کشور ما حاکم است. عامل دوم توکل به خداست که امروز بحمدالله در ايران حاکم است. عامل سوم ، کار و تلاش و مجاهدت است که به فضل الهی ملت ايران، اهل کار و تلاش و مجاهدت است.

احمدی نژاد تاکيد کرد: اما يک عامل کليدی و اصلی عبارت است از حرکت در جهت عدالت و برپايی عدالت و ساختن با عدالت است. ما بايد پيشرفت کنيم. پيشرفت ما مستلزم عدالت است. بايد عدالت را برپا کنيم. عدالت ما مستلزم کار و پيشرفت است.

وی افزود: پيشرفت و عدالت لازم و ملزوم يکديگرند. اگر همه کشور در حال کار باشند و همه مشغول توليد ثروت و آبادانی باشند ، اما عدالت برپا نباشد عده قليلی جيب‌ها را پر خواهند کرد و اکثريتی در محروميت به سر خواهند برد.

رييس جمهور اظهار داشت: شما نگاه کنيد همان کشور مدعی که امروز به فضل الهی در سراشيبی سقوط قرار گرفته است، در کشورش بيش از ‪ ۴۵ميليون فقير مطلق وجود دارد اما افرادی هستند که صدها ميليارد دلار ثروت دارند.

احمدی نژاد به موضوع ماليات اشاره کرد و گفت: تلاش کرديم که شبکه مالياتی کشور کامپيوتری شود و در آمد اشخاص در هر نقطه‌ای ثبت و براساس آن ماليات گرفته شود اما هر بار سراغ اجرای آن رفتيم، ديديم که دست های فراوان نشسته‌اند تا مانع از اجرای اين طرح شوند.

رييس جمهور با بيان اينکه در برخی جاهای ديگر از جمله ثبت اسناد هم همين طور است، گفت: به وزير اقتصاد گفتم که چرا دو کارخانه که يک چيز توليد می‌کنند و به يک اندازه توليد خود را فروخته‌اند، اما يکی ‪ ۳۰۰‬ ميليون تومان ماليات داده اما کارخانه ديگر ‪ ۳‬ميليون تومان هم ماليات نداده است که اين نشان می دهد نظام مالياتی فعلی عامل سوء استفاده است.

رييس جمهور، بانک‌ها را ديگر عامل بی‌عدالتی عنوان کرد و افزود: عامل ديگر بانک‌ها است که در مورد آنها زياد گفته ام اما می‌خواهم در قم اين موضوع را بيشتر باز کنم .

احمدی نژاد تاکيد کرد: قانون بانکداری اسلامی نوشته شد و قرار بر اين بود که به شرط رعايت عقود اسلامی به بانک‌ها اختيارات بيشتری داده و تسهيلات زيادی به آنها ارائه شود اما ساختارهای درونی بانک‌ها متناسب با آن قانون تغير نکرد .

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: دولت برای اينکه اين منابع را کنترل کند، مقرراتی وضع کرد که بانکها نتوانند با سپرده‌های مردمی هر کاری که می خواهند انجام دهند. بانک بعد از اينکه منابع را جمع کرد مختار است که به چه کسی پول بدهد و به چه کسی ندهد و اين يک تبعيض است .

رييس جمهوی تصريح کرد: دولت برای مبارزه با اين تبعيض آمد و مقرراتی وضع کرد که اين منابع به صورت تسهيلات و وام به جاهای مختلف از جمله کشاورزی ، بازرگانی، مسکن و صنعت اختصاص يابد، اما جمعی اعتراض کردند و اين مقررات دولت ملغی شد .

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه تصويب کردند که دولت حق ندارد در نحوه تخصيص وام دخالت کند و دخالتی در عملکرد بانکها از نظر اختصاص منابع حاصل از سپرده‌های مردمی نداشته باشد و شرايط دوباره به زمان قبل بازگشت .

رييس جمهور در ادامه گرانی مسکن را نتيجه عملکرد برخی از بانکها در ارائه تسهيلات به افراد خاص دانست و گفت : اواخر سال ‪ ۸۵‬ و سال گذشته يکباره ديديم که يک اتفاق پيش بينی نشده و مضر در بخش مسکن در حال وقوع است و يکباره موج سنگينی اتفاق افتاد، به طوری که روزانه قيمت مسکن بالا می‌رفت.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: از وزيران اطلاعات و اقتصاد خواستم که به سرعت موضوع را بررسی کنند زيرا اخباری داشتيم که باند ويژه‌ای نشسته‌اند و در ارتباط با برخی بانکهای خصوصی و دولتی منابع بانکی را وارد بازار مسکن کرده اند.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: وزير اطلاعات گزارش داد برخی بانکها بيش از يک هزار و ‪۵۰۰‬ميليارد تومان پول را به افراد خاص داده اند، وقتی خواستيم با اين موضوع برخورد کنيم، دست‌های فراوانی وارد کار شد و به رغم اينکه دولت، بانک مرکزی را موظف کرد که بر قانون اعطای وامها نظارت کند، برخی عوامل مقاومت کردند .

دکتر احمدی نژاد در ادامه تصريح کرد: در سال گذشته دوستان ما ايستادند اما برخی بانک‌ها به استناد همان قانون حاضر نبودند گزارش وام‌های خود را به دولت بدهند. در سال ‪ ۸۶‬دولت ممنوع کرد و تصويب کرد که هيچ بانکی به جز بانک مسکن وام خريد ندهد .

رييس جمهور ادامه داد: با کمال تاسف در گزارشی که با فشار و مقاومت و برخورد با برخی عناصر بالاخره تهيه شد و ديروز به شورای راهبردی ارائه شد، ديديم که تحليل روز اول ما درست بود و همه چيز حاکی از اين است که عده‌ای با استفاده از منابع بانکی، وارد بخش مسکن شده‌اند و می‌خواهند خون مردم را بدوشند.

دکتر احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه يک عذرخواهی از ملت و يک مطالبه دارد ، گفت: عذرخواهی من از ملت اين است که وقتی مشکل را شناختيم و به بانک مرکزی و برخی دستگاهها دستور داده شد، فکر می‌کرديم که آنها وظيفه خود را اتجام خواهند داد و جلوی فساد را می‌گيرند.

رييس جمهور با بيان اينکه به عنوان رييس دولت ، خود از دولت انتقاد می کند ، تاکيد کرد: با عرض تاسف در سال گذشته برخی از دستگاهها وظيفه خود را به درستی انجام نداند و آن باند فاسد توانست کار خود را انجام دهد.

احمدی نژاد گفت: در جلسه‌ای نشستند و گفتند که «فلانی را زمين خواهيم زد. او هرکاری کند دو جا دست ما است، يک نفت و ديگری بانکها.» شما می‌شناسيد که منظور من چه کسانی است.

رييس جمهور خاطرنشان کرد:شما اين موضوع را اتفاقی نگيريد که من برای تصدی وزارت نفت ‪ ۴‬نفر را معرفی کردم، بار اول يک برادر حزب اللهی ضد فساد را معرفی کرديم اما شب نامه‌ها آمد و در حالی که قرار بود برادری برود با فساد و مافيا مقابله کند،آن برادر را با شبنامه به مافيا متهم کردند و او نتوانست رای اعتماد بگيرد .

احمدی نژاد ادامه داد: معرفی نفرات دوم و سوم نيز با برخوردهای اين گونه مواجه شد و در نهايت ما مجبور شديم برای اين اينکه کارهای اين وزارتخانه متوقف نشود، عقب نشينی کنيم تا کار نفت متلاشی نشود و در مورد بانکها نيز به همين صورت است.

رييس جمهور در حالی که مردم قم يکصدا شعار «احمدی، احمدی ،حمايتت می کنيم» سر می‌دادند، تاکيد کرد: ای مردم! بدانيد که خادم شما و اعضای دولت در مبارزه با مفاسد و تبعيض‌ها و جلوگيری از اجحاف، دست از تلاش برنخواهند داشت و در مبارزه به اين عناصر شناخته شده تا آخر ايستاده‌ايم و سر سوزنی عقب نشينی نخواهيم کرد.

احمدی نژاد در ادامه تصريح کرد: متاسف هستم و بايد در حضور شما اعلام کنم که به دليل کوتاهی برخی بخش‌ها در نظارت سال گذشته برخلاف سياست دولت بيشترين مقدار پول وارد بخش مسکن شد و در اختيار افراد خاص برای بورس بازی در مسکن قرار گرفت .

رييس جمهور در اجتماع پرشکوه مردم قم تاکيد کرد که به ياری خدا و با پشتوانه شما مردم در سال ‪ ۸۷‬و به ياری الهی دست همه اينها را از بيت المال قطع خواهيم کرد .

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بعضی‌ها می‌خواهند از يک طرف با تمسک به ظواهر قانونی دست ما را ببندند و فتنه کنند و از طرف ديگر مدعی می‌شوند که سياست‌های دولت غلط است؛ در حالی که سياست‌های دولت اجرا نشده است .

رييس جمهور گفت :سياست دولت اين بود که منابع بانکی عادلانه بين آحاد مردم توزيع شود و نه اينکه يک بانکی به يک نفر بورس باز برای خريد و فروش و افزايش قيمت مسکن، ‪ ۱۰۰‬ميليارد تومان وام بدهد اما يک جوانی که اينجا ايستاده برای گرفتن ‪۱۵‬ميليون تومان وام مسکن دستش به جايی نرسد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: فکر نکنند که من وقتی يک نفر را عوض می‌کنم، می توانند جوسازی کنند، بدانند که اين نوکر ملت برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم تحت تاثير اين جوسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و باکی از کسی ندارم .

احمدی نژاد با بيان اينکه امسال تورم در کشور کنترل و دست‌های فساد وابسته به بيگانه از اقتصاد ملی قطع خواهد شد، خطاب به مردم قم اظهار داشت: عده‌ای با همراهی دشمن و با فتنه سازی و کارشکنی می‌خواستند دولت برخاسته از رای شما را به زمين بزنند.ديديد در اوج فشارهای تبليغاتی به جای اينکه در مقابل دشمن بايستند، عليه دولت جوسازی می‌کردند و فشارهای روانی را عليه دولت تشديد می‌کردند .

رييس جمهور با بيان اينکه اين عده به صراحت اعلام کرده‌اند که منابع پولی و نفت کشور را در دست دارند، افزود:آنان خيال می‌کردند دشمن از سويی قطعنامه صادر می‌کند و جهان شريان پولی کشور را به ايران می‌بندند و آنها نيز در داخل فشار وارد کرده و يک تورم ۷۰تا ‪ ۸۰درصدی را ايجاد می‌کنند.

احمدی نژاد تاکيد کرد: آنها می‌خواستند با اين کار توسط رسانه‌های خود انگشت نشانه را به سمت خادمان ملت و مدافعان از حقوق ملت نشانه‌گيری کنند و به هدف خود برسند.

وی اظهار داشت: با اين حال ديديد که به فضل الهی و با ايستادگی مردم و تبعيت از رهبری و ايستادن در پای آرمان‌ها، آنها تا همين الان نيز شکست خورده اند.

رييس جمهور تاکيد کرد: آنها فکر می‌کردند با دو تحريم و با فتنه گری در داخل ، اقتصاد ايران متلاشی خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: تورم ‪ ۷۰درصدی مورد نظر آنها به فضل الهی و با ايستادگی شما و خدمت خادمان به ‪ ۱۸درصد تنزل کرد و به فضل الهی امسال کنترل خواهد شد و دست‌های فساد وابسته به بيگانه از اقتصاد ملی قطع خواهد شد.

احمدی نژاد همچنين به تعويق برنامه زنده تلويزيونی خود برای توضيح طرح تحول اقتصادی دولت به مردم اشاره کرد و گفت: قرار بود در يک مصاحبه و گزارش تلويزيونی طرح اقتصادی دولت را تشريح کنم اما برخی دوستان گفتند اندکی صبر کنيد تا پاسخ برخی سوالات تهيه شود.

وی افزود: آنقدر کار آنها سخيف است که انسان علاقه‌ای ندارد به آن اشاره کند. کسانی که بنای آنها بر اين بوده که تحت هر شرايطی به دولت ضربه بزنند، از قبل مقاله‌های خود را آماده کرده بودند و طرحی را که هنوز نشنيده‌اند، برای آن رد نامه نوشتند و عليه صحبتی که نشده است، نقد نوشته و منتشر کردند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد اضافه کرد: برخی از اين سايت‌ها ساعت ‪ ۸ بعد از ظهر يعنی قبل از آن ساعتی که قرار بود صحبت شود، نقد و حمله به صحبت‌هايی را که احتمال می دادند مطرح شود، در سايت خود طرح کردند.

رييس جمهور تصريح کرد: ما در سال ‪ ۸۶يک عقبه سنگين و پرفشاری را پشت سر گذاشتيم. بسياری علاقه دارند که من ابعاد فشارهای دشمن را تشريح کنم تا فکر کنند اثر گذاشته است و دشمن اميدوار شود.

احمدی نژاد خطاب به مردم گفت: دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به ملت ايران به کار برد. ديديد قبل از انتخابات مجلس خيال می‌کردند که کارهای آنان اثر کرده است و ملت را تحت تاثير قرار داده‌اند و به همين خاطر در داخل و خارج رسماً پيام دادند.

رييس جمهور افزود: در زمان انتخابات مجلس، من در سنگال بودم که رسانه‌های دشمن تبليغ می‌کردند آنقدر اوضاع در ايران بد بود و آنقدر مردم عليه دولت شده‌اند که فلانی در انتخابات به بيرون از کشور رفت.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: به همين خاطر از دوستان خواستم برنامه را فشرده کنند تا برگرديم برای اينکه حسرت دلشادی همين اندازه را هم به دل دشمن گذاشته باشيم. دوستان ما ‪ ۴۸ساعت نخوابيدند و کارها را فشرده کردند و برگشتيم.

رييس جمهور گفت: عده‌ای نيز در داخل گفتند اين انتخابات ، رفراندم فلانی و دولت است. وقتی برای رای دادن به مسجد رفتيم، مردم هجوم آوردند و در دفاع از انقلاب شعار دادند و فرياد زدند.

احمدی نژاد گفت: خبرنگار يکی از رسانه‌های همان قدرت بزرگ که در آنجا حضور داشت، به من گفت اين انتخابات يک رفراندم و يک آزمايش برای شما است تا ببينيم مردم آيا با نظام و دولت و سياست هسته‌ای همراهی می‌کنند يا نه.

رييس جمهور افزود: من به اين خبرنگار گفتم چشم هايت را باز کن ، اينها مگر مردم نيستند. رفراندم اگر می‌خواهيد، اين ملت ايران پای حقوق و ارزش های خود و عدالت و ساختن ايران ايستاده است و ذره‌ای عقب نشينی نخواهد کرد.

Copyright: gooya.com 2016