پنجشنبه 29 فروردین 1387

مهدوی‌کنی: فرافکنی تقصيرها، درد مردم را دوا نخواهد کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

گردهمايی علما و ائمه جماعات از سوی جامعه‌ی روحانيت مبارز و مرکز رسيدگی به امور مساجد، صبح امروز - پنج‌شنبه- در مسجد شهيد مطهری واقع در ميدان بهارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله مهدوی کنی در اين مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: امروز اگر چه مشکلات مادی برای مردم مخصوصا مردم ايران وجود دارد ولی وظيفه اصلی روحانيون اين است که فرهنگ مردم را حفظ کنند؛ اگر فرهنگ درست شود بسياری از مشکلات اقتصادی مردم هم حل می‌شود.

دبيرکل جامعه‌ی روحانيت مبارز با بيان اين که بسياری از گرانی‌ها به دليل بی‌فرهنگی مردم است، افزود: مردم به زياده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟ ما هستيم که بايد مردم را دعوت کنيم و بگوييم‌ ای مردم از زياده‌طلبی دست برداريد.

وی ادامه داد: ما مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنيم و برای تبرئه خود می‌گوييم که اشتباه از ديگران است، درحالی که تقصير هم به گردن ما است. مردم امروز زياد حرف می‌شنوند و بيش از سابق بحث دينی داريم، ولی مساله تربيت و تبليغ غير از گفتار است. علما بايد زير بال جوانان را بگيرند و آن‌ها را بالا ببرند و اين امر محقق نمی‌شود مگر با علم و گذشت.

مهدوی‌کنی هم‌چنين به وظيفه‌ی روحانيون در شرايط فعلی اشاره کرد و گفت: در قرآن کلمات دعوت، هدايت، و ارشاد وجود دارد ولی کلمه تبليغ از همه اين‌ها رساتر است. تبليغ يعنی رساندن چيزی به مرحله‌ی بلوغ و کمال؛ تبليغ يک مشافهه‌ی رو در روست، و پيامبر(ص) درباره‌ی امامت و ولايت بارها سخن گفته بودند.

وی با بيان اين که تبليغ مشکلاتی هم دارد، افزود:‌ تفهيم رسالت،‌ معارضه با افکار ديگران است و عده‌ای با محتوای تبليغ معارضه می‌کنند. وظيفه پيامبر(ص) تبليغ بوده و روحانيت اين راه را ادامه می‌دهد، پس بيش از همه‌ی مردم وظيفه دارند.

مهدی کنی،‌ سپس خطاب به روحانيون گفت:‌ برای بيان حقيقت از کسی نترسيد. تجربه‌ی سال‌های نبوت و امامت نشان می‌دهد آن‌هايی که در اين رسالت کوشا بوده‌اند موفق هم بوده‌اند و اين مشکلات بدون جهاد، گذشت،‌ و ايثار نبوده است.

دبيرکل جامعه‌ی روحانيت مبارز، در بخش ديگر سخنانش به انتخاب خود به عنوان نماينده مجلس خبرگان در انتخابات ميان دوره‌ای تهران اشاره کرد و افزود:‌ من در هيچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی‌شرکت نکرده‌ام، به جز دور اول زمان رياست جمهوری مقام معظم رهبری که به طور صوری با تعدادی ديگر از آقايان نامزد شديم و بعد هم يک روز قبل از انتخابات انصراف دادم. در روز انتخابات عده‌ای نمی‌دانستند که من انصراف داده‌ام و به من رای می‌دادند. من هم که در آن زمان نخست وزير بودم به توصيه آقای رفسنجانی در همان روز مصاحبه‌ای کردم و به مرم گفتم که به من رای ندهيد.

وی اضافه کرد: در اين دوره هم به دعوت جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده‌ام و اگر هم رای نمی‌آوردم هيچ ناراحت نمی‌شدم و حالا هم که رای آورده‌ام خيلی خوشحال نشدم. ولی به هر حال وظيفه دارم که از مردم تشکر کنم.

مهدوی کنی در ادامه حضور مردم در دور اول انتخابات مجلس را بسيار خوب ارزيابی کرد و گفت: يکی از دلايل اصلی حضور جدی مردم، حضور روحانيت بود؛ حضور علما و مساجد در نظام ما نقش اساسی دارد. شيخوخيت در کشور ما بسيار جايگاه دارد و يک نظام اسلامی‌ نياز به حضور علما دارد.

وی افزود: در ملاقات خود با آقای احمدی‌نژاد به ايشان گفتم که ما را ابزار فرض نکنيد. ما پيش و پس از انقلاب مبارز بوديم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دين و کشور است مبارزه می‌کنيم. در عين حال که نبايد دولت را تضعيف کرد، نبايد چشم‌های خود را هم ببنديم و بگوييم همه چيز خوب است.

به گزارش ايسنا، دبيرکل جامعه‌ی روحانيت مبارز، با بيان اين که در انتخابات، مصلحت نظام و انقلاب بايد رعايت شود اظهار کرد: در انتخاب افراد بايد اصلح را در نظر گرفت، ولی گاهی انسان ناگزير است که اصراری بر اصلح نداشته باشد. بنده در انتخابات تهران در هيچ دوره‌ای به همه افراد يک ليست رای نمی‌دادم، ولی اين بار گفتم که به همه‌ی افراد ليست جبهه متحد اصولگرايی رای می‌دهم ولو اين که می‌دانستم کسانی در خارج از اين ليست ممکن است اصلح باشند.

وی ادامه داد: در دور اول می‌گفتم اگر به اين ۳۰ نفر رای ندهيم معلوم نيست که به جای آن يک يا چند نفر چه کسانی می‌آيند چرا که شايد فردی می‌آمد که با آن موافق نبوديم. اگر می‌خواهيم مجلس خوبی داشته باشيم به ۱۱ نفر اصولگرای تهران و ديگر اصولگرايان در شهرستان‌ها رای دهيد.

مهدوی‌کنی با تاکيد بر اين که بايد در آينده انتخابات را ‌آسيب شناسی کنيم، تصريح کرد: وحدت نسبی جبهه متحد اصولگرايان نتايج مثبتی داشت، و اگر می‌خواهيم اين روند ادامه داشته باشد بايد وحدت را به عنوان الگوی خود قرار دهيم.

وی سپس به نمايندگان فعلی و آينده‌ی مجلس توصيه کرد: به عنوان يک برادر روحانی عرض می‌کنم که رقابت‌های سلبی را به رفاقت‌های ايجابی برگردانيد؛ چرا که هم تنش‌ها کم می‌شود و هم اعتماد مردم بيشتر می‌گردد.

دبيرکل جامعه‌ی روحانيت مبارز، تاکيد کرد: ‌مسوولان کشور بايد کوشش کنند مشکلات مردم حل شود. فرافکنی تقصيرها درد مردم را دوا نخواهد کرد، و شکی نيست که تقصير به گردن همه است. اگر مردم ببينند که مسوولان در مقام رفع مشکلات هستند و قبول کنند که مشکلاتی وجود دارد و بخشی از تقصير هم به گردن آن‌هاست، قدری آرام می‌شوند.

مهدوی کنی در ادامه صحبت‌های خود با بيان اين که قبول ندارم با نمايش‌های رسانه‌ای، کارهايی که مشروعيت ندارند را به نام دين مشروعيت دهيم،‌ افزود: برخی می‌گويند می‌خواهيم دفع افسد به فاسد کنيم. روزی من به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی که از افراد متدين هم هست گفتم، آيا آمار گرفته‌ايد که اين فاسدها که به ميدان آورده‌ايد چقدر افسد از بين رفته است؟ ايشان پاسخ داد: نه.

وی افزود:‌ وظيفه‌ی ما روحانيون است که به اين مسائل بپردازيم. چرا بايد با اين ريش سفيد پای آوازخوانی دخترها بنشينيم؟ چه دردی را از مساله انرژی هسته‌ای دوا می‌کند که در مراسم آن، کر اجرا کنيم؟ ما نبايد مسائل دينی را برای برخی چيزها که مردم دوست دارند فدا کنيم و تنها با صحبت نمی‌شود جلوی مفاسد را گرفت و تربيت هم لازم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا،‌ در ابتدای اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين طباطبايی، در سخنان کوتاهی با بيان اين که امروز دو بيماری خطرناک هم به دين و هم به دنيا ضربه زده است، اظهار کرد: اين دو بيماری دروغ‌پذيری و دروغ‌گويی است. دروغ و دروغ پذيری هميشه بد است و از سوی مومنان بدتر است. کمرنگ شدن راست‌پذيری و گسترش دروغ پذيری بيماری خطرناک امروز است و اين وظيفه روحانيت است که در درمان مردم بکوشند.

پس از صحبت‌های طباطبايی، حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابراهيمی ‌رييس مرکز رسيدگی به امور مساجد گفت:‌ در تمام انتخابات بعد از انقلاب، مساجد،‌ ائمه جماعات،‌ و روحانيت نقش اول را داشتند. سربلنديم که امروز اصولگرايی به معنايی که مقام معظم رهبری فرمودند توانست نقشی را ايفا کند که ما امروز شاهد موفقيت متديان در مجلس هشتم هستيم.

به گزارش ايسنا،‌ در اين مراسم شخصيت‌هايی از جمله؛ آيت‌الله امامی‌کاشانی، حدادعادل،‌ مصباحی‌مقدم،‌ محمدرضا باهنر، احمد توکلی،‌ اسدالله بادامچيان،‌ علی مطهری،‌ علی‌اصغر زارعی،‌ حميدرضا کاتوزيان،‌ پرويز سروری،‌ شهاب‌الدين صدر،‌ عليرضا زاکانی، الياس نادران، حسين فدايی، مهدی کوچک‌زاده، زهره الهيان،‌ لاله افتخاری،‌ طاهره صفايی،‌ نسرين سلطان‌خواه و... حضور داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوی‌کنی: فرافکنی تقصيرها، درد مردم را دوا نخواهد کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016