دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

گزارش روزنامه کويتی درباره برنامه موشکی ايران، فردا

چندی پيش آمريکا مدعی شد به يک رايانه متعلق به ايران دست يافته است که حاوی طرحهايی برای ساخت موشک شهاب چهار با توانايی حمل کلاهک می‌باشد. اين کشور موشکهای بالستيک کوتاه و ميان بردی در اختيار دارد که می‌تواند زيرساخت مناسبی برای سلاحهای کشتار جمعی باشد.
روزنامه الرای العام کويت در مقاله‌ای با عنوان «تهديد موشکهای بالستيک ايران» به بررسی توان موشکی ايران پرداخت.

به گزارش سرويس بين الملل «فردا» موسی قلاب، مدير امور دفاعی در مرکز مطالعات الخليج در دوبی، تاکيد رهبر انقلاب بر پيگيری برنامه هسته‌ای عليرغم تهديدهای خارجی را نشانه مصمم بودن مسئولان کشور برای ادامه برنامه هسته‌ای خود دانست.

وی می‌نويسد: «آنچه ايران را به ادامه اين رويکرد خطرناک تشويق می‌کند، آن است که اين کشور موشکهای بالستيک کوتاه و ميان بردی در اختيار دارد که می‌تواند زيرساخت مناسبی برای سلاحهای کشتار جمعی باشد.»

اين مقاله عدم دسترسی وسيع ايران به هواپيماهای جنگنده و تجهيزات آنرا دليل توجه ويژه اين کشور به توسعه تجهيزات موشکی معرفی نموده است. «علاوه بر اين، ايران برای هدف قرار دادن اهداف خارج از منطقه خليج فارس، به هواپيماهای سوخت رسان و هواپيماهای بلندپرواز نياز دارد که از اين امکانات برخوردار نيست؛ بنابراين استفاده از موشکهای بالستيک می‌تواند جايگزين مناسبی باشد.»

نويسنده اين مقاله پس از اشاره به آزمايشهای موشکی ايران در چند سال اخير، با استناد به گزارش سازمانهای اطلاعاتی آمريکا در خصوص رايانه ايرانی ادعا می‌کند ايران به دنبال بهسازی موشکهای شهاب سه به منظور نصب کلاهکهای هسته‌ای بر روی آنها است.

چندی پيش آمريکا مدعی شد به يک رايانه متعلق به ايران دست يافته است که حاوی طرحهايی برای ساخت موشک شهاب چهار با توانايی حمل کلاهک می‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسی قلاب در ادامه اين مقاله می نويسد ايران در ماه مارس دو هزار و شش موشک بالستيکی از نوع بی ام ۲۵ آزمايش کرده است که گفته می‌شود نوع پيشرفته شهاب چهار می‌باشد. رئيس سازمان اطلاعات اسرائيل هم پيش از اين اعلام کرده بود ايران محموله‌ای از موشکهای بی ام ۲۵ را از کره شمالی تحويل گرفته است

در پی آزمايش موفقيت‌آميز موشکهای «عاشورا» و «قادر» در مانور نظامی اخير ايران منابع آمريکايی ادعا نموده‌اند ايران سرگرم تحقيق درباره ساخت موشکهای بالستيکی قاره‌پيما است که احتمالا تا سال دو هزار و پانزده نهايی می‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش روزنامه کويتی درباره برنامه موشکی ايران، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016