دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

جاسبی: من به صندلی رياست دانشگاه نچسبيدم، اين صندلی است که به من چسبيده! ايسنا

جاسبی درگفت‌وگوی تفصيلی ايسنا:
بسياری ازانتقادات عليه دانشگاه ناشی ازانحراف سياسی وحسادت است

رييس دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با فرا رسيدن ربع قرن فعاليت، ضمن رد شايعه تغيير رياست دانشگاه، گفت: آينده ای روشن و بسيار درخشان برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسيم می‌کنم.

دکتر عبدالله جاسبی در گفت‌وگويی تفصيلی با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش عالی و تحولات سياسی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور دستاوردهای بسيار بزرگی داشته است و نمونه بارز آن هموار کردن راه ورود به آموزش عالی برای نسل جوان است.

وی ادامه داد:‌دانشگاه آزاد در دوره‌ای تاسيس شد که ظرفيت دانشگاه‌های دولتی محدود بود و تعداد زياد و بی شماری از داوطلبان در پشت ديوارهای کنکور می‌ماندند، دانشگاه آزاد اسلامی توانست اين ديوارها را از ميان بردارد و راه را برای ورود بسياری از جوانان به دانشگاه باز کند، اين فی‌النفسه يکی از دستاوردهای اصلی و بزرگ دانشگاه آزاد است، اگر دانشگاه آزاد نبود اين همه نيروهای جوان، دچار سرخوردگی و بيماريهای روحی - روانی، اضطراب و تشويش می‌شدند و چه بسا جامعه را با انفجار اجتماعی روبرو می کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی با جلوگيری از خروج ارز و منابع، نسل جوان را در همين کشور آموزش داد


دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای بزرگی بود که آنها را به حساب خودمان نمی گذاريم خواست خدا و توفيق الهی بوده که ما به اينجا برسيم

وی با بيان اينکه دانشگاه آزاد اسلامی سطح فرهنگ عمومی، دانش همگانی و آگاهی اجتماعی را افزايش داد، گفت‌: موضوع ديگری که در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است، اين است که در اين دانشگاه توانستيم فضايی را به وجود بياوريم که بسياری از کسانی که می خواستند برای ادامه تحصيل به خارج از کشور بروند در کشور بمانند و همين جا تحصيل کردند.

يک زمانی از نظر اقتصادی بررسی شده بود که اگر دانشگاه آزاد نبود و فقط ۱۰ درصد آنها به خارج از کشور می رفتند ۶۰ ميليارد ريال ارز از کشور خارج می شد و در اين ميان حتی معلوم نبود با چه فرهنگی به کشور باز می گشتند و در اين ميان سرنوشت ۹۰ درصد باقی مانده نيز جای بررسی دارد.

دکتر جاسبی تصريح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از خروج ارز و منابع کشور به خارج جلوگيری کرد و در حقيقت نسل جوان را در همين کشور آموزش داد.

وی توسعه شهرها را از ديگر دستاورد دانشگاه آزاد بيان کرد و گفت: در هر مکانی که آموزش عالی و دانشگاه آزاد وارد شد، امکانات توسعه يافت و با پذيرش دانشجو و جذب متخصص، شهر دارای رونق اقتصادی شد و روند مهاجرت نيز معکوس و يا متوقف شد که اين نعمت بزرگی بود برای کشور ايران که درآن سرعت مهاجرت به شهرها، مراکز استانها و پايتخت بسيار زياد بود.

وی گفت: من فکر می کنم که دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مهاجرت را متوقف کرده است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامی توسعه اقتصادی و ايجاد اشتغال را يکی ديگر از دستاودهای اين دانشگاه بيان کرد و گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰ هزار نفر اشتغال مستقيم و صدها هزار نفر اشتغال غير مستقيم ايجاد کرديم.

دکتر جاسبی در ادامه تقويت وحدت ملی را از ديگر دستاوردهای تاسيس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: وقتی که دانشجويان ما از شهرها، اقوام و زبانهای مختلف به مکانهای ديگر مسافرت می کنند، اين آميزش اقوام، زبانها و فرهنگ های مختلف موجب وحدت ملی می شود.

وی ادامه داد: دستاورد ديگری دانشگاه آزاد اسلامی، حضور در صحنه های بين المللی و جهانی در زمينه‌های مسابقات علمی، تربيت بدنی و روبوکاپ و ايجاد شعبات مختلف در خارج از کشور بود که در شناخت و معرفی فرهنگ ايرانی و انقلاب اسلامی در سطح جهانی نقش داشته است.

وی اظهار کرد: دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای بزرگی بوده البته ما اين را به حساب خودمان نمی گذاريم. خواست خدا و توفيق الهی بوده که ما به اينجا برسيم.


دانشگاه آزاد در حالی تاسيس شد که کسانی با اصل آن مخالف بودند و می‌خواستند که اين دانشگاه اصلا نباشد


۲۴ هزار عضو هيات علمی تا سال ۹۰ در دانشگاه آزاد جذب می‌شود؛ سالی بيش از ۶ هزار عضو هيات علمی

رييس دانشگاه آزاد اسلامی در باره انتقادهای مطرح در زمينه کيفيت دانشگاه، گفت: مسئله کيفيت مساله بسيار مهم است و بيش از آنچه منتقدين ما مطرح کنند، دغدغه اصلی خودمان بوده است، منتها يک کار عظيمی که شروع می شود بايد يک دورانی در مراحل مختلف بايد طی کند.

وی با تقسيم فعاليت دانشگاه آزاد به سه مرحله گفت: دهه اول برای دانشگاه آزاد، دهه تثبيت بود و در حقيقت در مقابل با کسانی که با اصل آن مخالف بودند و می‌خواستند که اين دانشگاه اصلا نباشد، قرار داشت.

دهه دوم، دهه توسعه بود که به همه نقاط کشور توسعه يافت و دهه سوم که در نيمه آن هستيم، دهه کيفيت است، در اين دهه بحث کيفيت را به صورت جدی شروع کرديم و نه تنها سالی نمی گذرد بلکه ماهی نمی گذرد که کيفيت دانشگاه بهتر می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های کيفيت همچون هرم هيات علمی، نسبت استاد به دانشجو، تجهيزات، امکانات، اطلاع‌رسانی، فضای آموزشی و ... افزود: در همه اين شاخصها در حال بهبود کيفيت و رشد هستيم، در فضای آموزشی و رفاهی در حال حاضر به سرانه ۱۰ متر مربع استاندارد خود دست يافتيم، اما مشکلی که وجود دارد توزيع ناعادلانه آن است که بايد توسعه فضای آموزشی و رفاهی به قدری ادامه يابد که آن حداقل به سرانه ۱۰ متر مربع دست يابد. اين به معنای آن است که دانشگاه آزاد در توسعه فضای آموزشی و رفاهی بخشی از دانشگاه‌های دولتی را درشهر ها پشت سر گذاشته است و تا چهار الی پنج سال آينده شايد همه آنها را پشت سر خواهيم گذاشت.

وی در خصوص اصلاح نسبت هرم هيات علمی خاطر نشان کرد: ما تا سال ۱۳۹۰، ۲۴ هزار عضو هيات علمی را جذب می کنيم، يعنی بيش از ۶ هزار عضو هيات علمی در سال، اين امر غيرممکن نيست چون در حال حاضر بيش از ۱۵۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۱۸ هزار دانشجوی دکترای تخصصی در کل کشور وجود دارد، يعنی سالی ۳۰ يا ۴۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۳ يا ۴ هزار دانشجوی دکترای تخصصی فارغ التحصيل می شوند که ما بهترين آنها را می‌توانيم جذب می کنيم، با اطمينان می گويم که تا سال ۱۳۹۰، ۲۴ هزار عضو هيات علمی جذب خواهيم کرد و نسبت هيات علمی دانشگاه بهبود خواهيم بخشيد. البته در حال حاضر تقريبا نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه «يک به ۵۰» است، اما به سرعت داريم جذب می کنيم و فکر می کنم تا سال ۱۳۹۰ نسبت يک به ۳۰ و يا کمتر هم شود.

وی افزود: در جهت اصلاح هرم هيات علمی نيز در حال افزايش جذب تعداد هيات علمی با درجه دکترای تخصصی هستيم، تصور می کنم مشکل نسبت و هرم هيات علمی دانشگاه را تا ۴ الی ۵ سال حل می کنيم.


جذب هيات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تنها براساس نمره و توانمندی، نه دانشجوی دولتی يا آزاد بودن

وی در زمينه اولويت جذب هيات علمی ميان فارغ التحصيل دانشگاه آزاد و دولتی، اظهار کرد: ما بر خلاف سازمانهايی که تبعيض قائل می شوند اين کار را نمی‌کنيم، برای ما کيفيت ملاک است، هر کسی که نمرات بهتری داشته باشد چه از دانشگاههای دولتی و يا آزاد و دارای شرايط مناسبی باشد را جذب خواهيم کرد.

وی افزود: تجهيزات و امکانات دانشگاه آزاد همانند کتابخانه، درمانگاه‌ها، مزرعه و ... به سرعت در حال افزايش است و من تصور می‌کنم که الان وضعيت خوبی داريم و تا سال ۱۳۹۰ وضعيت عالی خواهيم داشت. برای تحقق اين کار بودجه‌بندی کرده‌ايم البته گرفتاری و مشکلاتی هم داريم، در سال گذشته بين ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان برای ساخت هر متر مربع هزينه می کرديم که اين رقم امسال بيش از ۵۰۰ هزار تومان شده است ولی با اين وجود برنامه ريزی می کنيم که تمام شاخص ها را اصلاح کنيم.

وی با بيان اينکه در زمينه سيستم های اطلاع رسانی و مکانيزه کردن دانشگاه خيلی سريع حرکت می کنيم، تصريح کرد: به عنوان مثال سال گذشته ثبت‌نام آزمونها به صورت اينترنتی انجام شده و حتی بخش زيادی از ثبت‌نام‌های دانشجويان در واحدهای دانشگاهی به صورت اينترنتی انجام می شود و مابقی هم به اين سمت حرکت می کنند چون چاره‌ای جز اين نداريم بايد اين کار را بکنم که هم کيفيت ارتقا يابد و هم هزينه ها کاهش داده شود، در مجموع می توانيم بگوييم کيفيت به سرعت در حال افزايش است، آينده ای روشن و بسيار درخشانی برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسيم می‌کنم.

اشتغال و بيکاری ربطی به آموزش عالی و دانشگاه آزاد ندارد، زلف اشتغال را نبايد به آموزش عالی گره زد

وی درباره نقش دانشگاه آزاد در بيکاری فارغ‌التحصيلان نيز گفت: من بارها در مصاحبه ها گفتم و بازهم می گويم که اشتغال و بيکاری ربطی به آموزش عالی و دانشگاه آزاد ندارد و نبايد زلف اشتغال را به آموزش عالی گره زد.

در آموزش عالی تنها کاری که می‌توان انجام داد اين است که جهت‌گيری برنامه‌ريزيها را به سمت نيازهای بيشتر هدايت کرد که اين کار در حال انجام است، به عنوان مثال، در دانشگاه دوره کاردانی، تحصيلات تکميلی و رشته های فنی مهندسی و مورد نياز توسعه داده شده است، ولی اينکه اشتغال دانشجويان پس از فارغ التحصيلی چه می شود ربطی به آموزش عالی ندارد و متولی آن نهادهايی مثل وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، تامين اجتماعی و ... هستند.

وی درباره ضرورت ارايه آموزش مبتنی بر نياز گفت: آموزش متناسب با نياز است البته ممکن است برخی رشته‌ها برای اشتغال اشباع شده باشد، اما در زمينه‌های نيازهای فردی اين ظرفيت اشباع نشده است، خيلی ها برای علاقه فردی درس می خوانند که بايد به آنها ميدان داد و نمی‌توان آنها را از تحصيل در رشته مورد علاقه محروم کرد. اصلا خيلی از افرادی که امروز متقاضی دوره دکتری هستند نيازهای مادی ندارد و تحصيل را برای اشتغال نمی خواهند و تنها برای پرستيژ ادامه تحصيل می دهند. بنابراين اين گونه فکر نکنيد که نيازها فقط بايد در حوزه اشتغال باشد، نيازهای فردی، اجتماعی، روانی هم بايد در نظر گرفته شود، فکر می کنم مسير، تقريبا مسير درستی است، فرض کنيد که اگر اصلا آموزش عالی وجود نداشت باز همه جوانها نياز به شغل داشند با اين تفاوت که دانشگاه ها و آموزش عالی ۴ سال به طور متوسط و گاهی ۵ سال اشتغال خواهی آنها را به عقب انداخته است که اين موضوع خيلی خوب است چون سطح آگاهی و تخصص های آنها را افزايش می دهد هرچند که توقعات آنها بالا می‌رود که آن هم منطقی و معقول است.


«شهريه» تنها منبع تامين بودجه دانشگاه


شهريه ای که دانشگاه آزاد اسلامی دريافت می کند بسيار بسيار کمتر از دانشگاه های دولتی است


راه حل کمک به خانواده‌های کم توان ارايه وام بلند مدت است نه شانتاژ و متهم کردن دانشگاه

دکتر جاسبی در خصوص منابع تامين اعتبارات دانشگاه آزاد و ميزان حمايت‌های دولت در اين زمينه اظهار کرد: «شهريه» تنها منبع تامين بودجه دانشگاه آزاد اسلامی است. هيچ ارگان ديگری به دانشگاه کمک نمی کند و کليه حقوق اساتيد، پرسنل، ساختمان سازی، کتابخانه ها و ... همه از محل شهريه تامين می شود. شهريه ای که دانشگاه آزاد اسلامی دريافت می کند بسيار بسيار کمتر از دانشگاه های دولتی است. يعنی اينکه دانشگاه های دولتی به طور متوسط پنج برابر ما از بودجه و خزانه ممکلت پول دريافت می کنند اين را ما بارها با عدد و رقم گفته‌ايم و نمی خواهيم که اغراق کنيم هرچند که بعضی ها هم از اين حرفهای ما خوششان نيامده، خوب نياد ولی بروند آمار بودجه دانشگاه‌های دولتی را در مجلس ببينيد و شهريه ما را هم که متناسب با تعداد دانشجويان دريافت کرديم را مشاهده کنند و مقايسه کنند.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی کمترين شهريه را در سطح جهان به عنوان دانشگاه غير دولتی نسبت به سرويس و خدماتی که ارائه می کند دريافت می کند، بنابراين در اين زمينه اين حداقل است اما مردم به خاطر تورم و مشکلات اقتصادی که دارند نيز نمی‌توانند همين شهريه هم را پرداخت کنند.

وی با تاکيد بر اينکه ميزان شهريه به هيچ وجه متناسب با تورم افزايش نمی يابد، خاطرنشان کرد: عليرغم افزايش هزينه هايی همچون ساخت پروژه‌های عمرانی و افزايش ۳۰ درصدی حقوق هيات علمی، ميزان مبلغ شهريه افزايش نيافته است، البته اين موضوع به پروژه های عمرانی، فشار وارد کرده است.

به هر حال ما کمترين شهريه را دريافت می کنيم اما بعضی از خانواده به ويژه خانواده‌های دارای چند دانشجو توانايی پرداخت همين مبلغ را هم ندارند اما راه حل کمک به آنها اين نيست که شانتاژ کنيم و دانشگاه را متهم کنيم و بيخود اتهامات بی اساس وارد کنيم بلکه راه حل آن اين است که با ارايه وام دراز مدت به کمک اين دانشجويان برويم که در اين راستا علاوه بر فعاليت صندوق رفاه دانشگاه، مجلس شورای اسلامی نيز طی ۲ سال اخير کمک خوبی کرد و وامهايی تصويب کرد که ما توانستيم بر اساس آن ۶۰ ميليارد تومان وام در اختيار دانشجويان قرار دهيم، اين بهترين راه کمک به دانشجويان است.

دکتر جاسبی در عين حال تاکيد کرد که دانشگاه تلاش می کند که هيچ دانشجويی به دليل پرداخت عدم شهريه از تحصيل محروم نشود.


اميدوارم مدل تعيين شهريه، يک مدل متعادل و دور از حب و بغض‌ها باشد

وی با اشاره به طراحی مدل شهريه گفت: مدل شهريه در هيات امنا قرار شد وزارت علوم تعيين کند، اما پس از چند ماه نشد بعد از آن توپ افتاد در دامن مجلس که مجلس طرحی را تهيه کرد که فکر نمی‌کنم به اين مجلس برسد و به مجلس آينده موکول می شود که اميد است يک مدل متعادل و منصفانه باشد و دور از حب و بغض ها مسائل بررسی و تعيين شود.

وی در زمينه سرانجام شهريه گفت: ميزان شهريه را هيات امنا بايد تصويب کند اما کاهش نمی‌يابد ولی ممکن است افزايش يابد، البته من الان نمی توانم چيزی بگويم، ظرفيت دانشگاه نيز امسال خيلی تغيير نمی کند.


بسياری از انتقادات عليه دانشگاه ناشی از انحراف سياسی، حسادت، عقده‌های روانی است

وی در خصوص ريشه‌های آنچه که «انتقادها و بعضا فشارهای چند سال اخير به دانشگاه آزاد» عنوان کرد،اين انتقادات را دو نوع منطقی و مخرب دانست و به ايسنا گفت: انتقادات برخی افراد منطقی و معقول بوده که از آن استقبال و با آنها همکاری کرديم تا اين انتقادات برطرف شود، اما بسياری از کسانی که با انتقادات قصد تخريب دارند، افرادی کج سليقه و دارای انحراف سياسی، حسادت، عقده‌های روانی و ... هستند که متاسفانه اين عقده‌ها و انحرافاتشان را فکر کردند بهترين جايی که خالی کنند اين است که هجمه کنند به دانشگاه آزاد اسلامی، اما ما در اين ۳۰ سال به اين مسايل عادت کرديم و سعی می کنيم از کنار آنها بگذريم به گونه‌ای که بيخود تشنج به وجود نيايد مگر در مواردی که اتهامات که جنبه‌ تهمت به خود بگيرد که به آنها خيلی معقول و مودبانه جواب می دهيم و در بعضی از جاها نيز ممکن است شکايت کنيم اما در ساير مسايل قضاوت را به مردم واگذار کنيم.

دکتر جاسبی درباره صحبت های سليمی نمين مبنی بر عدم مشروعيت رياست دانشگاه آزاد و عدم تاييد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر نشان کرد: من تاکنون ۲۶ سال است که رييس دانشگاه هستم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ميليونها مدرک دانشگاهی و احکام هيات علمی را تصويب کردم و در تمام جلساتی که مسوولين نظام بودند به عنوان عضو شرکت کردم حال اگر کسی خواست همه اين را زير سوال ببرد بهتر است که جوابش را ندهيم و بگذاريم در بستر زمان پاسخشان را دريافت کنند.

دکتر جاسبی همچنين تاکيد کرد: روند کار در دانشگاه آزاد هميشه قانونی بوده و در چهارچوب ضوابط و قانون بوده است.


هر گونه تحقيق و تفحص زمانی ارزش دارد که به تصويب کميسيون مجلس شورای اسلامی برسد و اعلام شود

رييس دانشگاه آزاد اسلامی درباره گزارش کميته تحقيق و تفحص مجلس، اظهار کرد: هرگونه تحقيق و تفحص زمانی ارزش دارد که به تصويب کميسيون مجلس شورای اسلامی برسد و اعلام شود ولی تا به حال چنين کاری صورت نگرفته و آنچه که در رسانه ها گفته شده خلاف آيين نامه مجلس است و به اين دليل هيچگونه ارزش قانونی ندارد.

وی افزود: از لحاظ آيين نامه گزارش بايد در گروه تحقيق و تفحص تصويب و پس از تصويب در مجلس بايد خوانده و اعلام شود، هيچگونه از اين مراحل را طی نکرده بنابراين هيچ ارزشی ندارد و آنچه که در روزنامه ها مطرح می شود خلاف آيين نامه است و روابط عمومی دانشگاه نيز به آن پاسخ می دهد.

دکتر جاسبی با رد و تکذيب شايعه تغيير رياست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اين شايعات که هميشه بوده و همه اينها ايجاد جنگ‌های روانی و هجمه عليه دانشگاه آزاد اسلامی است.


من به صندلی رياست دانشگاه نچسبيدم ؛ اين صندلی است که به من چسبيده

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در هر سنگری خدمت می کنم


هميشه در همه حوزه‌های سياسی معتقد به ميانه‌روی بودم، از افراط و تفريط دوری کردم و امروز هم مشی من همين است

وی در بيان نظر خود درباره جمله «دکتر جاسبی، رييس مادالعمر دانشگاه آزاد اسلامی»، گفت: اين هم از همان جملات است. من بارها گفته‌ام «من به صندلی نچسبيدم و اين صندلی است که به من چسبيده» و هر روزی که مسوولين نظام تصميم گرفتند من در سنگر ديگری خدمت کنم استقبال می کنم و ناراحت هم نمی‌شم و فکر می‌کنم بار سنگينی از دوش من برداشته می‌شود، اما اينکه کسی که هيچ مسووليتی ندارد و در قد و قواره‌ای هم نيست که اين حرفها را بزند و برای مطرح کردن خودش گنده گويی کند بهتر است جوابش راندهيم و از کنارش بگذريم.

وی در پاسخ به اينکه بعد از دانشگاه در چه جايگاهی و سنگری خدمت می‌کنيد، اظهار کرد: من هنوز فکر نکردم، زمانی قبل از ورود به دانشگاه آزاد معاون ۴ نخست وزير بودم، شهيد رجايی، شهيد باهنر، آيت الله مهدوی کنی و مهندس موسوی، همچنين بعد از آن هم سالها در حزب جمهوری اسلامی به عنوان قائم دبيرکل کار کردم و بعد از آن در دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن هم هرجا سنگری باشد خدمت می کنيم، هيچ نگرانی وجود ندارد منتها قبلا فکر نکرديم که بعد از دانشگاه آزاد کجا کار می‌کنيم.

وی در خصوص نحوه ادامه فعاليت‌های سياسی، اظهار کرد: من بيشتر يک شخصيت فرهنگی هستم اما در عين حال شخصيتی سياسی هم هستم و هيچ وقت از کارهای سياسی دوری نمی‌کنم، اما هر سنی بالاخره يک چيزی ايجاب می‌کند، الان هرچه بيشتر می‌گذرد ما بيشتر بار فرهنگی و آموزشی‌مان سنگين تر و بار سياسی سبک تر می شود، اما من هميشه در همه حوزه‌های سياسی معتقد به ميانه‌روی بودم و از افراط و تفريط دوری کردم و امروز هم مشی من همين است.


دولت حداقل بخشی از شهريه فرزندان کارمندان خود و خانواده‌های دارای چند دانشجو را بپردازد

دکتر جاسبی در بيان انتظارت خود از دولت، گفت: ما از دولت انتظار بودجه ای برای دانشگاه آزاد و رديف بودجه نداريم، اما در زمينه تسهيلات انتظار می رود که با توجه به اينکه دانشجويان اين دانشگاه جوانان مملکت هستند، کمک کند. انتظار داريم دولت حداقل در مورد کارمندان خود و بخشی از شهريه دانشجويان خانواده‌های دارای چند دانشجو را بپردازد و يا از اين نوع تسهيلات که در حقيقت کمک به افراد مستضعف جامعه است، البته ما آگاهيم که دولت مشکلات بسياری دارد و انتظار خيلی زيادی نداريم فقط فکر می کنيم در يک فضای مناسب دولت می تواند پشتيبانی برای همه موسسات غير دولتی باشد.


دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه غيرانتفاعی است و هيچ کس يک ريال سهمی در آن ندارد

وی درباره خصوصی و يا غير انتفاعی بودن دانشگاه آزاد اسلامی تاکيد کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه غيرانتفاعی است يعنی هيچ کس يک ريال در اين دانشگاه سهم ندارد نه بنده، نه هيات موسس و نه هيات امنا، اگر روزی مديری از اين دانشگاه برود يک ريال از سرمايه اين دانشگاه را نمی تواند با خود ببرد، هرچه هست برای مردم می ماند بنابراين دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه غيرانتفاعی است.

دکتر جاسبی در خاتمه گفت‌وگو با ايسنا درباره آينده دانشگاه آزاداسلامی، گفت: آينده دانشگاه را بسيار روشن و افتخارآميز می بينم، فکر می کنم دانشگاه آزاد اسلامی تا ۴ و ۵ سال آينده قله بلندی را فتح خواهد کرد و تا چشم‌انداز بيست ساله به بزرگترين و معتبرترين دانشگاه جهان مطرح می‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جاسبی: من به صندلی رياست دانشگاه نچسبيدم، اين صندلی است که به من چسبيده! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016